Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 27

Thread: De NLDelphi server

  1. #1

    De NLDelphi server

    Aanstaande vrijdag is het zover: dan ga ik de nieuwe server voor NLDelphi installeren. Na de installatie van Windows kan het grootste gedeelte op afstand gebeuren, dus als het allemaal goed gaat hoef ik alleen vrijdag maar in Amsterdam te zijn. Ik hoop vrijdag in ieder geval de belangrijkste zaken te kunnen installeren, aan de server zelf gaat het tenslotte altijd sneller.

    De week daarop zal er flink wat getest gaan worden, ik verwacht dan dat we een weekje later definitief over gaan. Zit het echt erg mee dan gebeurd dat komend weekend al, maar dat verwacht ik nog niet.

    De server wordt een Intel Pentium 4 2,2 GHz, met 512 Mb intern geheugen en een 120 GB harde schijf.

    Op de server wordt Windows 2000 Advanced server geïnstalleerd, samen met IIS. Deze combinatie geeft ook mogelijkheden om in de toekomst .NET services te gebruiken. Het is ook de combinatie waar NLDelphi nu op draait en dat werkt perfect.

    De mailserver wordt die van Argosoft, al was het alleen maar omdat die in Delphi is geschreven. De FTP server wordt Ceasar FTP, hij ziet er robuust uit, draait goed als service en je hoeft geen gebruikers in Windows aan te maken om een FTP account te verdelen.

    Verder zal er uiteraard PHP en MySQL worden geïnstalleerd voor het forum (en de rest van de site), maar ook Interbase / FireBird zullen er al snel op staan.

    Kortom: werk genoeg om voor te bereiden. Dus als je al had gemerkt dat ik even iets minder actief ben op het forum, dan weet je nu waarom. Er moet gewoon even één en ander worden geregeld om straks soepel over te gaan.
    Marcel

  2. #2
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Ik dacht al: Zit Marcel weer op een warm eiland?

    Succes! En we horen wel van de klap Lijkt me trouwens ideaal, in de tijd van de baas lekker met je hobby bezig zijn.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  3. #3
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    We zijn toch (bijna) allemaal met onze hobby bezig in de tijd van de baas?
    It is in change that we find purpose.

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik niet hoor...


    [/sarcasme]





    Maar Marcel, als je maar weet dat ik stikjaloers ben. Er is niets zo leuk als een eigen server inrichten en weten dat NLDelphi er straks op gaat draaien, met alle mogelijkheden van dien! We (in ieder geval ik ) wachten in spanning af
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Oei, aan de stabiliteit van CesarFTP durf ik eerlijk gezegd te twijfelen. Ik was bezig de gebruikers in te stellen, en boem, weg. Alhoewel de server zelf volgens mij wel bleef draaien... ik ben in ieder geval argwanend, maar voorderest moet ik zeggen dat het voor een gratis FTP server er zeker aardig uit ziet! Ik test dus gewoon vrolijk verder...
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	cesarftp.png 
Views:	694 
Size:	3.9 KB 
ID:	469  
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    TCrapCodeProducer JackBigMac's Avatar
    Join Date
    May 2002
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1,293
    Ik gebruik zelf thuis Bulletproof FTP Server.
    Ik heb er nooit problemen mee.
    It is in change that we find purpose.

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb er al een aantal geprobeerd. Serv-U, Bulletproof FTP en nu zelfs de CygWin ProFTPd server. Serv-U had een enorm trage admin tool, was er erg ontevreden over. Bulletproof is zeker aardig, maar ik moet zeggen dat Cesar erin geslaagd is om directory mapping een stuk makkelijker te maken. Bulletproof heeft het ook enigzins, maar dat werkt te omslachtig met die snelkoppelingen i.m.o...
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    En Marcel hoe gaat het met de CesarFTP, werkt dat na behoren?
    Ik moet zelf een FTP serve zien te installeren, dus was benieuwd of je tevreden met die keuze bent?

    Zijn er verder zaken die ik moet opletten bij het opzetten van een FTP server?

    Anderen zijn natuurlijk ook hartelijk welkomen om aanbevelingen te doen
    Anders

    May your code compile!

  9. #9
    Cesar is erg handig, maar erg instabiel in mijn ervaringen. Ik werk zelf danook met Serv-U en ben daar redelijk tevreden over.
    1+1=b

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik draai nu ook al een tijdje Cesar, en hij komt eerlijk gezegd stabieler over dan Serv-U. Ze zijn beiden in ieder geval niet slecht, en uiteindelijk blijft het een persoonlijke mening en ervaring...
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    Frank
    Guest
    Ik gebruik al een tijdje War FTP, gratis, en stabiel, naar mijn mening.

    Voor meer info:
    http://www.warftp.org

  12. #12
    Ik dacht dat Cesar ook gratis was? Dat is i.i.g. een goede reden om Serv-U te gebruiken
    1+1=b

  13. #13
    Ik ben best tevreden met Cesar, maar uiteraard ging er juist vandaag iets mis.
    Marcel

  14. #14
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    En uiteraard was ik weer precies de pineut ervan, en maar blijven promoten die handel
    Qui custodiet ipsos custodes

  15. #15
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Ik heb weer problemen met de avatars....

    De ene keer zie ik ze wel, de andere keer niet
    !

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDelphi 3 jaar!
    By Marcel in forum De website
    Replies: 20
    Last Post: 17-Dec-03, 10:06
  2. Nieuwe server voor NLDelphi
    By Marcel in forum De website
    Replies: 2
    Last Post: 13-Aug-02, 00:13
  3. NLDelphi server down
    By Marcel in forum De website
    Replies: 11
    Last Post: 05-Mar-02, 22:25

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •