Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 25

Thread: Versiebeheer voor delphi

  1. #1
    Member
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Hengelo (OV)
    Posts
    39

    Versiebeheer voor delphi

    Zoek je een versiebeheer programma voor delphi ? Dus zoiets
    als Microsofts Visual Sourcesafe maar dan speciaal voor delphi
    en gratis, kijk dan eens op :

    www.freevcs.de

  2. #2
    Zeker een aanrader! En niet alleen omdat ik op de creditspagina sta omdat ik ooit eens wat opgelost en getest heb
    Marcel

  3. #3
    Member
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Hengelo (OV)
    Posts
    39
    Bescheidenheid siert de mens! ;-)

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb het geprobeerd, maar om de een of andere manier kan ik er gewoon niet mee overweg

    DB draait, connectie goed, check in gedaan, maar dan? Ik mis een simpele en duidelijke interface, erg jammer...


    Maar goed, het zal misschien wennen zijn, en het zal ook best wel een prachtoplossing zijn, maar goed...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Member
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Hengelo (OV)
    Posts
    39
    Kun je wat specifieker zijn ? Wat gaat er precies fout ? Heb je de installatie
    van de appserver precies zo gedaan als wordt aangegeven in de tekstbestanden ? Wat voor type database en applicatieserver gebruik je ?

    Al die vragen.... ;-)

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Er gaat niks fout op zich, de standaard DB staat geinstalled (ben even de naam kwijt), en inloggen e.d. gaat perfect. Maar dan...

    ik heb een beetje de help gelezen, maak een bestand, check 'm in, edit het bestand, maar hoe krijg ik het zo voor elkaar dat ie de nieuwe er ook in zet maar de oude nog wel bewaard? Waar staat dat keurige lijstje van versies? Beetje verwarrend werkt het naar mijn mening...

    Ik gebruikte trouwens de standalone versie...
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Member
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Hengelo (OV)
    Posts
    39
    Als je met delphi ontwikkeld kun je beter gebruik maken van de geintegreerde versie, deze ziet namelijk automatisch wanneer je een 'nieuw' project opent en zal dan aan jou vragen of hij dit project moet aanmaken in de database. Voeg je
    een nieuw bestand aan het project toe dan zal hij bij het inchecken automatisch
    aan jou vragen of dit nieuwe bestand ook onderdeel van dit project wil worden. Het gebruiken van een versiebeheer programma vergt enige aanlooptijd, energie (de handleiding is zeer uitgebreid en compleet dus lezen!!) en discipline maar als je het éénmaal onder de knie hebt, zijn er alleen maar voordelen.
    De standalone versie kun je gebruiken voor je sql scripts, documentatie etc...

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik heb juist voor de standalone versie gekozen omdat ik niet alleen Delphi programmeer, maar ook graag m'n PHP scripts e.d. erin wou hebben

    Maar goed, die tijd die ik erin zou moeten steken vind ik het gewoon niet waard, eigenlijk nog nooit een situatie gehad waarin ik oude versies terug zou moeten krijgen ...
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Member
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Hengelo (OV)
    Posts
    39
    Als je altijd de enige bent die aan een project werkt, is de noodzaak van een versiebeheer programma inderdaad niet zo hoog.

  10. #10
    Hangt er een beetje vanaf hoe groot je project is en hoe groot de kans is dat je wilt weten wat je wanneer hebt gewijzigd. Ik doe persoonlijk geen professionele opdracht zonder versiebeheer, maar thuis vind ik het al snel te veel werk.
    Marcel

  11. #11
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Maar wat doet FreeVCS precies, slaat ie gewoon backups op van het gehele bestand of alleen de verschillen tussen de versies van het bestand (ik gok het tweede, maar je weet maar nooit, ik las wel ergens dat als je het verschil tussen 2 versies bekeek uit het archief dat ie ze eerst beiden uitpakte en dan vergeleek, lijkt me erg stom als je alleen het verschil al opslaat )? In het eerste geval durf ik te zeggen dat daar best een gebruikersvriendelijke versie van valt te maken (lees: snel te leren), in het tweede geval geld dezelfde regel, mits ik zou begrijpen hoe je het verschil tussen 2 bestanden vind


    Versiebeheer op zich lijkt me best handig inderdaad, daar ben ik het wel mee eens...
    Qui custodiet ipsos custodes

  12. #12
    Senior Member
    Join Date
    Sep 2001
    Location
    Eindhoven
    Posts
    52

    Question

    En wat is dan jullie menig over TeamSource die bij Delphi 6 is meegeleverd ?

  13. #13
    De laatste keer dat ik daarnaar heb gekeken ondersteunde het alleen paralelle ontwikkeling. Dus je kunt met meerdere personen dezelfde unit wijzigen, bij het inchecken worden de wijzigingen dan samengevoegd naar een uiteindelijke versie. Ik werk zelf liever op een manier dat een bestand daadwerkelijk is gelocked als iemand wijzigingen aanbrengt.
    Marcel

  14. #14
    ben ik het 100% mee eens, dat samenvoegen vertrouw ik niet,
    ik heb altijd met sourcesafe gewerkt (ondersteund dat ook geloof ik), maar
    altijd met de `locking` methode.

  15. #15
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ik ben bekeerd


    Wat een geweldig programma zeg, dat FreeVCS
    Een nadeel, hij heeft geen MySQL server support , iemand zin om dat te implementeren? (ik zou het wel kunnen, maar heb weinig zin )
    Qui custodiet ipsos custodes

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Versiebeheer (nogmaals, specifiek)
    By Paul-Jan in forum Koffiehoek
    Replies: 6
    Last Post: 16-Nov-04, 12:24
  2. Versiebeheer ... welke?
    By sjaakfaal in forum Algemeen
    Replies: 34
    Last Post: 18-Oct-02, 01:05
  3. Replies: 30
    Last Post: 14-Jun-02, 22:47

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •