Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 54

Thread: Update naar versie 11.3 probleem

Update naar versie 11.3 probleem

Mijn Delphi versie (Community Edition 10.4) was weer 1 jaar oud, en heb er nu een nieuwe op moeten zetten.
    Dit is nu RAD Studio 11.3.

Ik krijg deze fout melding bij het compileren en meteen installeren van een Android Project.
    Wat is er aan de hand en hoe los ik dit op denken jullie ?

Edit:
    Het compileren gaat goed, het gaat mis bij het Installeren op mijn telefoon.
    Dan krijg ik de melding:
    App die niet is geinstalleerd als pakket blijkt ongeldig te zijn.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	Delphi Fout melding.jpg 
Views:	33 
Size:	75.9 KB 
ID:	8340  
    Last edited by MMSoft; 21-Aug-23 at 11:52.

Is het niet omdat je "com.embarcadero.Project1" gebruikt als signature? Misschien is er al een app die dezelfde signature gebruikt, normaal gezien moet je deze aanpassen naar je "eigen" signature - bijvoorbeeld "com.mmsoft.project1". Ik heb een dergelijk probleem al eens gehad met IOS en XCode waar je deze als Bundle Identifier moet meegeven.

[Edit]: tevens kan het zijn dat je van dit project een nieuwere "versie" geinstalleerd hebt, en dit project een lagere versie heeft. Op android kan je geen lagere versie installeren als je een hogere geinstalleerd hebt, en moet je eerst de "oude" versie verwijderen.

De App met dezelfde naam had ik al verwijderd.
    Ik heb een geheel nieuwe App gemaakt, maar ook deze is niet te installeren.

Het valt mijn op dat er naast het .apk bestand nu ook een .apk.idsig bestand aangemaakt wordt.
    Moet ik daar iets mee doen ?

Even voor de zekerheid, ik maakte altijd zo een App:
    -File -> New
    -Multi-Device Application - Delphi
    -Blank Application
    -Kies in het keuze menu voor 'Android 32-bit'
    -Kies bij Style, voor 'Android'

Daarna sla ik het op:
    -File -> Save Project As

En daarna Compileer ik het met: Run > Run.
    De .apk kon ik dan installeren op mijn Telefoon.

Maar dit werkt nu niet meer, dus is er iets gewijzigd of doe ik iets verkeerd ?
    Of is er mogelijk iets verkeerd gegaan met het Installeren van versie 11.3 ?

Die .apk.idsig is schijnbaar de file die gebruikt wordt voor het "signen" van de APK, wellicht dat er in D11 iets veranderd is?

https://www.embarcadero.com/starther...plication.html
    https://en.delphipraxis.net/topic/70...nd-in-options/
    https://source.android.com/docs/secu.../apksigning/v4

Ik weet niet of je hier iets mee kan, maar ik vermoed dat het probleem in het signen zit, weet niet of dit "verplicht' is en of hier nog externe tools voor nodig zijn.. Zelf heb ik nog niet gecompiled met 11 voor Android, zal dit vanavond eens uittesten om te zien of ik het ook krijg..

De .apks die ik maak zijn alleen voor eigen gebruik en worden niet op Play Store geplaatst, maar dat maakt waarschijnlijk geen verschil.

Nee zover ik kan terug vinden moet elke app gesigned worden. Ook als je deze op je eigen device wilt runnen. Je moet dus voor je de app compiled eerst de keystore insten.
    Click image for larger version. 

Name:	image.png.4f4febd172b9bc9c795e917a17fe8db1.png 
Views:	18 
Size:	24.5 KB 
ID:	8341

Ook een reboot gegaan na uninstall van de app?

Andere suggesties.
    https://stackoverflow.com/questions/...-apk-on-device

(Teveel om op te noemen en allemaal weer afhankelijk van andere vragen.)

Ook na een reboot werkt het niet.
    De melding "App die niet is geinstalleerd als pakket blijkt ongeldig te zijn."

Quote Originally Posted by MMSoft View Post
    Ook na een reboot werkt het niet.
    De melding "App die niet is geinstalleerd als pakket blijkt ongeldig te zijn."
    Dat lijkt me sterk die melding, want dat lijkt mij geen correct Nederlands.
    (En ik dacht dat de meldingen meestal in het Engels zijn.)

Ja, dat krijg je met die vertalingen. Daar valt ook niet op te zoeken.

"App Not Installed As Package Appears To Be Invalid"

Het kan ook nog liggen aan de vereiste voor de SDK e.d.

You may experience the error if you attempt to install an app that is incompatible with the Android version of your device or other system requirements. Make that the app you’re trying to install is compatible with the requirements for your device, including the target and minimum SDK versions.
    https://www.rootupdate.com/app-not-i...invalid-fixed/

Het vreemde is dat er nu ook een .idsig bestand gemaakt wordt, dat heb ik met versie 10.4 nooit gehad.

Aparte idsig files zijn blijkbaar een dingetje van Android 11.
    https://source.android.com/docs/secu.../apksigning/v4
    1+1=b

Zou ik nu wel of geen Certificaat of zoiets nodig hebben om het werkend te krijgen ?
    Zou het mogelijk zijn om voorlopig nog even "Community Edition 10.4" te gebruiken denken jullie ?
    Dus is het mogelijk om nog een serie nummer op te vragen voor de oudere 10.4 versie ?

Zou het mogelijk zijn om voorlopig nog even "Community Edition 10.4" te gebruiken denken jullie ?
    Dus is het mogelijk om nog een serie nummer op te vragen voor de oudere 10.4 versie ?
    Dat verwacht ik niet.

Antwoord van Marco Cantu.

By design Delphi CE is available only in a recent version and you need to update and refresh your license to keep using it. It is not a replacement for a paid product, which offers a perpetual license and access to older versions.
    Je kunt kijken of je oude serie nummer nog werkt, maar of je die nog kunt activeren ??

Zou ik nu wel of geen Certificaat of zoiets nodig hebben om het werkend te krijgen ?
    Ik heb deze melding 1x gehad met Android Studio, onlangs. Ik run een programma als debug in de Android Studio IDE en dat werkt.
    Maar als ik hem als release build en wil installeren dan geeft ie die melding.
    Uninstall en proberen te installeren werkt dan ook niet.
    Dus heb ik gewoon weer de debugversie via Android Studio IDE laten draaien en nu doet ie het weer (en blijft in de lucht).

Dus... heb je je cache van Android helemaal gecleared en gerestart?
    Heb je anders ook geprobeerd om direct vanuit de Delphi IDE te draaien als debug versie?

Van Delphi i.c.m. Android weet ik verder ook helemaal niets af.

Voor Android Studio IDE
    Sign your debug build
    When running or debugging your project from the IDE, Android Studio automatically signs your app with a debug certificate generated by the Android SDK tools. The first time you run or debug your project in Android Studio, the IDE automatically creates the debug keystore and certificate in $HOME/.android/debug.keystore, and sets the keystore and key passwords.
    https://developer.android.com/studio...sh/app-signing

Misschien dat Delphi iets vergelijkbaars doet met signature maar dan moet ie wel in de IDE als debug kunnen lopen.

Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks