Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 18

Thread: v2 - Beta voor Delphi 5

  1. #1

    v2 - Beta voor Delphi 5

    Ik wil graag gebruik gaan maken van de NLDTranslate icm met Delphi 5 Ent en heb dus geprobeerd om de 2 delphi 6 packages in delphi 5 te openen en op te slaan als delphi 5 packages....

    Ik ben begonnen met NLDTranslateD6.dpk om te zetten naar NLDTranslateD5.dpk

    Het required package VCL heb ik vervangen door VCL50, wat tot nog toe goed lijkt.
    Maar voor de required package RTL weet ik niet of er in Delphi 5 een vergelijkbaar iets is (er bestaat wel een <driveletter>:\Program Files\Borland\Delphi5\Source\Rtl map, maar daarin staat geen package...). Deze heb gewoon weggehaald.

    Ik heb alle verwijzingen naar packages voor dephi 6 (ucl en xdom) aangepast naar de delphi 5 packages...

    De functie SetWideStrProp in de unit NLDTRTTIUtils is ook niet aanwezig in Delphi 5.
    dit heb ik opgelost door het volgende in de procedure TNLDTRTTIInfo.SetPropertyAsString te plaatsen:

    Code:
        tkWString:
          begin
            {$IFDEF NLDT_D5}
            SetStrProp(FObject, FCachedInfo, AValue);
            {$ELSE}
            SetWideStrProp(FObject, FCachedInfo, AValue);
            {$ENDIF}
          end;
    de functie DirectoryExists was ook niet aanwezig, maar deze heb ik gehaald uit de JCL (JclFileUtils.pas toegevoegd aan uses lijst met compiler directive voor delphi 5)

    Tevens heb ik de bij de package 'rebuild as needed' aangezet.

    De package compileerd nu in elk geval....

    Bij NLDTranslateD6D.dpk heb geen problemen gehad. (ook hierbij heb ik de RTL package weggehaald en de verwijzing naar NLDTranslateD6 vervangen door NLDTranslateD5 die ik net zelf heb gemaakt)

    Mijn vraag is nu, hoe kan ik controleren of e.e.a. naar behoren werkt?
    Vooral over de vervanging van SetWideStrProp naar SetStrProp ben ik niet zeker...

  2. #2
    oh ja...

    tevens krijg ik de Demo niet geopend in delphi 5...

    ik krijg meerdere foutmeldingen:

    1. Error reading nldTranslate.☺dmLang: Property does not exist .........
    2. Stream read error. Ignore or co........
    3. nog een stream read error.....

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269

    Re: v2 - Beta voor Delphi 5

    Originally posted by Creuwels
    Het required package VCL heb ik vervangen door VCL50, wat tot nog toe goed lijkt.
    Maar voor de required package RTL weet ik niet of er in Delphi 5 een vergelijkbaar iets is.

    RTL50 dacht ik


    Originally posted by Creuwels
    De functie SetWideStrProp in de unit NLDTRTTIUtils is ook niet aanwezig in Delphi 5.
    SetStrProp is dan inderdaad de enige oplossing. Denk eerlijk gezegd dat het weinig zal uitmaken aangezien ik toch met normale strings werk door de componenten heen...


    Originally posted by Creuwels
    de functie DirectoryExists was ook niet aanwezig, maar deze heb ik gehaald uit de JCL (JclFileUtils.pas toegevoegd aan uses lijst met compiler directive voor delphi 5)
    DirectoryExists zit volgens mij in 'FileCtrl', in D6 waarschijnlijk ook in SysUtils.



    Originally posted by Creuwels
    De package compileerd nu in elk geval....

    Mijn vraag is nu, hoe kan ik controleren of e.e.a. naar behoren werkt?
    Als het compileert is het waarschijnlijk wel goed. Voorderest is het nog beta, dus fouten kunnen ook ergens anders zitten uiteraard, maar post problemen gerust, de conversie naar D5 moet ik uiteindelijk toch maken dus dan is 't alleen maar mooi meegenomen
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4

    Re: Re: v2 - Beta voor Delphi 5

    Originally posted by PsychoMark
    RTL50 dacht ik


    Helaas... die is er niet... Heeft dat enige invloed als ik hem niet heb?

    Originally posted by PsychoMark

    DirectoryExists zit volgens mij in 'FileCtrl', in D6 waarschijnlijk ook in SysUtils.


    Inderdaad... weer een dependency minder... geen JCL meer nodig dus...

    Heb je mijn post over de demo ook nog gelezen hierboven?

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    RTL zou niet uit mogen maken, maar zo ja dan merk je dat vanzelf. Ik kan 't hier op dit moment helaas niet zelf testen, dus meer info heb ik niet... hetzelfde geldt voor de demo: ignore zoveel mogelijk aangezien D6 inderdaad meer properties opslaat...
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    hij doet niks...

    ik heb de demo zo dat ie compileerd, maar er wordt niks getranslate.

    1e wat me opvalt is dat de property 'manager' van TNLDTransLate niet zichtbaar is in de object inspector, terwijl deze wel published is.

    In de formcreate zet ik deze property nu handmatig, maar dat maakt niks uit....

    heb je wat tips waar ik op moet letten of zo?

    <EDIT:

    ik maak gebruik van de meest recente versie van OpenXML (zojuist gedownload) deze is waarschijnlijk nieuwer dan de NLDTranslate compos...

    kan dat iets uitmaken? Het lijkt namelijk wel of die de xml file niet juist verwerkt in de procedure TCustomNLDTManager.Changed - er wordt niks aan de pInterested toegevoegd, waardoor er in de ProcessSection niks gebeurd.....

    <\edit>
    Last edited by Creuwels; 09-Jan-03 at 12:31.

  7. #7
    dit geeft ifTreeWalk.QuerySection(ifItem) false terug, waardoor de ProcessSection niks te doen heeft....

    in de TCustomNLDTranslate.QuerySection
    is de FSection gelijk '' en dus geeft die als result false...

    ik heb geen idee waar ik moet zoeken ... hellup....

  8. #8
    Heb je het ook met de oudere versie van OpenXML geprobeerd? Ze hebben daar nogal eens stevige wijzigingen heb ik van Psycho begrepen.
    Marcel

  9. #9

    Fixed... maar niet helemaal

    Ik heb het werkend. Het werkt met de nieuwe OpenXML versie (.36). (ik weet niet wat nu de fout was. ik heb de component van het form gehaald, opnieuw erop gezet en de ingesteld en toen werkte het (misschien had ik per ongeluk iets fout ingesteld of zo... )

    Enige vreemde is nog dat de property 'Manager' niet gepublished wordt in de object inspector. de property 'setcion' werkt wel. Enig idee wat dat kan zijn?

    Ze staan beide onder de published van TNLDTranslate en zijn gedefineerd bij TCustomNLDTranslate... dit lijkt me goed...

  10. #10
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Het niet publishen veroorzaakte waarschijnlijk ook je lege pInterested lijst, hij kon zich niet registreren bij de Manager. Voorderest werkt in runtime toewijzen inderdaad ook nog niet, je zal op dit moment dan de file opnieuw moeten toewijzen zodat het parsen opnieuw begint. In een van de volgende versies zou dit dus automatisch moeten gebeuren, anders zou je nooit een nieuw form dynamisch aan kunnen maken zonder de gehele applicatie opnieuw te vertalen...

    Waarom ie niet published? Geen idee, maar ik wil het binnenkort wel zelf eens gaan testen. Eerst maar tijd vrij zien te maken en de functionaliteit compleet maken...
    Qui custodiet ipsos custodes

  11. #11
    Op zich werkt het nu goed.
    De functionaliteit is idd nog niet helemaal af.

    ik mis de undo en de getmessage o.a....

    ik heb voor het gemak de versie die bij mij werkt (met D5) in de bijlage gehangen. In de demo wordt de manager property in de code gezet omdat deze om de een of andere manier niet naar voren komt in de object inspector....
    Attached Files Attached Files

  12. #12
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Wat betreft de Undo: in de VCS versie zit het merendeel van die code al ingebouwd. Het werkt op zich aardig, maar het is nog niet berekend op real-life toepassingen. Hetzelfde als wat ik in m'n vorige post heb uitgelegd dus eigenlijk, er missen gewoon een aantal dingen...


    ...maar ik blijf benadrukken dat dit Beta is, NLDTranslate v1 is simpelweg stabieler op dit moment. Als ik de oude OpenXML nog eens tegenkom zal ik die ook wel uploaden zodat daar eventueel gebruik van kan worden gemaakt...
    Qui custodiet ipsos custodes

  13. #13
    weet je toevallig nog welke versie dat is geweest?

  14. #14
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Wel valt te proberen om v1 compatible te maken met de nieuwe OpenXML. Dit zou op zich niet zo'n heel groot probleem zijn als ik 't goed inschat en geeft toch iedereen de kans om NLDTranslate v1 te gebruiken. Ik zal vanavond er eens naar gaan kijken en zodra ik een nieuwe heb 'm direct uploaden...
    Qui custodiet ipsos custodes

  15. #15
    Dat zou mooi zijn!

    Ik zag net dat er gisteren of zo weer een nieuwe OpenXML uit is gekomen... dus als je aan de slag gaat, dan kun je het beste die gebruiken denk ik

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDTranslate v2 - Beta
    By PsychoMark in forum NLDTranslate
    Replies: 1
    Last Post: 02-Feb-06, 20:43
  2. Public Beta Delphi 7.1 - Database supplemental
    By Lord Larry in forum Koffiehoek
    Replies: 3
    Last Post: 25-Jan-05, 23:13
  3. Public beta: Delphi 8 Update 3
    By Marcel in forum Nieuws
    Replies: 0
    Last Post: 23-Dec-04, 23:17
  4. Replies: 0
    Last Post: 04-Aug-04, 23:09
  5. Beta Octaine
    By alexvdvliet in forum Koffiehoek
    Replies: 1
    Last Post: 04-Dec-03, 10:11

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •