Results 1 to 3 of 3

Thread: IIS ISAPI website

  1. #1

    IIS ISAPI website

    Ik had in Windows 2003 server in IIS en dll draaien die een website produceerde. Nu probeer ik dit ook te doen in een Windows 2022 server maar krijg het niet werkend. Krijg de melding: Server Error in '/' Application. Could not load type 'IsapiModule'.

    De vraag is of ik IIS wel goed ingesteld heb of dat de dll wel goed is. Nu was ik opzoek naar een simpel voorbeeld van bijv. “Hello World” maar kan deze nergens vinden.

    Weet iemand een simpel werkend delphi ISAPI dll voorbeeld zodat ik hiermee de IIS server goed kan configureren of als voorbeeld kan dienen voor mij eigen dll?
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  2. #2
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Ik heb hier een ISAPI dll die verder alles doorgeeft aan een 'neutraal' platform dat ikzelf heb ontworpen zodat je projecten vlot kan wisselen tussen IIS en Apache httpd of andere servers met SCGI of wat dan ook:

    https://github.com/stijnsanders/xxm/...r/Delphi/isapi

    Ik weet dat op nieuwe servers je goed moet kijken of je de application pool wel 32-bits hebt ingeschakeld op een 64-bits server, en die "IsapiModule" moet je mogelijk inderdaad nog apart installeren in het 'windows components' onderdeel van het stukje "add/remove programs" van Windows...

    En dan nog moet je voor de veiligheid, nóg eens extra, je ISAPI-dll in een lijst toevoegen. Maar als je iisadmin gebruikt, vraagt die dat wel dacht ik om het aan die ljist toe te voegen, als je een met een 'application wildcard' werkt.

  3. #3
    Bedankt, ga ik uitproberen.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •