Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 25 of 25

Thread: App voor SmartTV maken (Delphi 10.4, FMX)

  1. #16
    Ik krijg nu geen fout melding meer, maar krijg helaas ook nog steeds het plaatje niet te zien op de start knop.

    Als ik een plaatje van 192x192 pixels laad, en het Remote Path op "res\drawable-xxxhdpi\" (3 keer een x) zet, dan wordt het project zonder foutmelding gecompileerd, maar
    krijg de melding "Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket" als ik de App wil installeren.

    Bij een plaatje van 144x144 pixels en het Remote Path op "res\drawable-xxhdpi\" (2 keer een x), dan kan de App wel geinstalleerd worden, maar wordt het plaatje niet op
    de knop getoond.

    Welke afmeting zou het plaatje moeten hebben, en wat zou er bij Remote Path moeten staan ?


    Edit:
    Als ik op deze site kijk: https://developer.samsung.com/smartt...reenshots.html
    Dan wordt daar over een plaatjes van 1920 X 1080 pixels gesproken, met als
    naam: logo_appname_fg.png

    Ik heb een plaatje gemaakt van 1920 X 1080 pixels
    De naam van de App is "Huisbesturing"
    Dus heb de naam van het plaatje gewijzigd naar: logo_huisbesturing_fg.png (en ook als "screenshot_huisbesturing01.png" geprobeerd)
    En als Remote Path: res\drawable\

    Maar helaas komt het plaatje nog steeds niet op de Start knop, wat zou ik verkeerd doen
    denken jullie ?
    Last edited by MMSoft; 28-Jul-22 at 18:31.

  2. #17
    disclaimer: geen verstand van (huidige) Delphi, geen verstand van whatever delphi gebruikt en produceert om apps voor een tv te maken en geen verstand van smart-tv's whatsoever.

    Waar ik wel (een beetje) verstand van heb is lezen.... (tenminste die website dan)

    Maak een keus. Je televisie is pre or post 2016, en niet allebei.

    Uit uw verhaal merk ik op dat beide aangedragen oplossingen van de website tegelijkertijd worden uitgeprobeerd.

    het is OF
    1920x1080 en verplicht 2 afbeeldingen
    OF
    512x324 en 1 afbeelding.

    En dan zijn er ook nog een aantal andere verplichtingen afhankelijk van welk van de twee wordt gekozen
    Iedereen wist dat het onmogelijk was. Behalve dan die ene dwaas die dat niet helemaal goed had begrepen en het toch deed.

  3. #18
    De TV is pas gekocht, dus van na 2016.
    Ik moet er dus nog een plaatje bij maken van 1920x1080.
    Nu vraag ik mij af of dat gewoon 2 dezelfde plaatjes mogen zijn. Ik heb geen ervaring in plaatjes die boven op elkaar komen te liggen.

    Ik probeer het gewoon.

    2 (dezelfde) plaatjes:
    logo_huisbesturing_bg.png
    logo_huisbesturing_fg.png

    En als Remote Path (bij beide plaatjes): res\drawable\

    Helaas, het plaatje op de Start knop is en blijft een klein icoon.

    Wat zou er bij "Remote Path", moeten staat ?
    Last edited by MMSoft; 28-Jul-22 at 21:55.

  4. #19
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    De TV is pas gekocht, dus van na 2016.
    Nu vraag ik mij af of dat gewoon 2 dezelfde plaatjes mogen zijn. Ik heb geen ervaring in plaatjes die boven op elkaar komen te liggen.
    Nee, dat mogen dus niet 2 dezelfde afbeeldingen zijn, zoals ook duidelijk aangegeven op de website.

    1 x 24 bit en 1 x 32 bit (beiden png). Het eerste plaatje dient als achtergrondafbeelding (bg) en het tweede als voorgrondafbeelding (fg) als een overlay.
    2 (dezelfde) plaatjes:
    nee dus

    PS: ik ga overigens niet beweren dat als je de instrukties van de website volgt dat het dan wel zal gaan werken. Maar dat is dan meer het probleem van diegene die de onzin op de website heeft geplaatst. We zullen toch ergens vanuit moeten kunnen gaan.

    PPS: is dit alles overigens niet gewoon android ... dwz download een tv-app van iemand anders die wel weet hoe het moet en kopieer datgene wat voor die app (wel) werkt ? Al is het alleen maar voor test doeleinden.
    Last edited by flabber; 28-Jul-22 at 23:24.
    Iedereen wist dat het onmogelijk was. Behalve dan die ene dwaas die dat niet helemaal goed had begrepen en het toch deed.

  5. #20
    Ik heb helaas geen Icoons gevonden waarmee ik zou kunnen testen.
    Mijn Dochter heeft een setje gemaakt, hopelijk zijn deze goed.

    Als ik deze aan het project voeg en de Remote Path (bij beide plaatjes) instel op: res\drawable\
    Dan werkt het helaas nog steeds niet, er blijft een klein icoon op de start knop...

    Deze plaatjes heb ik nu:
    Click image for larger version. 

Name:	logo_huisbesturing_bg.jpg 
Views:	65 
Size:	73.7 KB 
ID:	8251


    Click image for larger version. 

Name:	logo_huisbesturing_fg.jpg 
Views:	62 
Size:	71.9 KB 
ID:	8252

    Edit:
    Hier zijn er .jpg bestanden van gemaakt, terwijl het .png bestanden zijn.

    Ik heb ze ook op: www.uploadarchief.net
    gezet, onder "overige bestanden"
    (ik weet nog niet hoe ik daar een link naar kan maken)
    Last edited by MMSoft; 01-Aug-22 at 20:52.

  6. #21
    Waar hebben we het hier nu over? Want volgens mij is een Samsung TV geen Android TV.

    A Samsung smart TV is not an Android TV. The TV is either operating the Samsung Smart TV through Orsay OS or Tizen OS for TV, depending on the year that it was made.
    Zie ook https://frameboxxindore.com/android/...n-android.html

    Ik denk dat hier dus wat dingen door elkaar gaan.
    (Ik zou het dus ook raar vinden als er een Android App op een Samsung TV draait)

  7. #22
    Ik heb een Toshiba (32WA3B63) Tv, deze draait op Android.
    De eigengemaakte App draait er goed op.

    Alleen het plaatje op de (start) knop is een klein plaatje terwijl alle andere knoppen (van originele Apps) een normaal groot plaatje hebben.
    Lijkt het jullie mogelijk om dat voor elkaar te krijgen ?

    Op zich hoeft dit helemaal niet (kan het zo ook prima gebruiken), maar dan zou dit project wel helemaal af zijn

  8. #23
    Dan kun je dus dat hele verhaal over de plaatjes die je van de samsung site vandaan hebt, weer vergeten.

    rvk linkte al eerder naar hoe dat dient te gebeuren met android, namelijk met een manifest. Ik post ook maar eens een additioneel linkje: https://stackoverflow.com/questions/...plication?rq=1 (let op de vette tekst "For launcher icons, the AndroidManifest.xml file must reference the mipmap/ location"). Maar de rest van de informatie die daar wordt gegeven is ook van toepassing.

    De link van rvk vermelde ook een oplossing met een custom afbeelding (svg meen ik) "dwz de niet standaard iconen die the IDE je laat veranderen/instellen).

    Hoe dan ook, is het handwerk (althans volgens de informatie die we tot nu toe hebben gelinked/besproken).
    Iedereen wist dat het onmogelijk was. Behalve dan die ene dwaas die dat niet helemaal goed had begrepen en het toch deed.

  9. #24
    Na dagen zoeken testen en proberen is het mij helaas niet gelukt....

  10. #25
    Het is eindelijk gelukt om een Icoon toe te voegen aan de App t.b.v. de Start balk op de TV:

    Maak een Icoon 1280x720 pixels, en plaats dat bij het project in bijvoorbeeld een map met de naam “Images” en geef deze bijvoorbeeld de naam “banner_1280x720.png”
    (hoofdletters en spaties zijn mogelijk niet toegestaan)

    Project > Deployment
    Add Files
    Zoek en Selcteer het bestand

    Er staat nu 1 regel bij waarin dit bestand staat

    Wijzig het Remote Path: res\drawable-xhdpi\
    Wijzig de Remote Name : banner.png

    ---
    Open “AndroidManifest.template.xml” met Notepad++ en voeg onder
    android:resizeableActivity="false"
    android:requestLegacyExternalStorage="true">

    Deze deze regel toe:
    android:banner="@drawable/banner">

    Het wordt dan zo:
    android:resizeableActivity="false"
    android:requestLegacyExternalStorage="true"
    android:banner="@drawable/banner">

    Compileer de Code, en als het goed is dan krijg je nu het Icoon te zien !


    Edit:
    Met een plaatje van 320x180 pixels werkt het ook !
    Last edited by MMSoft; 13-Jan-23 at 14:41.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •