Wat is dit?

Dit is mijn oplossing voor het probleem waar ik laatst tegen aan liep in Delphi. Ik kon namelijk nergens een OpenDialog vinden zoals bij Configuriatescherm > Geluiden. Daar krijg je namelijk de mogelijkheid om het geluid 'voor te beluisteren' als je het selecteert. Dit effect wil ik gaan nabootsen, en natuurlijk ook verbeteren in de lange duur


Wat kan het?

Op het moment kan het venster alleen nog maar een geluidje beluisteren van te voren, maar ik ben van plan om nog veel toe te gaan voegen:

  • Properties om de labels en hints in de dialogs aan te passen aan je wensen, zodat je niet met die lelijke engelse teksten zit opgescheept
  • 2 mooie icoontjes voor op onze Component Palettes
  • Informatie over het geselecteerde bestand (kwaliteit, componist e.d)
  • Een Trackbar die je eventueel zou kunnen verstoppen door middel van een property om snel door het bestand te kunnen zoeken
  • Ik wil van de MediaPlayer af die ik nu gebruik, die veroorzaakt onnodige overhead


Waarom Open Source?

Ik wil hiervan leren. Ik hoop ook dat anderen hier een paar dingen van kunnen opsteken, want veel mensen benutten de TOpenDialog klasse niet goed genoeg, wat toch eigenlijk zonde is. Oh ja, natuurlijk is het ook leuk als anderen mijn (uhm NLDelphi's componenten ) kunnen aanpassen aan hun behoeften.


Geef hier!

De lijst is gerangschikt op datum. Zo kun je in de toekomst makkelijk kijken hoe de componenten zijn ontstaan (als het zover komt )



Oh ja...

Ik zou het op prijs stellen als je veranderingen en bugs hier in dit forum post, zodat alle anderen er ook van kunnen profiteren.

Voor de rest.... veel plezier!