Results 1 to 5 of 5

Thread: Delphi 11.2 en Python

  1. #1
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509

    Delphi 11.2 en Python

    Hallo allemaal,

    Gisteren is de nieuwe 11.2 versie uitgekomen. Vanochtend de update uitgevoerd. Binnen 30 minuten (ik heb wel glasvezel 500/500) zat ie er op. Onder Win32 alles OK, ook de 3th-party componenten werken nog naar behoren. In Win64 is wel de library op "default" gezet (iets dat in de voorgaande versies ook gebeurde).

    Gisteren heb ik ook de presentatie gevolgd, er wordt daar weer over Python gesproken. Ik heb wat zitten zoeken op internet, maar kan iemand mij vertellen wat nou precies de meerwaarde van Python voor Delphi is, ik krijg het niet helder...
    Erik

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Tsja, wat zegt de Idera's marketing ervan?

    Python is een beetje een lingua franca aan het worden, en VBA en andere in-application scripting aan het vervangen. Dus als je iets in je applications programmeer technisch wil ontsluiten dan heb je met Python een vrij groot publiek.

    Maar externe componenten als Python4Delphi zijn er al 10-15+ jaar, dus als je de behoefte sterk had, had je die al gevonden denk ik

  3. #3
    YES! Delphi 11.2 nu eindelijk verlost van die irritante X op de tabbladen. Instelbaar.
    Ik heb hier vaak een tabblad of 30 open en dan klik je wel eens een keer per ongeluk op de X.
    Geen man overboord natuurlijk maar het is maar dat u het weet

  4. #4
    Sorry: wat een ellende zeg met die Delphi 11.2. Schermen 10px smaller. Ja had ik maar rechts Align gebruikt.
    Voor de rest is die hele Code Insight LSP nou niet echt zo goed hoor. Waardeloos.
    Ik ben weer terug bij Delphi 10.4.2.

  5. #5
    Je hebt al snel veel tabs open, dat klopt. Al probeer ik het tot de tabs te houden welke te maken hebben met de onderdelen waar ik mee bezig ben. Scheelt ook weer in de tabchaos .
    Die Code completion blijft inderdaad wel een ding en levert zo nu en dan mij wat scheldkanonnade op. Het gaat vaak fout bij interface declaraties en als je een class hebt aangepast dat alle functies/properties niet meer herkent worden.

    Beloofd om alles te verzamelen en dat op te sturen, in de hoop.....
    Alvast bedankt, Patrick

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •