Results 1 to 5 of 5

Thread: delphi 7 projects compatible met delphi 6??

  1. #1

    delphi 7 projects compatible met delphi 6??

    Heej...

    Ik heb net delphi 7 enterprise geinstalleerd.. op het werk heb ik delphi 6 personal...
    De projects die ik in 6 heb gemaakt werken wel in delphi 7...maar is het andersom ook mogelijk??? Anders zit ik voor niks thuis te werken aan een project..

  2. #2
    In veel gevallen zal dit niet zo veel problemen geven, mits je uitsluitend componenten en units gebruikt die ook in Delphi 6 zitten. Ik heb nog geen ervaring met 7, maar ik weet wel dat 6 geneigd is om een aparte Variants unit toe te voegen.. Die moet je dan dus elke keer weer weghalen als je teruggaat naar de vorige versie of je moet er een Define omheen zetten.
    1+1=b

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Wat geloof ik ook wel belangrijk is is om je forms als text op te slaan en niet als binary. Dat geeft je meer kans om je project in een eerdere versie te kunnen openen. Verder ligt het erg aan de componenten die je gebruikt.
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Niet relaterend aan jouw D6/D7 vraag, maar wel even ter aanvulling op walterheck: als je 'm als binary opslaat is ie backwards compatible, niet als text. Daarmee doel ik overigens op pre-D5. Van D4 weet ik niet precies hoe het zit, maar D5 en hoger slaan ze standaard wel op als Text (rechtermuisknop op form -> Text DFM).

    In ieder geval, als ik D6 project in D5 open krijg ik hooguit wat meldingen van properties die wel bestaan in D6 maar niet in D5, die kan je meestal gewoon negeren. Ik vermoed dat dat met D7/D6 hetzelfde zal zijn, maar grotendeels zijn ze wel compatible...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Originally posted by PsychoMark
    Niet relaterend aan jouw D6/D7 vraag, maar wel even ter aanvulling op walterheck: als je 'm als binary opslaat is ie backwards compatible, niet als text. Daarmee doel ik overigens op pre-D5. Van D4 weet ik niet precies hoe het zit, maar D5 en hoger slaan ze standaard wel op als Text (rechtermuisknop op form -> Text DFM).

    In ieder geval, als ik D6 project in D5 open krijg ik hooguit wat meldingen van properties die wel bestaan in D6 maar niet in D5, die kan je meestal gewoon negeren. Ik vermoed dat dat met D7/D6 hetzelfde zal zijn, maar grotendeels zijn ze wel compatible...
    Hmmm... okeej dan ga ik hiermee gewoon door.... nieuwere versie is natuurlijk beter.. denk ik

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. delphi spell checker met delphi 5 ?
    By DAS in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 06-Jan-05, 12:29
  2. Replies: 67
    Last Post: 15-Jun-04, 12:32
  3. Replies: 11
    Last Post: 15-Jan-04, 16:54

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •