Results 1 to 15 of 15

Thread: UltraEdit

  1. #1

    UltraEdit

    Bij velen zal UltraEdit reeds bekend zijn, omdat het een steengoed hulpmiddel is, onontbeerlijk bij het schrijven van software, documentatie, HEX bekijken van executables, etc...

    UltraEdit is een shareware ASCII text editor, maar zeker z'n prijs waard. Probeer het zelf. ((Waarom zit ik hier eigenlijk software van derden te promoten, terwijl ik achterloop op schema..))

    UltraEdit ondersteund project management, start razendsnel op, kan dingen als column-selection edits, uitgebreide formattering en layout, een woordenboek, converteren tussen Mac, PC, Unix, unbeperkte filegrootte, regelnummers, hele geavanceerde search en replacement, syntax highlighting voor HTML, Pascal, C++ en custom, etc, etc, etc, etc.......

    http://www.idmcomp.com/
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Nooit gebruikt eigenlijk, veel over gehoord, maar als enige extra zie ik eigenlijk de HEX editor (die ik overigens nooit nodig heb). Zelf ben ik erg tevreden over EditPlus, staat toch wel constant aan hier zo'n beetje...
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Ik ken EditPlus niet. UltraEdit bied alles wat ik wil, en je zou het niet zeggen vandaag, maar ik zit krap in mijn tijd, dus ik ga EditPlus voorlopig niet testen. Maar heel goed dat nieuwe gebruikers of 'zoekenden' meerdere opties vinden.
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  4. #4
    PsychoNaamgenoot, mijn grootste nieuwsgierigheid gaat uit naar column block selects en edits en de kosten. Is EditPlus gratis, en kan ie het volgende:

    WriteString(AAP');
    WriteString(KIP');
    WriteString(KOE');

    Verticaal selecteren van de hele ' kolom, copy en dan gaan staan me tde cursor voor de A van AAP en dan PASTE en dat ie dan drie maal de ' heeft gepaste op iedere regel één?

    Kan je meerdere bestanden tegelijkertijd openen? Als ie dit allemaal heeft én gratis is, dan ga ik er n?? naar kijken, want ik moet eigenlijk meer licenties hebben dan voor één systeem hier. ;-)
    Mark van der Hijden (Eindhoven)

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Column select kan zeker (net uitgeprobeerd aan de hand van jouw voorbeeld), meerdere bestanden openen werkt uitstekend (heerlijk zo'n toolbar onderin met alle open vensters erin), maar helaas is het niet gratis, $30, evenveel als UltraEdit dus zie ik net
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Als je een gratis variant zoekt zou ik zeker eens naar de JEDI editor kijken, niet alleen gratis, maar ook nog eens open source. Schrik niet van de website, de tool is beter .
    Marcel

  7. #7
    UltraEdit rulez

    Vooral de syntax highlighting (voor zo ongeveer elke programeer/scripting taal) is erg handig als je snel even een stukje source wilt bekijken.

  8. #8
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Deze vond ik gisteravond: Notepad2
    • Block selection and editing
    • Syntax Highlighting voor elk denkbare taal
    • Gratis
    • Line endings CR / LF / CR+LF
    • Zeer compact en snel, geen install
    • Géén MDI
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  9. #9

  10. #10
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    JOE is your friend. Featureset ongeveer gelijk, en crossplatform.

    Zelf gebruik ik overigens meerdere editors door elkaar. Op het werk verreweg het meeste D6, met af en toe joe (in een commandprompt) en de textmode FPC IDE (Turbo Pascal editor on steroids) erbij.

    Thuis is het vn joe en de textmode IDE, met een enkele keer lazarus (synedit).

  11. #11
    Ik heb WinXP notepad vervangen door een hernoemde Notepad2. Verwijder alle!! notepad.*'s en kopieer de nieuwe ervoor in de plaats. Haal eerst de versie uit de i386 map want deze wordt gebruikt om het verwijderde programma weer te herstellen. Als winxp later protesteert - gewoon doorgaan.

  12. #12

    conText

    Gratizzzzzzz

    Prettige editor.
    Featurelistvergelijking laat ik aan anderen over.


    www.context.cx
    (cx: Christmas Island)
    [If you do someone a favor, it will become your job] - Murphy

  13. #13
    Senior Member Da Nieben's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Enschede
    Posts
    106
    Ik gebruik wel eens UEStudio 2006, een soort uit zijn krachten gegroeide versie van UltraEdit. De trial duurt 45 dagen, als ik het niet verkeerd heb.
    - Stephan

  14. #14
    Onbegrijpelijk dat niemand Notepad++ aanraadt.

    Gratis, veel plug-ins voor beschikbaar en kan (voor mijn gevoel althans) een heleboel!

  15. #15
    Op dit moment is PSPad mijn grote tekstvriendje. Handig, multi tabs en highlighting voor veel syntaxen.
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •