Results 1 to 3 of 3

Thread: OnTyping event wanneer getriggerd?

  1. #1
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458

    OnTyping event wanneer getriggerd?

    Beste,

    Ik wil een custom autocomplete voor een TEdit maken.
    Uit een database komen de items, die check ik (i i g in Windows) in een KeyUp event.
    Maar dit (lijkt) niet te werken in Android. Ik vermoed dat dit event niet accuraat getriggerd wordt als je met je vingers op een virtual keyboard typt.
    Toen kwam ik het OnTyping event tegen. IK denk: die moet ik hebben.
    Maar nu zit ik ermee wanneer die wordt getriggerd en hoe vaak? Is dat 1x als je begint met typen? Of constant zolang het virtual keyboard zichtbaar is?
    En als OnTyping niet het event is wat ik zoek... en OnKeyUp ook niet welke kan ik dan het beste gebruiken?

    Alvast bedankt.
    Greetzz Jacco

  2. #2
    OnChange?
    Ik heb een TEdit met autocompleten in een van mijn apps en daarvoor gebruik ik OnChange en dat werkt voor mij prima.

    Bart

  3. #3
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Hoi Bart,

    Dank voor je reactie. OnChange had ik ook geprobeerd, maar dit lijkt op Android pas getriggerd te worden als de TEdit de focus niet meer heeft.

    Maar ..... ik durf het bijna niet te zeggen: ik heb iets ontdekt.
    Ik wil er niet te diep op ingaan, maar het heeft te maken met Case Sensitive en Android dat automatisch een hoofdletter typt.
    Met andere woorden: ik kreeg de data niet terug omdat de data geen hoofdletter had

    De OnTyping werkt nu zoals ik had verwacht, dockwiki van Embarcadero heeft me nu ook iets nieuws geleerd: Een text control (Zoals TEdit) heeft een property die niet in de Object Inspector staat: Typing. De Ontyping event zet deze property true zolang je aan het typen bent. Eigenlijk heel logisch. Je moet alleen die property even weten.
    Dus wellicht heeft iemand anders hier nog iets aan.
    Bedankt voor het meedenken iig.
    Greetzz Jacco

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •