Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: Hoe een Cursor op Delphi 10.4 FMX Android plaatsen ?

  1. #1

    Hoe een Cursor op Delphi 10.4 FMX Android plaatsen ?

    Ik ben al lang opzoek naar een mogelijkheid om een cursor weer te geven bij een webbrowser in Delphi FMX 10.4 bij een Android App.
    De voorbeelden die ik vindt zijn voor oude Delphi versies (en dat lijkt gewijzigd te zijn omdat deze niet werken bij mij) of zijn voor Windows Apps.

    Deze App is voor op een SmartTV, en zo'n TV heeft geen touch screen en heb dus een cursor nodig.
    Deze cursor wil ik dan met de pijltjes toetsen verschuiven (zo is dat een originele SmartTV App ook).

  2. #2
    Hangt er een muis aan?
    Zo niet, dan wordt er geen cursor weergegeven.

    Er zijn apps om dit te simuleren.

    Niet echt een Android TV app, hé, als je dit met een cursor moet doen

  3. #3
    Hangt er een muis aan?
    Nee, het is de bedoeling om een Cursor op een Android App weer te kunnen geven, en deze dus met de pijltjes toetsen te kunnen verplaatsen.

    Als eerste ben ik opzoek naar code waarmee is een Cursor weer kan geven in een Android App (zonder een muis aan te sluiten).

  4. #4
    Ik denk niet dat dat gewoon een kwestie van even aanzetten is.

    Enige code die ik kan vinden is dit.
    https://stackoverflow.com/a/67964211/1037511

    En nee, verder moet je me daar niets over vragen want dit is ook maar gewoon gegoogeld.

  5. #5
    Ik heb helaas geen idee hoe ik die zou moeten vertalen naar Delphi, dus hulp hierbij is heel erg welkom.

  6. #6
    Het is mij helaas nog steeds niet gelukt om hierbij een (orginele) cursor te plaatsen.
    (Ik ben inmiddels overgestapt naar Delphi 11.3 FMX)

    Nu ben ik bezig met een eigengemaakte cursor die bestaat uit 2 lines (1 Horz. en 1 Vert.), in de vorm van een klein kruisje.
    Deze cursor kan ik naar rechts, links, onder en boven bewegen en kan de Ok knop afvangen (dit laatste kan nog verbeterd worden maar voorlopig bruikbaar) dit zou ik dan als klik commando willen gebruiken.

    Het 1e probleem is dat de 2 lines niet zichtbaar zijn "op" de TWebbrowser, maar dat deze er onder komen en dus niet zichtbaar zijn. Bring to Front en Send to Back lost het probleem niet op, dus wat kan ik nog proberen of wie heeft een oplossing ?

    En hoe kan ik dan een positie op een site aanklikken denken jullie ?
    Stel de cursor staat op positie 125, 200 en geef daar een klik signaal, hoe kan ik dat doen zodat dit ook uitgevoerd wordt op de site die getoond wordt in de TWebbrowser ?
    Last edited by MMSoft; 10-Jan-24 at 20:39.

  7. #7
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Een cursor word alleen geplaatst als het nodig is.
    dus in op Edit als deze de focus krijgt.

    Gr. Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  8. #8
    Maar hoe kan ik dan op een button klikken, of een Edit veld de focus geven ?
    Want het is geen touchscreen scherm.

  9. #9
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Met Tab kan je toch doorheen lopen, net als bij de Vcl, als je de focus krijgt, komt er een gekleurd kader omheen te staan.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  10. #10
    Quote Originally Posted by Wok View Post
    Met Tab kan je toch doorheen lopen, net als bij de Vcl, als je de focus krijgt, komt er een gekleurd kader omheen te staan.
    Moet er wel een toetsenbord aanhangen. Ik denk niet dat dat bij een Android TV het geval zal zijn (lees openingspost)

    Maar je kunt uiteraard wel proberen een toets van je afstandsbediening om te programmeren naar een TAB (met bv button mapper). En volgens mij zouden de pijltjestoetsen ook zo moeten werken.

  11. #11
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Moet er wel een toetsenbord aanhangen. Ik denk niet dat dat bij een Android TV het geval zal zijn
    Ik gebruik de signalen van de Afstandsbediening (Pijltjes toetsen).

    Het probleem dat ik heb is dat ik de Site (TWebbrowser) niet kan bedienen.
    Een originele cursor krijg ik helaas niet voor elkaar, en een eigengemaakte cursor (2 lines als kruisje) krijg ik niet zichtbaar bovenop de TWebbrowser.

    Dus hoe kan ik de Site (bijvoorbeeld deze site: www.nldelphi.com) bedienen als het geen touch screen en geen cursor is ?

  12. #12
    Delphi Code:
    1. uses mshtml;
    2.  
    3. procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
    4. begin
    5.   WebBrowser1.Navigate('www.google.com');
    6.   repeat
    7.     Application.ProcessMessages;
    8.   until WebBrowser1.ReadyState >= READYSTATE_COMPLETE;
    9.   if WebBrowser1.Document <> nil then
    10.     (Webbrowser1.Document as IHTMLDocument2).ParentWindow.Focus;
    11. end;
    Hierna kun je er met TAB doorheen.

    (geen idee of dit op Android TV ook werkt)

  13. #13
    uses mshtml heb ik toegevoegd.

    Ik krijg als deze fout meldingen bij de Windows test versie waar ik mee bezig ben:
    Undeclared identifier: 'ReadyState'
    Undeclared identifier: 'READYSTATE_COMPLETE'
    Undeclared identifier: 'Document'
    Last edited by MMSoft; 17-Jan-24 at 10:20.

  14. #14
    Heb je die mshtml in de uses clause gezet?
    Maar ik heb geen idee of je die ook bij FMX hebt.
    Ik doe alleen VCL maar dat weet je.

  15. #15
    Met VCL werkt het, maar daar heb ik helaas niets aan...

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •