Results 1 to 8 of 8

Thread: webmodule database

  1. #1

    Question webmodule database

    Hoi allemaal,

    Ik heb volgens de artikelen van marcel een webpagina gemaakt welke een koppeling heeft met een sql database.

    En het werkt perfect.

    Nu is mijn vraag:

    Ik heb IIS ingesteld op nt authorisatie.
    Ik wil dat wanneer een user uit een groep (bijv groep1) een zoekaktie doet zijn groeps code meekrijgen in de query.

    Met andere worden ik heb 1 tabel waarin gegevens staan voor meerdere groepen, echter wanneer een user een zoek actie doet mag hij alleen de gegevens krijgen welke voor hem bestemd zijn. In de tabel is te zien voor wie het geschikt is oftewel wanneer ik in de query een groepskenmerk heb lukt het. En zoals de vraag al aangeeft daar zit hem het vraagstuk hoe krijg ik de usergroep mee in een query.

    groeten
    Pierre

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    kun je niet aan een koekje of een sessionid een groepskenmerk hangen? Dan kun je die weer gebruiken in je query...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    sorry ik snap je antwoord niet echt goed.
    Dit ligt niet echt aan jouw maar aan mijn beperkte kennis van internet en delphi.

    Zou je wat meer uitleg willen geven over het cookie verhaal zodanig dat het mogelijk is om per gebruikersgroep welke bekent zijn in de security van NT een query uit te laten voeren.

    Ik hoop dat ik snel antwoord krijg.
    want als ik ergens mee bezig ben wil ik het werkend krijgen.

  4. #4
    Je kunt de user opvragen met Request.GetFieldByName('REMOTE_USER');
    Marcel

  5. #5
    Thanks Marcel,

    natuurlijk heb ik daar weer een vraagje over.
    Is het ook mogelijk om via die constructie de NT groep te achterhalen??

    groeten pierre

  6. #6
    Nee, maar dat kan dan weer met de Net* routines uit de WinAPI. Maar de user waaronder je CGI draait zal dan wel de nodige rechten daarvoor moeten hebben.
    Marcel

  7. #7
    Hoi Marcel,

    Heb jij toevallig een link naar waar dit laatste .net en winapi staat uitgelegd.
    Want de oplossing om het via een usergroep te laten gaan is de mooiste oplossing.
    Op dit moment werkt het wel door op de webpagina een security te leggen maar als ik het in delphi kan doe vind ik dat veel beter en moeilijker te omzeilen.

    Groeten pierre
    ps Je hebt me in iedergeval al erg op weggeholpen.

  8. #8
    Nee, ik heb het zelf ook nog nooit gebruikt moet ik zeggen. Ik doe de beveiliging meestal zelf (users & groups in de database), of op NT nivo in combinatie met DCOM. Misschien kun je op Torry wat componenten vinden die wat voor je regelen.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Vraag over connectie maken met database
    By UserName in forum Databases
    Replies: 9
    Last Post: 10-Sep-03, 13:24

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •