Results 1 to 12 of 12

Thread: US Department of Energy Part 810 regulatory requirements

  1. #1
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239

    US Department of Energy Part 810 regulatory requirements

    Hallo allen,

    Ik heb vandaag volgende vraag gekregen:

    Could you please check on the compliance with United States Department of Energy Part 810 regulatory requirements. Because it is mandatory for our project. Please check and confirm.

    Deze vraag heb ik nog nooit gekregen, heeft iemand hier ervaring mee of zeg je uit de buurt blijven van dergelijke vragen. Ik verkoop wat software (gemaakt in Delphi natuurlijk) in bijverdienste (Hobby project). Heb al wat zitten zoeken maar .. pfff.

    Groeten,
    Pascal

  2. #2
    Ik weet niet wat je al gevonden hebt, maar wellicht kan je hier iets mee:
    https://www.energy.gov/sites/default...Regulation.pdf

  3. #3
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    Ok bedankt. Zware lectuur..

  4. #4
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    Dit vond ik op een website van MS Azure

    DoE 10 CFR Part 810 overview
    The US Department of Energy (DoE) export control regulation 10 CFR Part 810 implements section 57b.(2) of the Atomic Energy Act of 1954 (AEA), as amended by section 302 of the Nuclear Nonproliferation Act of 1978 (NNPA). It is administered by the National Nuclear Security Administration (NNSA). The revised Part 810 (final rule) became effective on 25 March 2015, and, among other things, it controls the export of unclassified nuclear technology and assistance. It enables peaceful nuclear trade by helping to assure that nuclear technologies exported from the United States will be used only for peaceful purposes. Paragraph 810.7 (b) states that specific DoE authorization is required for providing or transferring sensitive nuclear technology to any foreign entity

    Lijkt me dan meer iets voor bedrijven die vanuit de US exporteren. Eerst die pdf een doorbladeren.

  5. #5
    Quote Originally Posted by pcoenen View Post
    Ik verkoop wat software (gemaakt in Delphi natuurlijk) in bijverdienste (Hobby project). Heb al wat zitten zoeken maar .. pfff.
    Van wie heb je de vraag gekregen?
    Heb jij hier wat mee te maken voor een 'hobby project'?

    Kan gewoon spam zijn of een losse flodder van een dronken Amerikaan

    Er staat daar ook "our project". Dus als het al geen klant van jou is dan is dit gewoon phishing.

  6. #6
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    Neen is al jaren klant maar wil een wat uitgebreidere licentie kopen. Meerdere vestigingen en ook in de States nu. Daarvoor was het enkel Indië. Demo remote gegeven aan een groep dus zeker reëel.

  7. #7
    In paragraaf 810.15 punt 2 staat het volgende:
    In accordance with section 222 of the AEA, whoever willfully violates, attempts to
    violate, or conspires to violate any provision of section 57 of the AEA may be fined up
    to $10,000 or imprisoned up to 10 years, or both. If the offense is committed with intent
    to injure the United States or to aid any foreign nation, the penalty could be up to life
    imprisonment or a $20,000 fine, or both.
    Dus pas op voordat je op de bluf ja zegt...

  8. #8
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    Ok hier ga ik dus neen op antwoorden, slik. Bedankt allemaal. Heb deze vraag trouwens in de afgelopen 15 jaar nog nooit gekregen, vond het al te vreemd. Dit is me het niet waard. Fijne avond nog.

  9. #9
    Is het zo dat zij een component of code van jou gebruiken in hun programma dat zij e.v. weer exporteren/leveren aan andere (landen)?

    Omdat ze het hebben over hun product.
    Dan kan ik me voorstellen dat ze aan jou vragen of jouw code deze regeling niet overtreedt.

  10. #10
    Quote Originally Posted by pcoenen View Post
    Ok hier ga ik dus neen op antwoorden, slik. Bedankt allemaal. Heb deze vraag trouwens in de afgelopen 15 jaar nog nooit gekregen, vond het al te vreemd. Dit is me het niet waard. Fijne avond nog.
    Hoezo. Was dit een ja/nee vraag?

    Nee is toch dat je niet voldoet aan de regels? Ja is dat je wel voldoet EN als je ze overtreedt dat dat tot die boetes kan leiden.

    Overigens denk ik niet dat jij hier wel of niet aan moet voldoen maar je moet aan hun doorgeven of die regeling relevant is voor jouw code.

  11. #11
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    Ik moest bevestigen of ik hiermee akkoord ging of niet.

    "Overigens denk ik niet dat jij hier wel of niet aan moet voldoen maar je moet aan hun doorgeven of die regeling relevant is voor jouw code."

    Dit had ik al gedaan .. maar kreeg vervolgens de vraag opnieuw :-)

  12. #12
    Mmm. De stelling leek mij niet iets waar je "akkoord" mee gaat maar of je eraan voldoet (niet leveren aan nucleaire landen o.i.d.).

    Maar inderdaad, "akkoord" (als dat de vraag is) ga je niet met iets wat je niet helemaal kunt overzien.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •