Results 1 to 6 of 6

Thread: Project opent niet meer

  1. #1

    Project opent niet meer

    Gisteren heb ik nog aan mijn project gewerkt, maar nu opent mijn project niet meer.

    Ik gebruik: Embarcadero RAD studio XE3

    Al mijn overige projecten kan ik gewoon openen en werken.
    Als XE3 opstart en ik open mijn huidige project verschijnt bovenin:

    59482658-03F3-4C7D-A418-6E9074610027

    Zie bijgevoegde schermafbeelding.

    Welke stappen kan ik nog ondernemen om mijn huidige project te herstellen?

    Bijvoorbaad dank.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	XE3.PNG 
Views:	26 
Size:	35.7 KB 
ID:	8221  

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Maak eerst natuurlijk een backup.

    Probeer dan alleen essentiele files te herstellen naar een nieuwe map, voor het geval de fout in tijdelijke bestanden zit. Essentieel zijn onder andere .dproj/.dpr/.pas/.dfm. .Res is een probleem omdat het zowel een gegenereerd als een bron bestand kan zijn.

    Als dat niet lukt, verwijder dan ook de .dproj, en open de .dpr. Probeer opties (zoals mappen met units) terug in te vullen.

  3. #3
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Als dat niet lukt, verwijder dan ook de .dproj, en open de .dpr. Probeer opties (zoals mappen met units) terug in te vullen.
    En gebruik een tool als WinMerge of KDiff om de verschillen tussen de kapotte dproj en de nieuwe te controleren. Wellicht vind je zo nog wat vergeten opties terug.
    1+1=b

  4. #4
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Maak eerst natuurlijk een backup.

    Probeer dan alleen essentiële files te herstellen naar een nieuwe map, voor het geval de fout in tijdelijke bestanden zit. Essentieel zijn onder andere .dproj/.dpr/.pas/.dfm. .Res is een probleem omdat het zowel een gegenereerd als een bron bestand kan zijn.

    Als dat niet lukt, verwijder dan ook de .dproj, en open de .dpr. Probeer opties (zoals mappen met units) terug in te vullen.
    Het is mij nog niet duidelijk hoe ik het precies moet proberen te herstellen.

    Ik heb eerst een backup van mijn originele project map gemaakt.

    Ik zie twee Delphi projects Files staan (1 van 1K en 1 van 22K)
    Wat bedoel je met: Probeer dan alleen essentiële files te herstellen naar een nieuwe map.
    Moet ik een nieuwe map aanmaken en de essentiële bestanden daar naar toe kopiëren?
    Of, moet ik een nieuw leeg project aan maken?

    Excuses, dat ik het nog niet goed begrijp, omdat dit de eerste keer is dat me dit overkomt.

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Zoek op hoe je in de verkenner extensies aan kan zetten, dan kan je de .dpr en .dproj uit elkaar houden.

    En ja, naar een nieuwe map, en dan de .dpr openen. Pas als je daar niet uit komt, ook de dproj.

  6. #6
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Zoek op hoe je in de verkenner extensies aan kan zetten, dan kan je de .dpr en .dproj uit elkaar houden.

    En ja, naar een nieuwe map, en dan de .dpr openen. Pas als je daar niet uit komt, ook de dproj.
    OK, dank, ik ga er mee aan de gang.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •