Results 1 to 3 of 3

Thread: Rave Report vraag

  1. #1

    Rave Report vraag

    Weet iemand hoe je een default directory + eventueel filename opgeeft bij Rave Reports ?

    Ik heb een oude applicatie, draaiend op Delphi 10.3, Rave Reports versie 12. In Rave Reports wordt er op een canvas getekend en dan wordt er keurig een PDF gemaakt. Via een knopje verschijnt er dan onderstaand schermpje waarin je kunt kiezen voor preview of een file. Er wordt dan altijd voor File gekozen, en dan moet er dus een directory en een filename ingevoerd worden. En daar wil ik graag default waardes aan toekennen. En dat krijg ik toch maar niet voor elkaar. Van alles geprobeerd in RvSystem-, RvRenderPreview- en rvRenderPDF-properties, maar het is me gewoon niet gelukt. Waarschijnlijk iets simpels. Heeft iemand tips ?

    Name:  Image 1.png
Views: 164
Size:  6.4 KB

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit met RaveReports gewerkt heb, dus ik kan alleen mijn work-arounds met andere componentenleveranciers hier delen.

    Doorgaans, ook hier lijkt het, wordt er een (vrij standaard dialoogvenster) gebruikt met vrij weinig business logic en omdat je eigenlijk liever niet de broncode van een component wilt aanpassen, wil je het liefst gebruik maken van een work-around of hack.
    Meestal kun je iets dergelijks voor elkaar krijgen door de OnShow-event (indien aanwezig) te gebruiken, waarbij je, vlak voordat het scherm daadwerkelijk zichtbaar wordt, velden instelt met de jouw gewenste waarden: in dit geval het zetten van de radio button naar "File" en het vullen van de file edit met de default bestandsnaam.
    Met een beetje geluk kun je de componenten "Direct" aanspreken vanuit je eigen code, soms kun je ze public maken (indien protected) met een (hack) controlafgeleide en in het minst gunstige geval kun je ze bereiken met FindWindowEx() en EnumChildWindows().

    Hoe je dit bij Rave Reports zou kunnen doen weet ik niet, zoals gezegd, maar met wat gepuzzel moet het prima te doen zijn.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Ik heb ook nog nooit met Rave gewerkt, maar ik vond op Google deze pdf met documentatie die suggereert dat dat met RvSystem wel zou moeten kunnen.

    Voor het default kiezen van file output:
    Delphi Code:
    1. RvSystem1.DefaultDest := rdFile;
    Voor het zetten van de filename:
    Delphi Code:
    1. RvSystem1.SystemFiler.Filename := ' ... ';
    Voor het eventueel compleet bypassen van dit schermpje:
    Delphi Code:
    1. RvSystem1.SystemSetups := RvSystem1.SystemSetups - [ssAllowSetup];

    Maar je kan blijkbaar ook een writer instellen als engine, en daar direct de filename van instellen. Je zou dan eventueel nog een TSaveDialog kunnen gebruiken om de gebruiker de filename te laten kiezen, en zo het hele Rave schermpje te omzeilen.
    Delphi Code:
    1. RvProject1.Engine := RvNDRWriter1;
    Delphi Code:
    1. RvNDRWriter1.FileName := ' ... ';
    1+1=b

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •