Results 1 to 3 of 3

Thread: SQL Server Import van Postgress .sql backup

  1. #1
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160

    SQL Server Import van Postgress .sql backup

    Ik heb een vrij grote .SQL dump (631mb) vanuit een Postgress database... kan ik die nou simpel importeren in SQL Server?

    SQLCmd geeft een foutmelding

    Sqlcmd: Error: Syntax error at line 2202622 near command '1' in file 'demozoo-export.sql'.
    Wat vrij logisch is, want de command syntax is vast net iets anders. De eerste google hits zijn reclame. Kan het toevallig heel simpel?
    (Dit is hobby, ik ga er geen tools voor kopen)

  2. #2
    Ziet die dump er nog een beetje leesbaar uit, qua inhoud? M.a.w., is het wellicht mogelijk om zelf iets te scripten om het om te zetten naar een ander format of desnoods losse insert statements?

    Tevens, heb je die Postgress database nog, kan je daar nieuwe/andere dumps uit maken, of zal je het moeten doen met deze?
    1+1=b

  3. #3
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Die Postgress database heb ik zelf niet, die staat online achter een applicatie. Die een prachtige web api heeft, maar die kan ik niet query'en op de dimensie waar ik in geinteresseerd ben.

    Ik heb je aanbeveling ter harte genomen en maar even notepad++ geinstalleerd om fatsoenlijk te kunnen grasduinen door de SQL, ik was licht teleurgesteld dat b.v. een VSCode uit de doos geen huge file support heeft.

    Ik kan de SQL redelijk lezen, maar ik zie in de eerste 1000 regels (van de 6 miljoen+) toch aardig wat constructies die in het SQL Server dialect niet kunnen... maar belangrijker, ik kom met CTRL-F in de editor een heel eind bij het zoeken naar de data waar ik in geinteresseerd ben, met name omdat één van de tabellen een changelog is waardoor ik bij iedere search hit in 1x de juiste context op het scherm heb staan. \o/

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •