Results 1 to 15 of 15

Thread: MP3 Speler

  1. #1
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458

    MP3 Speler

    Hallo allemaal,
    Ik als beginnend Delphi gebruiker heb eindelijk een project af waar ik tevreden over ben.

    Het is zoals de titel al doet vermoeden een MP3 speler.
    Ik weet dat er al een scala MP3 spelers te downloaden is.
    En dat het voor een beetje programmeur een 'eitje' is om een fatsoenlijke MP3 speler te bouwen.

    Maar voor iemand die in het dagelijks leven gewoon een kok is vind ik dat toch wel speciaal.

    Ik had graag dat jullie er eens naar keken.

    Hier is ie te halen.
    Tijdens de instalatie worden de source code's in de hoofdmap 'MP3Speler' geplaatst.

    Ik wacht jullie reacties af.
    Greetzz Jacco

  2. #2
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    Ik heb hem bekeken en ik moet zeggen hij ziet er heel goed uit. Hij ondersteund een heleboel muziek bestanden zag ik, zal best wel veel werk zijn geweest. Alle functies die ik nodig/handig vind voor een MP3-speler zoals een equalizer zitten erop. Het enige wat ik nog wel handig zou vinden is dat je ook in de lijst waar de liedjes in staan, ook kan zien hoe lang het liedje duurt, net zoals bij Winamp.

    Verder ziet hij er echt goed uit, een stuk beter dan mijn allereerste MP3-speler.

  3. #3
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Dat is wel een optie om aan te werken ja.
    In ieder geval bedankt voor je reactie.
    En dat vele muziek bestanden ondersteunen is simpel, gewoon het component AudioObject gebruiken, die onderstuend het standaard
    Greetzz Jacco

  4. #4
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Knap gemaakt Bolus!

    Maar natuurlijk ook een paar opbouwende opmerkingen

    Er is in de applicatie geen informatie te vinden over de maker. Maak toch wat reclame voor je zelf met een Info knop of zo iets.

    De "lopende" tekst met de naam van het lied loopt wat schokkend, kijk naar dobbel buffering of naar een component dat niet zo schokkende loopt - bv Jvcl.

    De RadioButton Verstreken tijd is niet standaard geselecteerd terwijl de methode wel standaard wordt toegepast.

    Geen gebruikers instellingen, zoals standaard map voor het OpenFileDialog etc.

    Bij installatie worden alleen de MP3.pas geinstallerd de overige niet, dan is het niet mogelij om daar wat over te zeggen.

    Maar verder een moei programma.
    Anders

    May your code compile!

  5. #5
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Dat zijn mooi allemaal dingen waar ik niet zo aan denk en jullie als profs wel.
    Heb ik in ieder geval weer dingen om aan te werken.
    Er komt dan ook zeker een update van.
    En het rare vind ik dat ie alleen de MP3.pas erbij zet.
    Zouden alle bestanden moeten zijn als het goed is.
    (Niet die van de componenten) dat zou je ook kunnen bedoelen.

    Maar nietemin bedankt voor je reactie
    Greetzz Jacco

  6. #6
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Is dat Jvcl trouwens gewoon op torry te vinden??
    Op die zoekopdracht vind torry in iedergeval niks.
    Wee jij misschien waar ik hem dan wel vandaan kan halen?

    BVD
    Greetzz Jacco

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Hoi Bolus,

    Dat ziet er erg goed uit! Ook ik heb wat opmerkingen / vragen:

    • Als een liedje afgelopen is, gaat hij bij mij (winXP Pro sp 1) niet naar het volgende liedje
    • De labels van "volume", "balance" en "track" staan niet even ver van elkaar verwijderd
    • Hij onthoudt geen instellingen. het is nu 'smorgens vroeg en als ik de ene keer het volume heel zachte heb gezet, is dat de volgende keer weer weg en worden mijn huisgenoten getrakteerd op een flinke berg metal inde vroege ochtend (net goed, moeten ze ook maar op tijd opstaan (maar toch )
    • Als ik met de trackbar van de positie binnen het nummer ga schuiven, springt deze na een seconde weer terug. Je zou eigenlijk het updaten van de trackbar tijdelijk moeten uitschakelen als er mee gesleept wordt.
    • In de beginstand zou eigenlijk de radiobutton "nog te gaan" actief moeten zijn. Nu zijn beide radiobuttons nog niet geselecteerd en dat is natuurlijk wat vreemd.
    • Als ik bestanden open om aan de playlist toe te voegen, zou het het fijnste zijn, als ik ook mappen kon selecteren samen met mp3's en dat dan ook de inhoud van die mappen in mijn playlist komt te staan.
    • Heb je zin om dit aan NLDelphi te doneren als zijnde officiele opensource? Daarvoor moet je programma wel voldoen aan de volgende eisen: http://www.nldelphi.com/forum/showth...&threadid=5869
    • Bij mij zit er wel een project bij genaamd mp3speler.dpr met als enige unit de unit mp3.pas. Ik neem aan dat de rest allemaal in die third party componenten zit?


    Nogmaals: Het ziet er allemaal goed uit, zeker voor een beginner! ga zo door en wie weet stoten we/stoot je WinAMP nog wel van de troon binnenkort (NLDAmp roels the world )
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  9. #9
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Pfffffffff er zijn nogal wat dingen waar je als programmeur aan denken moet zeg.
    Maar op deze manier leer ik er wel een hoop van.
    En als ik hem alleen zelf test ,weet ik wel dat ie aan mijn verwachtigen voldoet, maar hoe zit dat met andere gebruikers??
    Wel, zo kom ik erachter.

    Ik heb die thread van Marcel doorgelezen over die open source, en daat staat in dat ie moet kunnen compileren.
    En daar zit nu net ff het probleem , dat doet ie niet meer.
    Dit is gekomen nadat ik met wat dingetjes bezig geweest ben die jullie aangemerkt hebben.
    Zoals een standaard map kunnen toewijzen, niet alleen files maar ook een map kunnen selecteren.
    Toen ik een foutmelding kreeg had ik alles weer in de oude staat gebracht en hij deed het weer.
    Totdat ik hem af wilde sluiten kreeg ik de melding dat het verwezen word naar een deel in het geheugen waar ie niet bij kon.
    Ik moest zelfs mijn pc rebooten om van die "send error repport, don't send" schermpjes af te komen.
    Had ik de 1 weggeklikt kwam gelijk de ander erachteraan enz enz enz .

    Dus ben ik bang dat ik hem opnieuw op moet bouwen, en ik denk dat dat wel een paar dagen gaat duren.

    Maar zodra ik hem compileer baar heb komen alle units erop.

    Weet trouwens alleen niet of het de bedoeling is dat de componenten die ik erin gebruikt heb ook mee moeten.
    Denk het haast wel van zonder AudioObject kunnen jullie niet compileren en dat was wel de bedoeling.
    Greetzz Jacco

  10. #10
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Niet te snel opgeven en op nieuw bouwen Wat ik altijd doet als er zo iets zich voordoet - dan delete ik alle files van het project behalve de: *.dpr, *.pas, *.dfm en *.res en dan probeer ik hem opnieuw te compileren. En het helpt vaak wel
    Anders

    May your code compile!

  11. #11
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Hij werkt inmiddels weer zoals eerst, daar ben ik al weer blij om .
    De instellingen zoals EQ en volume worden naar een INI geschreven en weer geladen bij het openen, zodat je geen ruzie meer krijgt met je huisgenoten.
    Die mappen selecteren EN files daar moet ik nog aan werken, ik weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.
    Misschien dat je een beginnetje voor me hebt?
    De labels zijn inmiddels ook op zijn plaats.
    En de Trackbar daar moet je op klikken op de plaats waarvandaan je verder wilt luisteren, weet niet hoe ik het op een OnChange event moet plakken, staat nu op een mousedown.

    En de radiobutton 'verstrken' wordt bij het opstarten automatisch aangevinkt.

    Verder denk ik dat ik wel een eindje ben ??
    Greetzz Jacco

  12. #12
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Voor de "Mappen" kan ik mij alleen voorstellen dat je dat zelf moeten coderen. (Maar misschien iemand een beter oplossing weet)

    Met de functies FindFirst, FindNext en FindClose kan je door de mappen en bestanden structuur werken. Je zal dus moeten kijken of het een derectory is en zo ja - dan de bestanden in die map doorlopen en de mp3's in je playlist zetten.

    Zoek maar hier op het forum naar de genoemde functies er zijn vele stukjes code van te vinden.

    succes
    Anders

    May your code compile!

  13. #13
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    Bij het tabblad Win 3.1 staat een DirectoryListbox, hier heb je (denk ik) wel wat aan.
    Moet je alleen even de directory doorzoeken op de ondersteunde files.

  14. #14
    Ex-Student
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    2,409

    Re: MP3 Speler

    Originally posted by Bolus
    Hier is ie te halen.
    Waar is ie gebleven? Leek mij wel interessant om die te bekijken, ben namelijk nieuwsgierig naar hoe je het doet met de volume

  15. #15
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Het spijt me dat ie er niet meer is. Ik heb inmiddels een andere pc en de oude daar stond ie dus net op, en ik heb hem vergeten te back-uppen. Hij is kwijt. *snif* Maar ik heb hem gemaakt met de engine van AOSDK die hier te halen is.
    Daar zitten property's in voor main- en gain volume die met integer waardes werken, dus heel makkelijk te programeren zijn.
    Ik hoop dat je daar ook iets aan hebt.
    Greetzz Jacco

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. MP3 bestands volume / Normalisatie
    By Ramon in forum Koffiehoek
    Replies: 4
    Last Post: 02-Oct-03, 09:49
  2. Shuffle voor een mp3 speler.
    By Eave in forum Algemeen
    Replies: 39
    Last Post: 28-Sep-03, 15:48
  3. MP3 speler met loop-functie
    By pelleke in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 24-Jul-03, 12:21
  4. Wanneer is een mp3 afgelopen?
    By gerben1986 in forum Algemeen
    Replies: 9
    Last Post: 22-Feb-03, 22:04
  5. uitlezen lengte van Mp3
    By SvG in forum Algemeen
    Replies: 29
    Last Post: 17-Jun-02, 13:51

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •