Results 1 to 5 of 5

Thread: SKIA4Delphi

  1. #1

    SKIA4Delphi

    Zijn er hier mensen die al gebruik gemaakt hebben van Skia4Delphi? Zo ja wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik gebruik nu meestal GDI+ (ik gebruik geen FM, dus enkel VCL) maar loop hier toch vaak tegen snelheids beperkingen, ik heb ook al Direct2D gebruikt maar die presteerd niet altijd beter en ik vind die ook lastiger om bijvoorbeeld buffered te tekenen op een bitmap. Ik ben bezig met een aantal projecten en components waar ik behoorlijk gebruik maak van GDI+, en gezien de vele mogelijkheden met SKIA zou het best een heel goed alternatief kunnen zijn.

    Ik hoor graag wat jullie er over denken, of jullie pro's en con's hebben, en waarom nu juist wel of niet naar SKIA te switchen.

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik ben direct naar opengl gegaan.

  3. #3
    Oke en is die wel sneller dan GDI+? Ik heb zelf nog niet met opengl gewerkt, moet je hiervoor libraries mee sturen? En kan je deze ook gebruiken in VCL components?

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Het is wat onder Firemonkey zit op niet Windows. Het valt in dezelfde categorie als DirectX. Qua snelheid en ook qua moeilijkheid.

    Maar je gaat direct naar de bron, en lost dingen recht toe rechte aan en definitief op. Ik gebruik het voor alle tonen van afbeeldingen, inclusief dingen als false color transformaties en andere displayonly transformaties op de gpu.

  5. #5
    Oke dan ga ik me daar eens in verdiepen, dat klinkt inderdaad als wat ik nodig heb. Dankjewel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •