Results 1 to 3 of 3

Thread: Teechart 2

  1. #1

    Question

    Ik zit nog met volgend probleem waar ik geen oplossing voor vind. Weet iemand hoe?

    Wanneer ik op mijn chart een cirkel teken door gebruik te maken van twee fastlines (2D), wordt de cirkel, afhankelijk van de chart.width en height ( bepaald door te zomen of door de form te vergroten of verkleinen),
    meestal weergegeven als een ellips. Nochthans de maten kloppen. DWZ wanneer de circel een diameter moet hebben van 50 mm dan lees ik op de beide assen 50 mm af. Enkel de afstand tussen de 0 en de 50 verschilt op beide assen.

    Dit is uiteraard een probleem dat te maken heeft met de juiste scaling van de X en Y as .
    Maar noch de increment als de automatic optie van de chart brengen beterschap. Een andere manier die ik geprobeerd heb is om een andere series zo te tekenen dat de cirkel wel (visiueel) werd weergegeven als een cirkel. Uiteraard bij het inzoomen werd dit terug een ellips.

    Er moet dus rekening gehouden worden met het feit dat wanneer men in/uitzoomt of de form 'resized' dat de cirkel een cirkel blijft en niet wordt weergeven als die ellips.

    Iemand op- aan- bemerkingen ?

    Geert
    Last edited by Geert; 17-Apr-01 at 00:05.

  2. #2

    Talking

    Ondertussen heb ik een oplossing gevonden.

    Hiervoor moet wel de zoom-met-muis-functie worden afgezet anders kan men terug een ellips weergave verkrijgen.

    Ik maak gebruik van tabbladen (All Client op de form)
    Hierop plaats ik een chart (All client).

    De automatic scale is afgevinkt (bij axis), beide assen (left en bottom) hebben dezelfde increment.

    De code wordt toegepast op de onresize-event van de form. (mijn form wordt maximized bij start).


    code:
    ------


    chart2.LeftAxis.Minimum := -(2.062*pagecontrol1.ClientHeight)/2;
    chart2.LeftAxis.maximum := (2.062*pagecontrol1.ClientHeight)/2;

    chart2.bottomAxis.Minimum :=-( 2.375*pagecontrol1.Clientwidth)/2;
    chart2.bottomAxis.maximum := (2.375*pagecontrol1.Clientwidth)/2;


    Zoomen is nog mogelijk maar niet door met de muis een rectangle te trekken maar door op een button te klikken met volgende code:

    chart2.ZoomPercent(x);

    met x > 100 : uitzoomen
    x< 100 : inzomen.

  3. #3
    Hoi Geert,

    Lijkt me inderdaad een goede oplossing. Mag de gebruiker nu ook het formulier nog resizen, of heb je dat gewoon uitgezet?
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Y-as Labels op Gantt TeeChart
    By Pogo in forum Algemeen
    Replies: 14
    Last Post: 28-Jun-04, 09:43
  2. TeeChart Pro (7) percentage bug.
    By labee in forum Algemeen
    Replies: 5
    Last Post: 26-May-04, 13:03
  3. Teechart 6 installatie probleem
    By Copilot in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 31-Oct-03, 13:31
  4. Een moeilijke : QrChart (Teechart)
    By bartje in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 03-Sep-03, 22:58
  5. Teechart
    By Geert in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 14-Apr-01, 18:56

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •