Results 1 to 5 of 5

Thread: GDI+ DrawText UnitPixel

  1. #1

    GDI+ DrawText UnitPixel

    Ik gebruik GDI+ voor het tekenen van een aantal teksten, en als ik de measuringunit op Pixel heb staat tekent hij de teksten veel kleiner dan bv met DrawText.

    Voorbeeld:
    Click image for larger version. 

Name:	2022-05-06 14 52 27.png 
Views:	40 
Size:	9.8 KB 
ID:	8223
    De bovenste teksten worden getekend met DrawText (GDI), de tekst n de balloon wordt getekend met GDI+. Beide hebben nochthans dezelfe font size. Iemand die mij hiermee kan helpen? Ik vind het geen probleem om de font-size aan te passen, ik ga alle drawtext toch vervangen door de GDI+ verie, maar ik weet niet of ik hierdoor later weer problemen ga krijgen met schaling.

  2. #2
    Niet toevallig je DPI instellingen op een afwijkende stand staan in Windows?

    Op hoeveel staat je Screen.PixelsPerInch?

  3. #3
    De Screen DPI staat op 96, wat volgens mij ook standaard is?

  4. #4
    96 is inderdaad de standaard.

    Misschien kun je uitvogelen met hoeveel je de font-size moet vergroten om op dezelfde grote uit te komen.
    Als dat bijvoorbeeld 72/100, 96/100 of 96/72 'ste is, dan zoekt het wat makkelijker op internet waarom dit zo komt.

    Ik heb verder geen ervaring met GDI+.

    Welke Size gebruik je overigens? 10, 10.5, 11?
    En wat als je Size + 0.5 gebruikt?
    En Size + 1.0?

    Ik dacht ergens gezien te hebben dat de size van 10 naar 11 springen in één keer veel is en er geen tussenmaat zou zijn (zoals normaal 10.5).

  5. #5
    Oke dankjewel ga ik eens mee stoeien, andere onderdelen zoals een rectangle of ellipse worden wel op juist aantal pixels getekend, dus ik ga eens kijken of het helpt om de size + 0.5 / 1.0 te doen. Zelf heb ik GDI+ nog niet zoveel gebruikt voor teksten (gebruik hiervoor meestal GDI met DrawText), maar omdat het meeste nu door GDI+ getekend wordt is het logisher om deze ook voor de teksten te gebruiken - zeker door de mogelijkheid voor anti-aliassing van teksten.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •