Results 1 to 3 of 3

Thread: Onvrede over Embarcadero

  1. #1
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91

    Angry Onvrede over Embarcadero

    Embarcadero heeft een tijd terug hun standaard rapportage "Rave Reports" vervangen door Fastreport VCL.
    Echter de Fastreport VCL versie is beperkt in de mogelijkheden, waardoor je als gebruiker toch weer een licentie moet aanschaffen bij Fastreport om de rapporten van Rave te migreren naar Fastreport.
    Als Embarcadero nou zo'n goedkope ontwikkelomgeving zou zijn, dan is daar nog iets van te zeggen maar dat is helaas niet het geval.
    Ik zal het dan maar niet hebben over de talloze uitermate storende bugs, welke kennelijk geen prioriteit hebben om ze op te lossen.
    Ik ben dan ook zeer ontevreden over het gevoerde beleid van Embarcadero.
    Het is dan ook geen wonder dat in Nederland de meeste bedrijven met delphi gebruikers overstappen op een andere programmeertaal.

  2. #2
    [verplaatst naar koffiehoek]
    Marcel

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Jan 2002
    Location
    Nieuwlande, Nederland
    Posts
    612
    Quote Originally Posted by mindert View Post
    Embarcadero heeft een tijd terug hun standaard rapportage "Rave Reports" vervangen door Fastreport VCL.
    Echter de Fastreport VCL versie is beperkt in de mogelijkheden, waardoor je als gebruiker toch weer een licentie moet aanschaffen bij Fastreport om de rapporten van Rave te migreren naar Fastreport.
    Als Embarcadero nou zo'n goedkope ontwikkelomgeving zou zijn, dan is daar nog iets van te zeggen maar dat is helaas niet het geval.
    Ik zal het dan maar niet hebben over de talloze uitermate storende bugs, welke kennelijk geen prioriteit hebben om ze op te lossen.
    Ik ben dan ook zeer ontevreden over het gevoerde beleid van Embarcadero.
    Het is dan ook geen wonder dat in Nederland de meeste bedrijven met delphi gebruikers overstappen op een andere programmeertaal.
    Ik denk dat het één los staat van het ander. Wat Delphi duur maakt, is niet de subscription maar dat zijn de externe componenten.
    Volgens mij zijn er ook Rave Reports licenties te koop en mij lijkt het veel logischer als je een Rave licentie koopt in plaats van FastReport en je het werk op de nek haal van migreren.
    Embarcadero Delphi Developer is in de subscription niet belachelijk duur.

    Dat bedrijven in Nederland overstappen (naar .NET wat inmiddels ook weer achterhaald lijkt) of een poging doen, is eerder te wijten aan het gebrek aan ontwikkelaars.
    Wat mij dan weer verbaast is dat we het allemaal okee vinden om elke zoveel tijd aan een nieuw platform te beginnen.
    En wat ik van Embarcadero minder vind is dat ze proberen om nieuwe mensen te lokken met vage uitbreidingen als inline variabelen weer een nieuw framework binnenhalen: Python.

    Maar dat terzijde: Als je genoeg hebt aan de VCL versie maar met conversie niet weg komt, maak ik graag een tooltje waar je een RAV mee opent en een FR3 mee opslaat.
    Last edited by Teo; 13-Nov-22 at 15:25.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •