Results 1 to 5 of 5

Thread: JSON String naar strings

  1. #1

    JSON String naar strings

    Hey allen

    wat ik dacht eenvoudig te zijn lijkt voorlopig zeer lastig te zijn. Ik heb een JSON in volgende format :

    [{ "naam" : "persoon1" , "adres" : "adres1"},{ "naam" : "persoon2" , "adres" : "adres2"}]

    nu wil ik deze gewoon in een html tabelletje plaatsen (de delphi app draait als webserver) , maar ik geraak gewoon nergens. Met alle voorbeelden die ik vind op het net
    kom ik gewoon nergens.

    Iemand die mij een zetje in de goeie richting kan geven ?

    Alvast bedankt!
    whatever you do, you've done it
    ;-)

  2. #2
    Om mijn eigen vraag te beantwoorden :

    Code:
           JsonArray := TJSonObject.ParseJSONValue(JSON) as TJSONArray;
    
           For Id := 0 to JsonArray.Count-1 do
           begin
             memoResponse.Lines.Add(JSONArray.Items[Id].GetValue<string>('naam'));
             memoResponse.Lines.Add(JSONArray.Items[Id].GetValue<string>('adres'));
           end;
    whatever you do, you've done it
    ;-)

  3. #3
    Member
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Nederland
    Posts
    64
    Vergeet je JsonArray niet te free-en, anders heb je een geheugenlek

  4. #4
    TDigitalTrain user Hans Brenkman's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Weert
    Posts
    1,861
    Als je JSON wat uitgebreider en uit meerdere "sets" data bestaat is dan wordt het lastig e.e.a. te ontleden bijvoorbeeld als je gebruik maakt van API's. Op GitHub staat hiervoor een mooie Delphi-tool met source-code welke van de gehele JSON structuur een class met sub-classen maakt. Dit wordt getoond als tree en je kunt de gegeneerde code als Delphi-unit. Dat opslaan zit overigens niet in de tool, die heb ik er voor mezelf aan toegevoegd. Maar je kunt de code wel kopiëren en plakken in een eigen unit.

    Met die classen en sub-classen kun je dan heel gemakkelijk de verkregen JSON uitsplitsen naar bijv. records of een specifieke entiteit zoeken.

    https://github.com/PKGeorgiev/Delphi-JsonToDelphiClass

    Click image for larger version. 

Name:	JsonToDelphiClass.jpg 
Views:	48 
Size:	100.4 KB 
ID:	8269
    Testen kan niet de afwezigheid van fouten aantonen, slechts de aanwezigheid van gevonden fouten.

    Het is verdacht als een nieuw ontwikkeld programma direct lijkt te werken: waarschijnlijk neutraliseren twee ontwerpfouten elkaar.

  5. #5

    Automatic JSON, XML, YAML to Delphi Object conversion

    Hi,

    I just wanted to bring to your attention this blog, which describes how to automatically get your JSON (and XML and YAML) files analysed by kbmMW and converted to Delphi objects, making it easy for you to read and write such JSON files in the future, and even convert them forth and back between XML, JSON, YAML, BSON and MessagePack at will.

    https://components4developers.blog/2...ct_conversion/

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •