Results 1 to 3 of 3

Thread: Wat vi den jullie van ChatGPT?

  1. #1

    Wat vinden jullie van ChatGPT?

    Hi,

    Ik denk dat iedereen wel al een keer ChatGPT afgelopen weken langs heeft horen/zien komen.
    Als ik nu de vraag 1 op 1 invoer krijg ik het volgende antwoord :


    Om ervoor te zorgen dat het label met de resterende seconden afteld, moet u de code iets aanpassen in het OnTimer-event van de TTimer. In plaats van het venster meteen te sluiten zodra de timer afgaat, kunt u eerst controleren of de timer al is afgelopen en daarna het venster sluiten. U kunt dit doen door de volgende code toe te voegen aan het OnTimer-event:

    Code:
    if TimerStart.Tag <= 0 then
    begin
      // Timer is afgelopen, sluit het venster
      Close;
    end;
    • Zorg ervoor dat deze code bovenaan het OnTimer-event staat, zodat het venster pas wordt gesloten als de timer daadwerkelijk is afgelopen. Als u deze aanpassing maakt, zal het label met de resterende seconden aftellen totdat de timer is afgelopen en het venster wordt gesloten.


    Ik vind het revolutionair, eng en heb het idee dat het een mijlpaal is in de geschiedenis, wat is jullie mening.en wat zijn de gevaren?



    Gr,
    Fonzie.
    Last edited by Fonzie; 15-Dec-22 at 23:02.

  2. #2
    Ik heb het eens gevraagd:
    Quote Originally Posted by Ik
    Geeft ChatGPT altijd correcte antwoorden? Hoe goed kan het Delphi?
    Quote Originally Posted by ChatGPT
    ChatGPT is een taalmodel en is ontworpen om menselijke-achtige antwoorden te genereren op basis van de inhoud van een gesprek. Het is niet specifiek ontworpen om correcte antwoorden te geven op vragen of om Delphi te gebruiken.

    Taalmodellen zoals ChatGPT zijn getraind op grote datasets van menselijke taal en kunnen daarom menselijke-achtige antwoorden genereren, maar het is belangrijk om te onthouden dat ze geen werkelijk begrip hebben van de betekenis van de woorden en zinnen die ze gebruiken. Dit betekent dat ChatGPT niet altijd correcte antwoorden zal geven, vooral als de vragen of opmerkingen van de gebruiker niet duidelijk of nauwkeurig zijn of als ze niet binnen het domein vallen waarop het model is getraind.

    Het is daarom belangrijk om te onthouden dat chatbots en conversatie-agenten, zoals ChatGPT, gereedschappen zijn die zijn ontworpen om te helpen bij het communiceren met mensen, maar ze zijn geen vervanging voor echte menselijke interactie en kennis. Ze kunnen nuttig zijn in bepaalde contexten, maar het is belangrijk om hun beperkingen en mogelijke gevaren in acht te nemen.
    Eerlijk, en waar.

    Je ziet her en der voorbeelden oppoppen van 'onzin' antwoorden. Ik zag eerder vanavond nog een voorbeeld van een wetenschappelijk artikel, inclusief betrouwbaar lijkende, maar compleet verzonnen bronnen.
    Stack Overflow heeft ChatGPT al in de ban gedaan, omdat het gros van de antwoorden een duplicaat is, of fout, of beide.

    Google geeft ook al antwoorden op basis van wat je typt. Waren dat vroeger alleen linkjes met sites waar je zoekwoord in voor kwam, is dat nu vaak al een kant en klaar antwoord op basis van fragmenten van verschillende sites. Om daar een lopend verhaal van te maken is natuurlijk ook best een uitdaging, maar verder is het niet heel veel meer dan dat.

    Foute antwoorden zijn maar een deel van het gevaar.
    Een ander deel is dat Heel Veel van de content waarop deze modellen getraind worden, afkomstig zijn van websites die mensen vaak vrijwillig schrijven voor andere mensen. In sommige gevallen is dat gewoon voor de lol, of voor 'internet points', of soms misschien voor banner-opbrengsten. Hoe dan ook gaat de lol er wel af, als jouw antwoorden in verhaspelde vorm automatisch en zonder bronverwijzing worden hergebruikt, of dat nou in ChatGPT of in Google is.
    De kans bestaat dat heel veel bloggers er de brui aan geven omdat ze steeds minder inkomsten krijgen uit banners of affiliate links, doordat minder mensen hun site bereiken en die inkomsten genereren. Of de kans dat mensen stoppen met antwoorden geven op NLDelphi of Stack Overflow, of het open sourcen van hun projecten, omdat ze zich er niet prettig bij voelen dat ze 'alleen maar' een AI zitten te voeden.

    En dat is dan natuurlijk een deuk in de contentproductie. Slecht voor de producenten, maar ook voor de lezers. En slecht voor de AI, want die kan ondertussen nog steeds geen écht nieuwe content schrijven, dus het heeft die nieuwe content nodig om op getraind te worden.
    Last edited by GolezTrol; 20-Dec-22 at 11:47.
    1+1=b

  3. #3
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Ik vind het gewoon grappig en ben soms verbaasd hoe goed of hoe slecht, maar het is geen feiten zoeker en maakt soms grove fouten. Maar die dingen (ook bard) is wel wat we in de toekomst hebben.
    Maar ik kan iedereen aanraden beiden (OpenAI en Bard) te proberen, hoewel voor Bard de API toegang is erg.... Maar doenbaar.
    OpenAI (chatGPT) voorbeeld had ik al gepost.... Bard komt er aan, maar moeilijk om key te krijgen (wellicht later makkelijker, voor mij niet, maar voor anderen is het nog op uitnodiging)
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •