Results 1 to 5 of 5

Thread: debug informatie

  1. #1

    debug informatie

    Ik heb een programma gemaakt wat prima werkt op mijn eigen PC (met Delphi)
    Echter op sommige PC's krijg ik vreemde foutmeldingen (argument out of range e.d.)
    Dit zou je volgens mij op iedere PC moeten krijgen maar blijkbaar zitten er toch een paar zaken die PC gerelateerd zijn.
    Om dit uit te kunnen zoeken ben ik bezig om allerlei info weg te schrijven naar een memo tijdens de uitvoer van het programma zodat ik kan achterhalen waar het mis gaat
    Hiervoor heb ik een Event gemaakt in mijn object zodat op het mainform mijn debug routine bij de informatie van mijn object kan.

    Uiteraard kan ik in mijn object een debug string maken waarin alle info staat
    Maar welke info (routine, regelnr e.d.) staat al standaard in het object zelf

    Alvast bedankt

  2. #2
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Kun je een voorbeeld geven? Want dingen zoals argument out of range zouden op alle PC's moeten voorkomen, mits je dezelfde executable gebruikt en niet op elke machine hercompileert. Als ik de sourcecode zie is het in 5 minuutjes gepiept. Je code bevat gewoon fouten.
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  3. #3
    Hoi Thaddy,

    Daar zit juist het probleem.
    Een argument out of range verwacht je idd op iedere PC omdat je index dan groter is dan wat mag.
    Echter ik kan de fout niet op mijn machine reproduceren.
    Aangezien het programma ook gebruik maakt van office componenten (PowerPoint) vermoed ik dat er een versie verschil (of juist een instelling van Office) is in office tussen mijn pc en wat er op andere PC's is geinstalleerd.

    Voor nu heb ik dus een versie gemaakt van mijn programma (executable staat op een centrale plek) waarbij ik in memo de debug info weergeef.
    Ik was gewoon nieuwsgierig of het Object ook debug informatie bevat die ik kan gebruiken

  4. #4
    Niet echt een antwoord op je vraag maar in dit soort gevallen vind ik het altijd makkelijk om Eureka log te gebruiken. Daarmee krijg je in je error log o.a. een stack trace, maar ook aanvullende informatie over Windows versie e.d.

  5. #5
    Ik kende Eureka nog niet maar dit is wel erg handig, bedankt

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •