Results 1 to 12 of 12

Thread: Community Edition versie verlengen ?

  1. #1

    Community Edition versie verlengen ?

    Ik gebruik alweer bijna één jaar de "Community Edition versie" (10.4) omdat ik deze slechts voor de
    hobby gebruik en er geen geld aan verdien.

    Nu zou ik graag weer één jaar hier van willen maken, maar hier lees ik verschillende dingen:
    https://en.delphipraxis.net/topic/39...nd-ce-licence/

    Heeft een van jullie hier ervaring mee ?

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Geen ervaring (want ik heb de betaalde versie), maar als ik het goed begrijp moet je het hele proces opnieuw doorlopen wanneer je jaar om is.
    Dus nieuwe Community Edition aanvragen, downloaden en opnieuw installeren met de nieuwe sleutel die je toegezonden krijgt.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Inderdaad, op het aanvragen na: ik deïnstalleer, download en herinstalleer elk jaar.

    [Edit]En ergens voer ik misschien ook nog wel een sleutel in, haha, kan ik me niet herinneren.[/edit]
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  4. #4
    ik deïnstalleer, ....
    Hoe doe je dat precies ?
    Want ik zou er niet van op kijken als er van alles in het register van Windows blijft staan wat belemmerd dat je het weer een jaar kunt gebruiken.

    En moet ik weer dezelfde versie installeren (gebruik nu 10.4) of mag dat ook een nieuwere versie zijn (als die er al is) ?

  5. #5
    Ik had vanochtend ergens gelezen dat je juist niet een nieuwe aan moet vragen.
    Ze registreren dan een NIEUWE key en als je over de drie komt dan kun je er geen meer aanvragen.
    Je zou de huidige Community key die je hebt ergens verlengen.

    Lees dit topic even door:
    https://en.delphipraxis.net/topic/71...#comment-61357

    The same with me:
    "Our records show that you have previously obtained a trial license for this product and version. A trial license can be issued only once. If you would like to extend the product evaluation, please contact Embarcadero Support

    Thank you,
    Embarcadero Team"

    Then, Embarcadero Support answered me:

    "We received your request to increase the registration limit for Delphi Promotional Community Edition. This promotional product has a limit of three (3) registration per user. Increasing the number of registrations is not available at this time."

    Yes, I used Delphi CE 3 times - in 2020, 2021, and 2022 obtaining a new license after expiration.
    DUS !!!
    If you would like to extend the product evaluation, please contact Embarcadero Support
    NIET verwijderen en opnieuw installeren maar contact opnemen via die link !!

  6. #6
    Bij navraag kreeg ik dit:
    To the extent you want to continue using the Community Edition after the expiration
    or termination of your Community Edition Term, you must re-install the latest version
    of the Community Edition and agree with the terms and conditions of the Agreement in
    force at that time.

    Vertaald:
    Als u de Community-editie wilt blijven gebruiken na het verstrijken of beëindigen
    van uw Community-editie, moet u de nieuwste versie van de Community-editie opnieuw
    installeren en akkoord gaan met de voorwaarden van de op dat moment geldende Overeenkomst.

    Maar nu vraag ik mij af hoe ik de oude versie het beste kan verwijderen zonder dat er mogelijk
    rommel in het Windows register blijft staan wat een nieuwe versie installatie kan verstoren.

    Dus hoe kan ik het beste de oude versie verwijderen denken jullie ?

  7. #7
    Ik zou de oude versie niet verwijderen.
    De kans dat je dan de identiteit verwijderd is ook aanwezig.
    En die wordt misschien weer gebruikt om een nieuwe licentie op jouw naam uit te geven.

    Als de installatie van de laatste versie automatisch vraagt voor deinstallatie van de oude versie dan is dat prima. Maar anders zou ik hem gewoon laten staan.

    (Tenzij andere hier andere ervaringen mee hebben.)

  8. #8
    Geen ervaring met twee versies van community. Wel eens geprobeerd om de 10.4 community naast een 10.3 pro te zetten, en dat werkte niet. Ik weet niet precies meer wat er gebeurde, maar in de praktijk kan je blijkbaar maar 1 van de 2 actief hebben.

    Ik zou zelf denk ik de oude de-installeren. Nog afgezien van de registry, heb je ook kans dat er een berg onnodige files blijft bestaan.

    Als je een nieuwe community-licentie hebt, dan zou je de nieuwe moeten kunnen installeren, ongeacht of er nog resten van de oude zijn of niet.

    Beredeneerd uit logica, niet uit ervaring. En logica faalt nog weleens bij het licentiebeheer van Embarcadero, dus geen garantie
    1+1=b

  9. #9
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    De commerciële versies annuleren vziw de licentie(count) ook niet bij deinstallatie.

  10. #10
    De tijd was om en heb een nieuwe community-licentie aangevraagd, dat was geen probleem.
    Tijdens de installatie is de oude software verwijderd.

    Helaas ondervindt ik nu problemen met het Compileren van een Android App.
    Ik ben druk bezig om dit weer werkend te krijgen en probeer van alles in de SDK Manager, maar het werkt nog steeds niet,
    Wat moet ik precies installeren daarin ?

    Dit heb ik nu geinstalleerd:
    Click image for larger version. 

Name:	SDK Manager.jpg 
Views:	59 
Size:	89.0 KB 
ID:	8254

    Deze foutmeldingen krijg ik nu:
    [PAClient Error] Error: E2312 Unable to execute '"C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\21. 0\CatalogRepository\AndroidSDK-2525-21.0.40680.4203\build-tools\29.0.3\Aapt.exe" package -f -M "C:\=== Data ===\Delphi\Delphi XE10.4 App's\Test_1\Android\Debug\Test_1\AndroidManifest. xml" -F "C:\=== Data ===\Delphi\Delphi XE10.4 App's\Test_1\Android\Debug\Test_1\bin\Test_1-unsigned.apk" -I "C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\21.0 \CatalogRepository\AndroidSDK-2525-21.0.40680.4203\platforms\android-26\android.jar" -S "C:\=== Data ===\Delphi\Delphi XE10.4 App's\Test_1\Android\Debug\Test_1\res" -A "C:\=== Data ===\Delphi\Delphi XE10.4 App's\Test_1\Android\Debug\Test_1\assets" "C:\=== Data ===\Delphi\Delphi XE10.4 App's\Test_1\Android\Debug\Test_1\library" "C:\=== Data ===\Delphi\Delphi XE10.4 App's\Test_1\Android\Debug\Test_1\classes"' (Error 1)
    [PAClient Error] Error: E2312 C:\=== Data ===\Delphi\Delphi XE10.4 App's\Test_1\Android\Debug\Test_1\AndroidManifest. xml:20: error: No resource identifier found for attribute 'requestLegacyExternalStorage' in package 'android'
    Last edited by MMSoft; 21-Aug-22 at 09:23.

  11. #11
    Schijnbaar niemand die je kan helpen.

    Al gezocht op
    delphi fmx requestLegacyExternalStorage
    of
    fmx No resource identifier found for attribute requestLegacyExternalStorage
    ?

  12. #12
    Het is gelukt, ik heb het zo opgelost:

    Opnieuw de Software geinstalleerd, deze begint met het verwijderen van de oude software

    Meteen na het verwijderen (en nog voor het installeren):
    Wijzig in de Map:
    C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\21.0\ CatalogRepository

    De Mappen die beginnen met:
    AndroidNDK....
    AndroidSDK....

    Door er een paar streepjes voor of achter te zetten:
    ---AndroidNDK....
    ---AndroidSDK....

    Dan worden deze niet meer gezien door Delphi en worden er nieuwe mappen aangemaakt.
    (Waarschijnlijk kunnen deze mappen verwijderd worden).

    Nu werkt het wel, dus voor mij was dit nu de oplossing.
    Ik kan weer vooruit, iedereen bedankt die mee gedacht heeft.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •