Results 1 to 7 of 7

Thread: *.dcu bestanden in een aparte Win32 map

  1. #1

    *.dcu bestanden in een aparte Win32 map

    Bij een nieuw programma heeft Delphi de *.dcu bestanden + de .exe in een aparte map gezet: \Win32\Release\.
    Dit vind ik vervelend! En dat heb ik bij geen enkel ander project.
    Verplaatsten heeft geen zin, win32 map wissen ook niet want staat er later gewoon weer.
    Debug versie naar een Release versie omgezet, hielp ook niet: Debug map werd Release map.
    Hoe krijg ik gewoon alle programmabestanden in 1 enkele directory!

  2. #2
    Ergens bij project options, build configuration, voor elke build configuration kan je het daar aanpassen. Persoonlijk wel erg handige optie omdat je daarmee duidelijk is welke exe voor welk platform is (32 of 64 etc) en of het de debug versie (met extra debug opties, memory leaks reporting etc) of de "echte" release versie is. Zou eigenlijk niet meer zonder kunnen.

  3. #3
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Het kan ook zijn voordeel hebben, dat houd je source code schoon.

    In de project manager, rechtermuis, onderste optie.
    Name:  prj.png
Views: 83
Size:  6.4 KB

    Speel ermee, met een dummy project, dan zie je snel hoe het werkt
    Click image for larger version. 

Name:	prj2.png 
Views:	32 
Size:	17.4 KB 
ID:	8321


    Succes
    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  4. #4
    Het is inderdaad iets van nieuwe projecten. Oudere versies van Delphi konden alleen Win32 projecten bouwen, dus dan maakte het niet veel uit. Tegenwoordig kan je programma in basis voor elk platform zijn, en krijg je dus 'gratis' die hele structuur.
    Je kan het per project aanpassen, maar ik weet niet of het ook in het algemeen aan te passen is voor nieuwe projecten. Maar ja, hoe vaak start je nou een nieuw project..
    1+1=b

  5. #5
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Bij ieder nieuw project zet ik altijd eerst de paden naar (voor de target "All configurations", zodat alle platformen en builds worden meegenomen):
    • Unit output path (hier komen o.a. de DCU's): .\DCU\$(Platform)\$(Config)
    De DCU's worden dan opgeslagen in bijvoorbeeld: C:\ProjectNaam\DCU\Win32\Release.

    Helaas kun je niet (in bijvoorbeeld Tools -> Options) dit soort standaard paden instellen (ik kan het althans niet vinden voor "Unit output path").
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  6. #6
    Probleem opgelost: Ik had het gevonden.
    Bij de Compiler Options > All Configurations de verwijzingen in de 2 Output velden verwijderd.
    Sorry voor mijn late antwoord maar kreeg geen email bevestigingen van de respons (zal dat even nakijken).
    I.i.g. bedankt voor de andere tips!

  7. #7
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    (...) Maar ja, hoe vaak start je nou een nieuw project..
    Het is mijn 24ste project... zijn wel vaak kleine projecten deze had ik in 2 dagen af. Zat 1 dag tekstverwerken bij om strings / regels van <256 tekens te maken.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •