Results 1 to 7 of 7

Thread: Quicklogger logging framework ervaringen?

  1. #1
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239

    Quicklogger logging framework ervaringen?

    Vraagje, iemand ervaring met volgend logging framework?

    Quicklogger

    Momenteel gebruik ik een aangepaste versie van HotLogger (opensource logger maar oud). Quicklogger bied heel wat log providers aan die me interessant lijken.

    Groeten,
    Pascal

  2. #2
    J.W. de Bokx
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Pijnacker
    Posts
    82
    Ik heb het ook een tijd gebruikt.
    Is behoorlijk uitgebreid en werkt bij gewone programma's goed.
    Het is behoorlijk multi-threaded.
    En dat geeft problemen als je COM addins gaat maken.
    In de issues lijst staan er nog een paar threading problemen.

    Toen we een com-adding voor outlook en word gingen maken, heb ik het er afgegooid.
    De terminate gaat niet goed, en blijft ergens in een loop hangen.
    Heb geprobeerd het te verhelpen, maar is niet gelukt.
    Kennelijk zijn de afsluitprocedure van outlook en word nogal resoluut, en worden niet alle finalizations aangeroepen waardoor een thread niet gestopt wordt en dus een loop veroorzaakt.

    Dus zolang jg je daar niet mee bezig bent, werkt het goed.
    Ben daarna overgestapt op de logger van Konopka, codesite. De gratis versie is ook best bruikbaar, en die werkt wel in de comm-addins...

  3. #3
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    Quote Originally Posted by JWBokx View Post
    Is behoorlijk uitgebreid en werkt bij gewone programma's goed.
    Het is inderdaad voor een 'gewoon' programma, geen COM addins. We gaan het eens proberen. Ik twijfelde nog tussen LoggerPro en Quicklogger maar deze laatste heeft wel echt veel log providers die van pas kunnen komen.

  4. #4
    LoggerPro hebben we een poosje gehad, maar daar was ik niet echt over te spreken. Heel beperkt in de mogelijkheden. Wij loggen naar een (custom) file format en naar Splunk, met metrics naar DataDog. Het kwam er in basis op neer dat een logmessage in LoggerPro naar Json werd omgezet die dan in de diverse appenders weer geparsed moest worden om de data naar verschillende ontvangers te kunnen sturen. Json als transportmiddel binnen één applicatie vond ik niet echt elegant, maar we zagen destijds geen andere manier. Uiteindelijk hebben we (weer eens) zelf wat gebouwd.
    1+1=b

  5. #5
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    In de omschrijving van QuickLogger.pas

    Description : Threadsafe Multi Log File, Console, Email, etc...

    Ik ga er dus vanuit dat ik het globale logger object (TLogger instance wordt automatisch aangemaakt in Quicklogger.pas) mag aanspreken vanuit verschillende threads?

    Logger.log(...);

    Groeten
    Pascal

  6. #6
    Daar lijkt het wel op. Het daadwerkelijk doorsturen van de logs naar de log providers gebeurt sowieso asynchroon volgens de documentatie.

    Ik stuitte laatst toevallig ook nog op deze:

    https://github.com/dliocode/datalogger

    Lijkt qua opzet vergelijkbaar te zijn met QuickLogger. In de praktijk had de log naar Datadog niet de structuur die ik wilde, maar ik heb wel even in de source kunnen spieken. Geen idee hoe thread-safe het is.

    Al met al lijkt QuickLogger wel een redelijke te zijn, met in ieder geval de belofte van thread-safety en asynchroon (dus niet wachten in je main thread tot die log op disk of in je mail staat).
    Maar ervaringen heb ik niet, dus ik kan alleen afgaan op wat je zelf al gevonden had.
    1+1=b

  7. #7
    Senior Member pcoenen's Avatar
    Join Date
    Apr 2001
    Location
    Tesssenderlo, België
    Posts
    239
    @GolezTrol
    Ok even in de code ingedoken en inderdaad deze is 'threadsafe en asynchroon'. Ben er nu wat mee bezig geweest en het framework bevalt me wel. Ik schakel om van het oude Hotlogger naar QuickLogger.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •