Results 1 to 7 of 7

Thread: Tijdsduur van hints

  1. #1

    Question Tijdsduur van hints

    Hallo,

    Een collega heeft me aangeraden mijn probleem hier voor te leggen.

    Is het mogelijk om in te stellen hoe lang hintteksten in beeld blijven staan?
    En dan heb ik het over de teksten die gewoon bij de property hint ingevuld staan, en hun verschijnen on runtime.
    By reputation,

    =Stephan Shagwell=

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Kijk eens naar de Application.HintHidePause property, dit is de tijd in milliseconden voordat een hint weer verdwijnt
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3

    Thumbs up

    Probleem opgelost. Dankjewel!
    By reputation,

    =Stephan Shagwell=

  4. #4
    Een vervolgvraag over hints.... Ik heb de Hint property van een item van mijn main menu ingesteld maar krijg de hint niet te zien als ik met mijn muis op het menuitem sta. Ik ben waarschijnlijk ergens vergeten het Hints tonen aan te zetten ofzo (zoals dat bij sommige andere controls ook moet) maar ik weet niet waar. Enig idee?

    Thanks.
    Jeroen
    If you can't solve the problem, it isn't a problem... - DeleD - 3D editor project - www.delgine.com

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    In menu's heb je inderdaad geen popup hints, dat zou eerlijk gezegd vrij irritant zijn. Wat je wel kan doen is een TStatusBar op je form kwakken, AutoHint op True zetten en 1 panel toevoegen bij de Panels property (of SimplePanel op True zetten). Dan krijg je zodra de muis over het menu item gaat daar wel de hint in beeld... een stuk prettiger en standaard



    [Edit]

    Oh, ik zie dat het startmenu dus wel vrolijk hints heeft. En blij ben ik er niet mee, ze zitten behoorlijk in de weg als je een beetje zit te bladeren... maar goed...
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Thanks, dat gaan we gelijk proberen.
    If you can't solve the problem, it isn't a problem... - DeleD - 3D editor project - www.delgine.com

  7. #7
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    aanvulling op Psycho: als je een statusbar gebruikt met autohint, komt daar automagisch eigenlijk het longhint gedeelte van een hint te staan. Bij een hint property kun je iets invullen in het format shorthint|Longhint. Als je dus invult "Een hint|Dit is de lange uitleg van de hint" dan zul je als popup hint bij een object (behalve een menu dan )de tekst "Een Hint" zien staan, maar in de statusbar staat dan "Dit is de lange uitleg van de hint". Dat geeft een professioneel uiterlijk...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Ideeen voor plugin framework
    By pderuiter in forum Algemeen
    Replies: 27
    Last Post: 29-Jul-03, 00:04

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •