Ik ben bezig met een eigen docking panel te maken omdat ik de VCL stijl docking niet echt bruikbaar vind (Veel glitches, traag, "lelijk"). Het werkt al redelijk goed, maar ik zou het graag iets "smoother" maken met animaties. Ik gebruik als dock preview een form (blauwe rectangle die je ziet hieronder bij het slepen), dit heeft als voordeel dat ik deze over het hele scherm / meerdere schermen kan slepen waar ik als ik zou werken met een canvas meer problemen zou hebben (dit deed ik eerst). Ik heb al verschillende voorbeelden gevonden voor het geanimeerd aanpassen van de hoogte of breedte, maar ik zou graag een animatie hebben waarmee ik zowel de hoogte + breedte als de top + left kan zetten in een keer.

Click image for larger version. 

Name:	bandicam 2022-06-06 16-26-35-092.gif 
Views:	72 
Size:	669.6 KB 
ID:	8230

Is er iemand die al iets in deze trant gedaan heeft? En kan ik hiervoor een timer gebruiken, of beter met sleep (waar ik bang ben dat het juist "lelijker" wordt omdat de GUI thread dan blockt). Ik heb al eens gehoord van het windows animation framework, maar kan hier niet direct een Delphi voorbeeld van vinden. Of wellicht iemand die iets vergelijkbaars kent wat niet te "zwaar" is?