Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 27 of 27

Thread: Hoe Indy update ?

  1. #16
    Ik zou niet weten waar er nu nog ergens een Indy bestandje zou kunnen staan....
    Jammer dat ik "Clean_Sydney.cmd" niet werkend krijg (als Admin gestart). Nu ben ik niet bekent met .cmd bestanden, dus hoe kan ik dit het beste staren ?

    Indy270.groupproj kan nog steeds niet geinstalleerd worden, of ik doe dat niet goed, dus hoe kan ik dit het beste doen ?

  2. #17
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Ik zou niet weten waar er nu nog ergens een Indy bestandje zou kunnen staan....
    Jammer dat ik "Clean_Sydney.cmd" niet werkend krijg (als Admin gestart). Nu ben ik niet bekent met .cmd bestanden, dus hoe kan ik dit het beste staren ?
    Geen idee. Maar als de automatische methode niet werkt dan zul je het handmatig moeten doen.

    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Indy270.groupproj kan nog steeds niet geinstalleerd worden, of ik doe dat niet goed, dus hoe kan ik dit het beste doen ?
    Volg de stappen die bij handmatig staan nauwkeurig op.

    Als het dan nog niet werkt, schrijf dan elke stap op die je gedaan hebt (met exact welke bestanden welke je verwijderd hebt) zodat wij kunnen zien wat je vergeet.

  3. #18
    Ik zoek naar de volgende bestanden:
    dclIndy*.bpl
    dclIndy*.jdbg
    Indy*.bpl
    Indy*.jdbg
    Id*.dcu
    Id*.obj
    Indy*.dcu
    Indy*.dcp
    Indy*.lib
    Indy*.bpi
    Id*.res
    Indy*.bpl
    bplIndy*.so
    Id*.o
    Indy*.o
    bplIndy*.dylib
    *.dpk

    Maar die worden niet altijd gevonden, terwijl deze mogelijk er toch nog zijn.
    Het lijkt erop dat (sommige) in verborgen mappen staan.

    Bij het installeren krijg ik de foutmelding:
    [dcc64 Fatal Error] dclIndyCore270.dpk(35): E2202 Required package 'IndySystem270' not found

    Edit: *.dpk toegevoegd
    Last edited by MMSoft; 26-Jan-23 at 17:51.

  4. #19
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    :-( *.dpk ontbreekt in je lijstje
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  5. #20
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Ik zoek naar de volgende bestanden:
    Waarom ZOEK je naar die bestanden?

    In de uitleg staat precies in welke map ze allemaal staan.
    Je hebt helemaal niets te maken met "verborgen mappen".

  6. #21
    :-( *.dpk ontbreekt in je lijstje
    Nog een paar .dpk bestanden gevonden die van Indy lijken te zijn, en deze gewist maar helaas het installeren gaat nog steeds niet.

    Waarom ZOEK je naar die bestanden?

    In de uitleg staat precies in welke map ze allemaal staan.
    Je hebt helemaal niets te maken met "verborgen mappen".
    Omdat er ook andere bestanden tussen kunnen staan die niet van Indy zijn.
    Ook vindt ik de mappen die in de uitleg staan niet allemaal.

    Ik heb inmiddels al heel wat bestanden gewist, maar als ik "Clean_Sydney.cmd" laat draaien, dan zie ik nog heel kort even bestanden
    staan die gewist moeten worden (deze lijst is inmiddels een heel stuk korter geworden), helaas stopt "Clean_Sydney.cmd" daarna en kan je niets meer zien, ook kan ik deze niet op pauze zetten (en "Clean_Sydney.cmd" wist ze ook niet).

    Ik heb ook zelf een delphi programma proberen te maken die naar deze bestanden zoekt, maar deze worden niet (altijd) gevonden omdat deze vermoedelijk in verborgen mappen staan.

    Op deze manier zoek ik met Delphi naar 'indy*.dcu' bestanden, maar deze vindt ze niet altijd:
    Code:
    Zoek_Path := 'C:\Users\Public\Documents\Embarcadero\Studio\21.0\';  
    Gevonden_Bestanden := TDirectory.GetFiles(Zoek_Path, 'indy*.dcu', TSearchOption.soAllDirectories);
    Heeft TDirectory.GetFiles een mogelijkheid om in verborgen mappen te zoeken, of is daarvoor een andere mogelijkheid ?
    Last edited by MMSoft; 26-Jan-23 at 17:58.

  7. #22
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    het bestand 'Clean_Sydney.cmd' is toch een tekstbestand, dit is een uitgebreidere uitvoering van wat ooit de <xxxx>.bat bestanden waren.
    die kan je gewoon lezen en evt aanpassen
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  8. #23
    Je krijgt pas bij het installeren de foutmelding.
    Dus het compileren is goed gegaan.

    Heb je de stap uitgevoerd van het toevoegen van Lib\Core, Lib\System en Lib\Protocols aan je Library Path ??
    Daarna mag je pas de dclIndyX (2x) pakketjes installeren.

    (Ik heb gewoon het idee dat je een aantal stappen overslaat.)

  9. #24
    Het compileren gaat inderdaad goed.

    Ik heb hier de Library paden toegevoegd:
    Tools > Options > Language > Delphi > Library

    En als ik de 2 dclIndyX pakketjes probeer te installeren krijg ik meteen de foutmelding:
    [dcc32 Fatal Error] dclIndyCore270.dpk(35): E2202 Required package 'IndySystem270' not found

    Als test heb ik bij het zoek pad in dit project, het pad naar dit bestand opgegeven en nog wordt dit bestand niet gevonden....

    Quote Originally Posted by Wok View Post
    het bestand 'Clean_Sydney.cmd' is toch een tekstbestand, dit is een uitgebreidere uitvoering van wat ooit de <xxxx>.bat bestanden waren.
    die kan je gewoon lezen en evt aanpassen
    Helaas ben ik niet bekent met deze taal, ik heb daarin al geprobeerd het zo te wijzigen dat het scherm niet afsloot (zodat ik rustig de regels na kon lezen) maar dat was geen succes...
    Last edited by MMSoft; 27-Jan-23 at 12:53.

  10. #25
    Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Helaas ben ik niet bekent met deze taal, ik heb daarin al geprobeerd het zo te wijzigen dat het scherm niet afsloot (zodat ik rustig de regels na kon lezen) maar dat was geen succes...
    Dan moet je een CMD (command prompt) openen en met cd naar die directory gaan en daar het script/commando starten.
    Dan zie je wat er gebeurd en wordt het scherm niet direct afgesloten na het eindigen (en dan zie je dus ook eventuele foutmeldingen).

  11. #26
    Het is gelukt, iedereen bedankt !!

    Ik wou Indy update omdat ik een probleem had met Indy (IdTCPClient en of IdSSLIOHandlerSocketOpenSSL), maar helaas is "dat" probleem er nog....

  12. #27
    Nog even als extra info...

    De Indy die op github staat produceert een versie met nummer 10.6.2.0.
    Dit is al een versienummer van 8 jaar geleden !!!

    De versie die standaard bij Delphi zit heeft i.p.v. een 0 op het einde, een build nummer.

    Niet echt handig dat Indy niet werkt met een trunk-nummer (en die ook zichtbaar maakt).

    --
    Verder werkt de communicatie van een programma in Delphi 10.2 (met Indy 10.6.2.5366) prima.
    Ongewijzigd op Delphi 10.4 (met Indy 10.6.2.0) werkt het niet meer.

    O, wat haat ik Indy. Nu weet ik weer waarom ik Synapse prefereer.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •