Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 23 of 23

Thread: Vreemd verschil tussen Chrome en Chromium

  1. #16
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Jaha, kijk maar eens goed naar bijvoorbeeld
    https://www.instagram.com/noraenpure/?__a=1
    (als je iets krijgt dat begint met
    Code:
    for (;;);{"__ar":1,"error"
    doe het dan in een incognito venster)
    je krijgt er de volledige 'graphql' structuur, en die is stukken uitgebreider en gedetailleerder dan de flauwe troep die je met graph.facebook.com maar te pakken kan krijgen,
    alleen — zie ook al de comments en andere posts op de stackoverflow link die je postte — om te beschermen tegen scrapers, gaan ze na een paar opeenvolgende calls naar een url met "?__a=1" gewoon redirecten naar de home-pagina met het login-form.
    Het is dus interessant om te zien, misschien om te debuggen, maar het is geen betrouwbare dienst om iets verder op te bouwen. En dat is ook niet erg, het is waarschijnlijk tegen hun gebruikersovereenkomst om dat te doen, en ze willen echt wel heel streng je 'gebruikerservaring' kunnen controleren.

    Ook de 'alternatieve' manier om naar window._sharedData op zoek te gaan in de page source, lijkt niet persistent te werken, en lijkt zelfs helemaal niet meer te werken eenmaal je het aangemeld probeert te doen, zie mijn originele post in deze thread.

    Het is gewoon een kat-en-muis spelletje en ze gaan denk ik blijven zoeken en wisselen om op het 'open' platform dat het web is toch zo gesloten mogelijk hun ding te doen en je de toegang tot 'content' te ontzeggen, tenzij je het via hun platform doet. Eigenlijk nog vreemd dat ze hier niet al met DRM zijn gaan werken...

    P.S.: met soundcloud was ik relatief ver geraakt, maar bij meta hebben ze nog een paar extra knappe koppen meer zitten blijkbaar.

  2. #17
    Geen idee wat je exact wilt bereiken maar is die redirect na een paar calls niet te omzeilen door de call over proxies te maken? Had hetzelfde probleem met steam market (trader app) en door een paar proxies in te zetten was dat op te lossen. De trader moest wel snel zijn dus het werd een multi-threaded app met een paar duizend proxies

  3. #18
    Wat is het hier toch ##@!$!#% met die forum software.
    Elke keer in mobiele weergave kun je geen post wijzigen want dan wordt deze verwijderd @!$@!$!@

    Hoe dan ook....
    Ik had de ?__a=1&__d=xx gevonden.
    Die schijnt wel te werken. In ieder geval na het inloggen (de 15x dat ik refresh heb gedaan).
    (maakt niet uit wat je achter &__d= zet)

    Dus https://www.instagram.com/noraenpure/?__a=1&__d=x

  4. #19
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    In ieder geval na het inloggen (de 15x dat ik refresh heb gedaan).
    refresh of ctrl-refresh?

  5. #20
    Quote Originally Posted by Miep View Post
    refresh of ctrl-refresh?
    Refresh-knop.
    Maar net ook even CTRL+Refresh knop gedaan en blijft goed gaan.

    Als ik de &__d=x eraf haal krijg ik direct
    for (;;{"__ar":1,"error":1357004,"errorSummary":"Sorry , something went wrong","errorDescription":"Please try closing and re-opening your browser window.","payload":null,"hsrp":{"hblp":{"consisten cy":{"rev":1005804148}}},"lid":"711764396761073651 4"}
    (wel als je ingelogd bent want anders wordt je na 4 keer redirected naar login)

    PS. Dit in Brave browser.
    Maar ik neem aan dat het met curl o.i.d. wel te simuleren valt.

  6. #21
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Miep: ik heb een lijst van 'publieke proxies' die ik ergens online vond geprobeerd, maar op termijn krijgen deze hetzelfde fenomeen: je krijgt geen foutmelding, maar je requests krijgen een redirect naar instagram's hoofd-pagina om je op aan te melden.

    rvk: Aha! dat is nieuw, daar kan ik iets mee... dus als je aangemeld bent, krijg je de volle graphql met "?__a=1&__d=1", en dat blijft werken?
    Dan ga ik het toch eens CEF4Delphi proberen, waar je dan eerst op aanmeld. Vreemd genoeg lijkt me dat iets minder omslachtig dan de volledige cookie-winkel te gaan onderhouden en ondersteunen op basis van ServerXMLHTTP requests...
    Dan moet ik nog de juiste manier vinden om de JSON te gaan oppikken, maar op het eerste zicht zal dat misschien lukken met deze?
    Code:
    procedure TCefFrameRef.GetSource(const visitor: ICefStringVisitor);

  7. #22
    Quote Originally Posted by develyoy View Post
    rvk: Aha! dat is nieuw, daar kan ik iets mee... dus als je aangemeld bent, krijg je de volle graphql met "?__a=1&__d=1", en dat blijft werken?
    Zolang ze dit natuurlijk ook niet weer dicht gaan timmeren

  8. #23
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Zot! Ik kreeg het met TEdgeBrowser net iets sneller op punt...
    https://github.com/stijnsanders/feed...412895e3c70421

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •