Results 1 to 3 of 3

Thread: BDoc

  1. #1

    Post BDoc

    BDoc is een tool om automatisch helpfiles aan te maken vanuit je source. BDoc werd voorheen als commerciëel product verkocht door Bergler ICT, maar als steun aan de NLDelphi open source community heeft Bergler besloten BDoc aan deze community te schenken! Wat mij betreft een hele goede actie en ik hoop dat we deze tool niet alleen veel zullen gaan gebruiken, maar zeker ook gaan uitbreiden.


    Let op dat er, als reactie op de donatie van Bergler, een afwijkende licentie is voor BDoc. De volledige licentie vind je op de site van Bergler (waar je BDoc ook kunt downloaden) en als license.txt bij de source. Tevens zal het programma BDoc blijven heten, afwijkend van de standaard NLD* prefix


    Een voorbeeld van een aangemaakte helpfile vind je hier en de nieuwste source vind je op ftp://ftp.nldelphi.com/public/openSource/marcel/bdoc
    Marcel

  2. #2

    Thumbs up

    Goed man, goed initiatief!!!

    Helaas zal ik nu mijn eerder gemelde bugs zelf op moeten lossen

    Ik heb het project opgehaald en moest nog wel wat knutselen om een en ander werkend te krijgen. Daarna direct begonnen met mijn eigen gevonden bugs op te lossen.

    Vraagjes:
    - alle units horen m.i. een header te hebben met de melding dat het om GPL source gaat en jou/Berglers copyright.
    - kun je de source niet via FreeVCS o.i.d. beschikbaar stellen? Anders krijg je waarschijnlijk een wildgroei aan door anderen gemaakte versies zonder enige synchronisatie. Of SourceForge gebruiken. Als je dit niet doet denk ik dat iemand anders dit project in SourceForge gaat zetten.

    Opmerking: het project mist nu het bestand 'BDoc.css' en alle verwijzingen naar de uDbg unit moeten weggehaald worden. Het is ook handig om de unit NLDHtmlUtils uit het project te halen, omdat het gebruikte relatieve pad niet bestaat.

    Houdoe
    Marco Hemmes

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    De source staat ook in freeVCS de ftp locatie die je in de post van marcel ziet staan, is de locatie waar elke nacht de builds uit de freeVCS automagisch worden geplant. lees meer op http://www.nldelphi.com/Forum/showth...&threadid=5358

    Verder is een generieke header voor alle NLDOpenSource projecten misschien geen gek idee.
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •