Results 1 to 10 of 10

Thread: Webapplicatie

  1. #1

    Lightbulb Webapplicatie

    Hallo allemaal,

    Ik wil een applicatie op het internet gaan maken. Een soort webshop. Wat voor webapplicatie kan ik het beste maken? Ik gebruik D7. Moet ik ActiveX gebruiken, of is er iets anders?

    Ik wil echt ook een delphi look hebben. Dus ik wil vrijwel alle componenten kunnen gebruiken. ( Button, panel etc. etc. )

    Bedankt!
    Danido.
    Last edited by Danido; 28-Jan-03 at 22:20.

  2. #2
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Je zouden kunnen kijken naar Intraweb die al in Delphi 7 zit, en ook componenten van devExpress zijn mogelijk.
    Anders

    May your code compile!

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Ook TMS verkoopt dacht ik IntraWeb componenten/packages, en nog mooie dingen ook
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  4. #4
    Ik wil nu weer beginnen met een applicatie via internet, dus vandaar dat ik op deze thread nog ff terugkom.

    Uhmm.. Ben een beetje bezig geweest met Intraweb, maar dat is het niet echt. Ik wil namelijk een Interbase componenten kunnen gebruikern.

    Als je http://mijnwebsite/mijnapplicatie opent, dan moet hij een applicatie openen die hangt aan een interbase DB die staat op de webserver waar http://mijnwebsite/mijnapplicatie draait.

    Met Active-X lukt dit wel, maar ik kan een active-X applicatie niet vanaf een andere pc benaderen. Ook vaag.

    Iemand een ander idee?

    Ik wil overigens nog steeds een goede delphi look houden.

    Alvast bedankt.

    Danido

  5. #5
    Ik zou idd nog eens een goed boek kopen, want IntraWeb is zeker niet de enige manier, maar zeker wel bruikbaar. Er zijn 1001 manieren waarop je het kan doen.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  6. #6
    Danido, ik ben je eerlijk gezegd helemaal kwijt. Ik heb het idee dat je client en server nogal voor elkaar heen gebruikt en voor jezelf niet duidelijk hebt wat je nou precies wilt gaan bouwen. Of gewoon voor mij niet duidelijk. Kun je uitleggen waar je precies naartoe wilt?
    Marcel

  7. #7
    SillyMember
    Join Date
    May 2003
    Location
    Gent
    Posts
    7,725
    Originally posted by Danido
    ...Ben een beetje bezig geweest met Intraweb, maar dat is het niet echt. Ik wil namelijk een Interbase componenten kunnen gebruikern....
    Werkt IntraWeb niet met IBX dan?
    All methodologies are based on fear. -- Kent Beck.

  8. #8
    Senior Member dvroegop's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Heerhugowaard
    Posts
    284

    Smile Re: Webapplicatie

    Originally posted by Danido

    Ik wil echt ook een delphi look hebben. Dus ik wil vrijwel alle componenten kunnen gebruiken. ( Button, panel etc. etc. )


    Vergeet een ding alsjeblieft niet: een Delphi applicatie is iets heel anders dan een webapplicatie: die laatste draait in een browser; je hebt geen flauw idee op wat voor een platform dat komt te draaien. Je wilt graag een Win32 oplossing op het HTML platform presenteren.

    Ga eens kijken bij de verschillende webshops op het internet, kijk hoe ze dat opgezet hebben. En trek daar je conclusies uit: je zult zelden een applicatie tegen komen die als twee druppels water op een Win32 app lijkt. En dat heeft een reden....

    Intraweb is inderdaad een mooie oplossing, maar het is niet de enige!

    Mijn advies: bekijk eerst eens wat je nu echt wilt bereiken voor je de IDE opstart...

    enne.. heb je al eens naar ASP.NET gekeken?
    Delphi 8: The best of both worlds?

    Dennis

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Oplossingen als Intraweb hangen naar mijn idee veeeeeel te veel af van client-side scripting (JavaScript, etc). Zoals dvroegop ook al zei; internet is iets anders dan een lokale applicatie, het is vaak zelfs enorm onpraktisch om een winkel zo op te bouwen...

    Wat raad ik wel aan? TWebModule en HTML templates. Alle logica draait dan server-side, en de templates zijn gewoon standaard HTML (mits je standaard HTML gebruikt uiteraard) en zullen op elke browser prima draaien... zie de NLDelphi artikelen voor deze techniek...


    ASP.Net? Tja, zolang je dat niet in Delphi kan programmeren... maar het zal ongetwijfeld een mooie oplossing zijn . Ook PHP is een leuke oplossing, zeker als je het compatible wilt houden met bv Linux servers... zo zijn er voldoende mogelijkheden, maar in alle gevallen hou ik me toch bij m'n standpunt: ga geen normale applicatie proberen na te bootsen, en hou alles zo veel mogelijk aan de serverkant...
    Qui custodiet ipsos custodes

  10. #10
    Senior Member dvroegop's Avatar
    Join Date
    Jul 2003
    Location
    Heerhugowaard
    Posts
    284
    Ik sluit me er helemaal bij aan. Ik noemde ASP.NET als een mogelijke oplossing: het programmeermodel lijkt ontzettend veel op Delphi (en als voorbereiding op Delphi 8 is het geen slecht idee om daar eens naar te gaan kijken).

    Mijn voorkeur (na ASP.NET) gaat uit naar de TWebModule oplossing. Niet WebSnap, dat is een voor mij veel te beperkte omgeving: er wordt zoveel voor me gedaan (met de XSL templates) dat ik het gevoel heb absoluut geen controle te hebben over wat er allemaal gebeurdt.
    Delphi 8: The best of both worlds?

    Dennis

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Login stuctuur in webapplicatie - cookies
    By Anders in forum WebDelphi
    Replies: 4
    Last Post: 25-Sep-02, 23:20
  2. Twee Submit buttons afvangen in webapplicatie
    By Anders in forum WebDelphi
    Replies: 6
    Last Post: 14-May-02, 16:09
  3. Grafiek op Webapplicatie
    By Remo in forum WebDelphi
    Replies: 3
    Last Post: 21-Mar-02, 00:28
  4. Tagstrings in een webapplicatie
    By johan_r in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 03-Mar-02, 14:57
  5. Webapplicatie in Linux
    By doggo18 in forum Algemeen
    Replies: 9
    Last Post: 28-Dec-01, 15:03

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •