Results 1 to 3 of 3

Thread: Quick Reports naar andere printer / Benodigd voor een client/server applicatie

  1. #1
    [it]Benny heeft wat inlogproblemen, zijn bericht komt dus even via mij:[/it]

    Alvast bedankt voor de hulp met mijn muisklikprobleem.
    Nu een volgend vraagje, bij dezelfde gebruiker met dat muisklikprobleem, is er een labelprinter aangesloten op
    LPT2, op LPT1 hangt een laserprinter.
    In Clipper kon ik vroeger met het commando set device
    to de verschillende printerpoorten aansturen of selkteren.

    Ik gebruik om te printen Quick reports, hoe kan ik zonder eerst een preview te doen voor een bepaald
    report automatisch een andere printer selekteren.
    Groetjes & op voorhand dank

    P.S. Dat Muisklikprobleem was het volgende:
    In een bedrijf waar fruit gesorteerd en ingepakt wordt, gebeurd het registreren van volle paletten en stockbeheer via een printer die gebruikt wordt om labels te drukken, die op het palet bevestigd worden.
    Aangezien niet alle arbeiders ervaren P.C. gebruikers zijn, gebeurde het nogal eens dat uit onzekerheid 2 of zelfs 3x op de linkermuisknop gedrukt werd, dus werden er ook 2 of 3 labels gedrukt en was de stock natuurlijk niet juist.

    Eigenlijk heb ik nog een vraag;
    op datzelde bedrijf willen we een netwerkje gaan bouwen(geen enkel probleem), maar ik gebruik Delphi4 E.P. wat heb ik nodig om een client server applicatie te draaien, Interbase? en welke tools juist.
    Goede nacht, slaap zacht

  2. #2

    Quick Reports naar andere printer

    De gebruikte printer kun je instellen d.m.v.
    Code:
    QuickRep1.PrinterSettings.PrinterIndex := x
    x is dan de index in de lijst van printers, deze kun je opvragen via de Printer.Printers property, deze retoureerd een stringlist van printers.

    Ik ga er even vanuit dat de drivers e.d. zijn geinstalleerd voor de betreffende printer. Waarschijnlijk zal de betreffende printer dan printer 1 zijn (0 is de eerste), dus door de property op 1 te zetten moet er naar de juiste printer worden geprint.
    Marcel

  3. #3

    Benodigd voor een client/server applicatie

    Interbase vind ik inderdaad een goede oplossing voor een client/server applicatie. Je kunt Interbase op 2 manieren aanspreken: via de BDE, of rechtstreeks met behulp van Interbase Express. In het laatste geval moet je waarschijnlijk wel naar Delphi 5 over, ik weet niet of er ook een Delphi 4 versie is.

    Let op dat er 2 versies zijn van interbase, een betaalde en een Open Source. De bij Delphi geleverde 5.x moet sowieso voor worden betaald.

    Verder is een goede tool om je database aan te maken en onderhouden ook erg handig. Mijn persoonlijke favoriet is momenteel QuickDesk

    Dat is dan wel zo'n beetje je startkit Client/Server.

    Interbase Express: http://codecentral.borland.com/codec...sting?id=15455
    Info Interbase Server Edition: (zie www.nldelphi.com/art/IBLicentie.htm)
    EMS Quickdesk: http://ems-hitech.com/quickdesk/
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Extra link naar forms in andere applicatie
    By Pjotter in forum Algemeen
    Replies: 7
    Last Post: 02-Jan-03, 16:31
  2. Replies: 4
    Last Post: 18-Jun-02, 18:13

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •