Results 1 to 11 of 11

Thread: Component Builder 3 - Eagle Code Rush CDK 7 - React 7 - Raize

  1. #1

    Thumbs up Component Builder 3 - Eagle Code Rush CDK 7 - React 7 - Raize

    Het is een oudje nog voor Delphi 7 maar een van mijn favoriete programma's. Component Builder 3.0.1.1. Een van de eerste zaken die ik altijd installeer en moet hebben in Delphi 7, is CDK van Eagle Software icm React 7 en Raize, allen tbv component building. Ik heb gelukkig een van de laatst gemaakte versies te pakken gekregen, die precies voor delphi 7 gemaakt was en deze werkt nog gewoon onder windows 10 64 bits met delphi 7. Misschien dat ik binnenkort een latere versie van Delphi probeer en dan kijk ik wel of het me lukt om CDK mee te trekken zonder al te veel scheuren.

    Zijn nergens niet meer makkelijk te vinden maar ik heb ze en talloze keren backup bewaard dus indien je interesse hebt laat maar weten dan gooi ik ze wel op 4shared of mega of net wat je wilt.

    Groet Paul

  2. #2
    Domme vraag wellicht maar wat kan je hier precies mee? Is dit echt voor components te bouwen als in drag/drop? Of hoe moet ik dit zien? Heb tevens wel interesse om eens naar te zien als dat gaat

  3. #3
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    En niet onbelangrijk... ben je een mens? Want deze verzameling slecht googlebare technieken die bijzonder onwaarschijnlijk combineren klinkt verdacht veel als een door AI gegenereerde tekst. Als je gewoon een enthousiaste nieuwkomer op het forum bent horen we dat uiteraard zeer graag.

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik vrees dat dit bericht geplaatst is door een bot; had er gisteren al twee gemeld van dit nieuwe lid, maar blijkbaar heeft hij er nog een geplaatst.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    Een bot??? En wat is er mis met de tools? Ze zijn niet meer te vinden maar naar mijn idee een geweldige uitvinding en gebruik die altijd als ik met Delphi ga programmeren. Kun jij me verder helpen met het botverhaal? Ik vecht al zo'n tijd met ziggo over verbindingsproblemen maar die blijven zeggen dat alles ok is. Dit bevestigt echter weer het tegendeel. Ik heb avast betaalde versie geinstalleerd en die houd ik goed bij, die zou het me moeten melden wanneer er iets loos was. Ik kan natuurlijk niet zien wat jij ziet, maar ben wel benieuwd. Eerder kreeg ik eenzelfde reactie van een website die liet me niet registreren omdat ik een bot was. Maar ik heb geen bots geinstalleerd weet niet hoe dat werkt en zie er het nut niet van in. Graag zoveel mogelijk info dan kan ik daarmee weer terug naar ziggo. Ik heb er niks aan om me als bot te vermommen. Ik heb niks te verbergen en mijn gegevens zijn niet bepaald geheim en hoeven dat ook niet te blijven. Groetjes Paul van Bommel Struikheide 56 5754 ED Deurne aka (1\50 nicknames)

  6. #6
    Ps de talloze herinstallaties van windows 10 resulteerden allen in de melding dat er een dubbel ip werd waargenomen, iets wat wijst op een dubbele nat. Toen ik nog symantec had kwam die ook met dat gegeven naar voren en voegde er aan teo dat er schadelijk verkeer werd waargenomen vanaf mijn router. Ik weet daar zelf echter niks van. Welgeteld is dit het zevende jaar, sinds ik hier ben gaan wonen, met drie providers die allen toegaven dat er iets loos was aanvankelijk maaar vervolgens weigerden me te helpen uitzoeken wat dat was. Zelfs nadat ik mbv traceroute erachter kwam dat elke poging om naar google te surfen vooraf werd gegaan door twee ipadressen die google flagde als zijnde crimineel, deed KPN nog niks. Ik kan niet verder kijken of komen dan mijn router en heb geen idee hoe het zit laat staan wat ik er aan kan doen.

  7. #7
    Misschien dat het komt door de beveiligde browser van Avast? Deze heb ik ingeschakeld na het geklooi over en weer in chrome en edge en firefox maar nogmaals ik ben eerlijk tegen je. Ziggo stond het downloaden van fsecure niet toe hoewel dat inbegrepen zat in mijn abonnement. Zij suggereerden dat ik het reeds gedownload had maar dat heb ik niet en nooit. Meer dan eerlijk zijn hierover kan ik niet. Graag had ik bewijs gezien van gene zijde maar dat zit er blijkbaar ook niet aan. Heb weet ik niet hoeveel uren gespendeerd aan het posten van deze berichten. Dit is de enige site die een hoekie had speciaal voor tooltjes en deze tooltjes zijn speciaal. Doch enkel gepost om anderen te helpen indien gewenst. Mijn intenties zijn zuiver honderd procent. enkel op webarchive.org vind je er nog iets over en daar kun je nog enkele bestanden downloaden maar niet de belangrijkste. CDk is na delphi 7 verder opgegaan in devexpress geloof ik en de namen Raize en Codesite zijn in gebruik gebleven. Mark Miller de man achter cdk werd directeur van dev express als ik me goed herinner, maar hoewel de namen nog in gebruik bleven was dat het einde van cdk coderush delphi. Meesten zijn echter wel met de tijd meegegaan, ik ben bij delphi 7 blijven hangen deels vanwege het scala aan uitzonderlijke tools dat ik er van had verzameld. Dit is de belangrijkste daarvan. Component Builder is van John Taylor maar zelfs bedoeld voor pre delphi 7 en specifiek dacht ik voor delphi 3 en delphi 4 maar na wat aanpassingen ook bruikbaar voor delphi 7. De avast browser zou als het goed is minder info loslaten mbt mijn ip adres etc. Het zou veiliger moeten zijn dan elke andere browser. Ik ben twee jaar terug slachtoffer geworden van id theft en al mijn accounts waren compromised. Emailaccounts waren zakelijk geworden en had zelfs het bedrijfsprofiel van een juwelier in amsterdam gekregen, zonder dat ik ook maar iets in de gaten had. Daar ben ik dit jaar pas achter gekomen, nadat ik was opgezadeld met een schuld van 15.000 euro waar ik ook niks van wist. Dus het valt een beetje zuur dat ik nu beschuldig wordt van dat soort praktijken. Ik ben door deze poespas in bewindvoering beland om herhaling te voorkomen. Ik dacht werkelijk dat ik mbv Avast het gedoe achter me kon laten, maar blijkbaar is er nog steeds gedoe. Elke hulp hierbij is welkom desnoods tegen vergoeding, mijn provider laat het afweten en meer dan herinstalleren van windows kan ik niet. Ik heb bewust enkel bekabeld internet maar ook dat lijkt niet van veel invloed. Nooit kan ik echter ook maar iets bewijzen, ik zou niet weten hoe.

  8. #8
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Je adres op internet zetten is zo ie zo een zeer slecht idee,
    Dan vind ik het niet zo gek dat je 'verbindingsproblemen' heb.
    Alles wat over het net gaat kan door iedereen gelezen worden.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  9. #9
    Ik denk dat men het vooral verdacht vond dat er zomaar ineens een nieuw lid verschijnt dat aanbiedt om allerhande oorspronkelijk betaalde tools te delen op aanvraag. Dat soort berichten worden vaak later alsnog voorzien van verdachte linkjes, of moeten mensen verleiden hun gegevens ergens achter te laten. Het lijkt er op dat dat in dit geval niet aan de hand is.

    Niettemin zijn de reacties wel terecht. Dit forum is bedoeld voor het uitwisselen van kennis. Elkaar wijzen op tools (gratis of niet) is daar ook wel onderdeel van, maar het uitwisselen van software buiten de licentievoorwaarden niet.

    Nou gaat het in dit geval om abandon-ware van 20 jaar geleden en, tenminste deels, om software die later alsnog gratis is verspreid, dus het is ook weer niet het eind van de wereld. Maar doe het toch maar liever niet.
    1+1=b

  10. #10
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Persoonlijk sloeg ik bij (vooral) de eerste berichten van deze nieuwe gebruiker aan op het taalgebruik icm wat er aangeboden werd.
    Het had/heeft erg veel weg van door AI gegenereerde botberichten en om eerlijk te zijn ben ik nog steeds niet zeker van mijn zaak.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  11. #11
    Een normaal mens (en dat is niet bedoeld om iemand persoonlijk aan te vallen in zake een of andere aandoening) maakt gebruik van het totale scala aan interpunktie, niet alleen een punt met hier en daar een komma.

    Dus inderdaad erg verdacht, zeker gezien de contents.

    Ik heb ook zo mijn twijfels. De software wordt steeds beter, zeker als er specifiek op wordt getraind. Iets met twijfelende vooroordelen ofzow
    Iedereen wist dat het onmogelijk was. Behalve dan die ene dwaas die dat niet helemaal goed had begrepen en het toch deed.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •