Results 1 to 4 of 4

Thread: NLDelphi weer online!!

  1. #1

    NLDelphi weer online!!

    Gelukkig, de site is weer helemaal online. Het was even schrikken gisteren, vooral omdat ik zo ongeveer de laatste was die het merkte. Het probleem zat inderdaad in de DNS servers van MyDomain. Ik draai daar al 2 jaar de DNS en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar dat moet een keer mis gaan en als het mis gaat is het ook meteen goed mis. MyDomain heeft een zeer zware Denial Of Service attack gehad waardoor uiteindelijk alles op elkaar volgde en mis ging.

    Gisterenavond heb ik lang op het forum van MyDomain gezeten om te kijken of het snel werd opgelost. Dat duurde uiteindelijk te lang, dus om 0:30 heb ik de DNS omgezet naar Website4You, de host van NLDelphi. Dat duurt dan altijd een aantal uur (tot 48 uur) voor dat de wereld rond is. Bij Website4You hebben ze vanochtend meteen NLDelphi in de DNS servers gezet, zodra de DNS dan bij ons bekend zou zijn zou het vanzelf weer goed gaan.

    Vanochtend bleek dat 3 van de 4 servers van MyDomain ook weer online waren, dus was NLDelphi ook weer in de lucht. Inmiddels is de DNS wijziging wel de wereld rond en zijn we dus niet meer afhankelijk van MyDOmain (die nog steeds één server niet online hebben).

    Kortom, we zijn er weer!

    Nog een paar opmerkingen:

    Als je je hosts bestand hebt aangepast volgens het bericht in de nieuwsbrief of het forum, haal deze regel dan nu weer weg. Doe je dat niet dan zul je NLDelphi kwijt zijn bij de volgende verhuizing, dan heeft de site immers een ander IP adres.

    Als je me gisteren een mailtje hebt gestuurd kan het zijn dat deze niet is aangekomen vanwege deze problemen, stuur hem daarom voor de zekerheid nog een keer.

    Bedankt voor jullie begrip, en (opnieuw) veel plezier op NLDelphi!

    Lees verder over de DNS problemen van MyDomain
    Marcel

  2. #2
    Volgens mij zijn er ontzettend veel scriptkiddies bezig ofzo. Tweakers.net heeft ook zo'n attack gehad en een paar bezoekers van tweakers ook. Die scriptkiddies hebben zeker niks te doen ofzo.

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Dat is tegenwoordig toch stoer om te doen. Laatst hadden ze zelfs de master DNS (geprobeerd) aan te vallen. Er waren toen meen ik 5 van de 13 server offline.

    Heel erg jammer, maar niets aan te doen..
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  4. #4
    Echt belachelijk dat sommige scriptkiddies niet bij nadenken wat de conseqenties zijn voor het DDOS'en van een server. Al helemaal de master DNS.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDelphi vier jaar!
    By Marcel in forum De website
    Replies: 28
    Last Post: 16-Dec-04, 18:05
  2. NLDelphi 3 jaar!
    By Marcel in forum De website
    Replies: 20
    Last Post: 17-Dec-03, 10:06
  3. NLDelphi weer in de lucht
    By Marcel in forum De website
    Replies: 2
    Last Post: 22-May-03, 00:03
  4. NLDelphi twee jaar!
    By Marcel in forum De website
    Replies: 12
    Last Post: 26-Dec-02, 01:28

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •