Results 1 to 6 of 6

Thread: Online Package Manager afhandeling

  1. #1

    Online Package Manager afhandeling

    Hallo allemaal,

    Via de Online Package Manager instaleer ik direct het pakket RichMemo. Dat gaat goed. De bestanden staan in C:\...\Lacal\Lazarus\OnlinePackageManeger\Packages \RichMemo. In deze map staat ook een .lpk bestand. Hierop dubbel geklikt en Lazarus wordt gestart en het .lpk bestand wordt weergegeven. Compilatie gaat wel maar Installeren gaat niet. Is er iemand die mij kan uitleggen waarom dit zo is en hoe dit op te lossen is?

    Windows 10 en Lazarus versie 2.2.4

    Met een vriendelijke groet, Frans

  2. #2
    Bij compilatie van packages komt (volgens mijn geheugen) een lijst van required packages in het resultaat venster. Heb je naar deze lijst gekeken?
    Als installeren niet lukt, krijg je dan een foutmelding? Hoe ziet die er uit?

  3. #3
    Quote Originally Posted by Dubbeld View Post
    Compilatie gaat wel maar Installeren gaat niet. Is er iemand die mij kan uitleggen waarom dit zo is en hoe dit op te lossen is?
    Wat gaat er dan mis bij installatie?
    Foutmeldingen??

  4. #4
    Probleem is opgelost.

    Na het downloaden van RichMemo via OnlinePackageManeger staan er in twee verschillende mappen twee verschillende .lpk bestanden. Als je het .lpk bestand uit de map : C:\...\Lacal\Lazarus\OnlinePackageManeger\Packages \RichMemo gebruikt wordt de run-time versie geïnstalleerd zonder dat de component zichtbaar is binnen de IDE van Lazarus. In de map : C:\...\Lacal\Lazarus\OnlinePackageManeger\Packages \RichMemo\Ide\ staat het andere .lpk bestand, en deze moet je gebruiken om de component zichtbaar te maken binnen de IDE van Lazarus. Je bent nu ook instaat om alle bestanden te kopiëren naar een andere schijf en map.

    Iedereen bedankt voor het meedenken, Frans

  5. #5
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    ik huiver van herinstallaties, helaas noodzakelijk.
    Maar als ik die hoeveelheid warnings en hints voorbij zie komen twijfel ik gelijk of ik er goed aan gedaan heb.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  6. #6
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Hints kan je overslaan, {$hints off}. Naar warnings zou ik even kijken. In Freepascal/Lazarus kun je die ook heel specifiek af zetten (statement niveau, {$push}{$warn 5024 off}<wat code die een warning geeft>{$pop}, maar ook van de commandline, bijvoorbeeld -vw5024-).
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •