Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 27

Thread: Reacties op artikel 'XMLDocument'

  1. #1

    Post Reacties op artikel 'XMLDocument'

    In deze thread kun je reageren op het artikel XMLDocument van Marcel van Beuzekom.
    Last edited by Marcel; 20-Feb-05 at 15:14.
    Marcel

  2. #2
    Ja wat moet ik zeggen. Ik vind dit een duidelijke uitleg over het gebruik van XMLDocument. Twee duidelijke voorbeelden. En een korte uitleg waarom je de voorkeur geeft aan de tweede methode. Niet veel op aan te merken

    Maar ik heb toch nog een opmerking (ja ik heb altijd wel iets te zeuren ). De gebruikte begrippen worden niet uitgelegd. En dan gaat het met name op begrippen die direct met XML te maken hebben zoals 'namespace URI'. Ook kan je hierbij weer twijfelen of dit bij het artikel hoort, maar het maakt het zeker wel leesbaarder omdat je niet eerst moet gaan opzoeken wat dit betekend. Maar misschien is het maar een kleinigheidje

    Ik wacht iig met smart op de vervolg van beide artikelen.

    [edit]
    Schiet me net een idee te binnen. Waarom stellen 'we' niet een lijst samen met XML begrippen en een uitleg erbij. Daar kan je dan meteen naar verwijzen in het artikel en hoef je de begrippen niet meer uit te leggen
    [/edit]
    Programmeren is spelen met lego voor volwassenen. De steentjes raken niet op en je kan zelf nieuwe steentjes bedenken!

  3. #3
    Registered User
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Bolungarv?¡k, IJsland
    Posts
    1
    ... en die XML Data Binding wizard zit niet in het Delphi Pro pakket?

  4. #4
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Misschien is een link naar http://www.w3schools.com/xml/ al wel voldoende, daar wordt het meer en deel van de xml standaard uitgelegd.

    En de XML Data Binding Wizard zit volgens mij idd alleen in delphi 6 enterprise en hoger
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  5. #5
    Die link staat ook in het artikel over XML van PsychoMark. Is idd een goede website.
    Programmeren is spelen met lego voor volwassenen. De steentjes raken niet op en je kan zelf nieuwe steentjes bedenken!

  6. #6
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Ook dit is weer een lekker ?£ber artikel.

    Net zoals bij PsychoMark, het ziet er netjes en overzichtelijk uit, alleen ook hier mis
    ik hellaas het dieper nesten van Childeren en Sibblings. (maar achteraf gezien
    komt dat omdat je dezelfde lijn als Mark volgt).

    En ook voor jouw geldt... gooi alles neer, neem vrij van je werk en ga hardlopens
    met deel 2 beginnen.

    Verder... wat mij op dit moment heel erg aantrekt is de OO manier van het aanspreken
    v/d XML (ik hoop dat we hier nog wat 'dieper' op in gaan).

    Wat voor mij nog wel erg onduidelijk is (soortgelijk probleem als Rieni : XML Artikel )
    En dan met name het toepassen van de juiste classe declaratie in de var sectie.

    Verders, ook voor jouw Klasse en ga zo door.

    Richard
    RLD

  7. #7
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Houdt de XML Data Binding Wizard geen rekening met andere XML-schemas die included zijn in het schema wat je kiest in de wizard?

    MijnSchema.xsd ziet er als volgt uit:

    Dus:
    Code:
    <xsd:include schemaLocation="modules2003A.xsd"/>
    Code:
    <xsd:sequence>
      <xsd:element ref="PricatVersion"/>
      <xsd:element ref="PricatTypeCode"/>
      <xsd:element ref="Document"/>
      <xsd:element ref="MessageFunctionCode"/>
      <xsd:element ref="IndicationPriceChange"/>
      <xsd:element ref="Supplier" minOccurs="0"/>
      <xsd:element ref="Buyer" minOccurs="0"/>
      <xsd:element ref="CentralCatalogue" minOccurs="0"/>
    </xsd:sequence>
    Bovenstaande velden zijn gedefiniëerd in Modules2003.xsd. Ze worden echter gerepresenteerd als WideStrings in de wizard, maar het zijn eigenlijk complextypes uit de Modules2003A.xsd.
    Last edited by JackBigMac; 28-Oct-03 at 17:11.
    It is in change that we find purpose.

  8. #8
    Volgens deze thread moet het wel werken. Staat daar nog iets tussen misschien?
    Marcel

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Zojuist bezig geweest met een in runtime aangemaakt TXMLDocument, en stond op het punt hier een thread te posten over een mysterieuze crash die ik daarbij kreeg... maar na het nog eens lezen van de help ben ik dan eindelijk achter de oorzaak, is wel even 't noemen waard:


    When TXMLDocument is created without an Owner, it behaves like an interfaced object. That is, when all references to its interface are released, the TXMLDocument instance is automatically freed.

    ...mijn code maakte dus een TXMLDocument zonder owner aan, daar riep ik de Getbla functie uit de gegenereerde unit op aan en achteraf XMLDocument.Free. Die laatste is niet goed, XMLDocument is op dat moment al gefreed, na de Get call of na het op nil zetten van de interface die je daar van terug krijgt... conclusie: niet vrijgeven . Als je vanuit een bestand laadt kan je het beste de Load functie uit de aangemaakte unit gebruiken, maar in mijn geval wou ik uit een stream laden...
    Qui custodiet ipsos custodes

  10. #10
    Senior Member rieni's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Br?©ttum bij Lillehammer, Noorwegen
    Posts
    342
    Heb er nog es naar gekeken...

    Stel, ik maak een nieuw adresboek aan met zoiets als NewAdresboek, een functie uit de AdresboekIntf-unit.

    Ik vul de gegevens.
    Hoe 'knoop' ik die dan weer aan een XMLDocument zodat ik em kan opslaan als een xml-file?

    Rieni

  11. #11
    Ik doe dat meestel met een XMLDocument.LoadFromXML(Data.XML) waar XMLDocument een TXMLDocument is en Data een IXMLNode object.
    Marcel

  12. #12
    Hi,

    Dank zij het artikel rond het gebruik van TXMLDocument, ben ik de eerste stappen van XML gebruik binnen Delphi aan het doen. Ik ben zelf geen programmeur, maar wens als presales man toch iets wat feeling te hebben.

    Het lezen van XML docs na aanmaak van de XML document binder, en verder lukt prima.

    Nu toch een vraagje, op welke manier kan ik een aanpassing van content in een node saven naar de XML file ?

    Maw. op basis van het 2de voorbeeld in het artikel van Marcel.

    Met dank voor feedback

  13. #13
    Code:
    XLMDocument.SavetoFile;
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

  14. #14
    Senior Member
    Join Date
    Jun 2003
    Location
    Noord-Limburg
    Posts
    533

    Geen XML Data Binding Wizzard

    Kies File / New / Other / XML Data Binding

    Ik heb bij deze menuitems geen "XML Data Binding" staan.
    Moet ik deze misschien installeren?

  15. #15
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Welke versie van Delphi 6 heb je? Ik heb hier de Entreprise-versie, misschien zit de XML Data Binding Wizard niet in de Professional-versie.
    It is in change that we find purpose.

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Reacties op artikel 'Zelf een component bouwen'
    By Marcel in forum De website
    Replies: 13
    Last Post: 14-Dec-08, 20:26
  2. Replies: 27
    Last Post: 28-Sep-05, 13:34
  3. Reacties op artikel 'Rave artikel 1: De basis'
    By Marcel in forum De website
    Replies: 14
    Last Post: 26-Jul-05, 10:05
  4. Replies: 34
    Last Post: 18-Dec-03, 00:23
  5. Replies: 9
    Last Post: 25-Aug-03, 21:37

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •