Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 15 of 34

Thread: NLDMSNP hoe en wat

  1. #1

    NLDMSNP hoe en wat

    Het NLDMSNP component is een implementatie van het MSN Messenger protocol (versie 7).

    De laatste versie is hier te vinden, maar is ook uit het VCS systeem te halen.
    Wat er veranderd is in de verschillende versies die op de FTP server en in het VCS systeem is hier te vinden.

    Ik heb dit component gemaakt in Delphi 7 en heb het helaas (nog) niet kunnen testen onder oudere versies van Delphi. Maar het zou opzich moeten werken zolang alle 3th party component geinstalleerd en up-to-date zijn.

    Wat er allemaal nodig is om dit component te kunnen gebruiken staat in Components.txt welke mee geleverd is bij de source.

    Mocht je je bestaande versie van het component updaten met een nieuwe versie, dan is het slim om de package even opnieuw te compilen en te installeren onder Delphi.

    Eventuele vragen, problemen of opmerkingen kunnen worden geplaatst in een nieuw topic binnen de NLDMSNP sectie hier, ik probeer ze zo snel mogelijk te beantwoorden.

    Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is en dat jullie er wat aan hebben.
    Last edited by Vos; 12-May-03 at 22:49.

  2. #2
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Hallo Jelmer,

    Dat ziet er allemaal erg goed uit. ik heb alleen een paar opmerkingen voor jou en een voor de rest:

    voor jou:
    1. Er wordt in de unit MSNProtocol.pas gebruik gemaakt van een md5.pas. Waar kan ik die vinden?
    2. de unit URLEncoding. Er zit bij Indy 8 een unit IdGlobal waar die functies inzitten en bij indy 9 is er een IdUri waar ze in zitten. Aangezien je in je source toch al gebruik maakt van Indy, kun je misschien net zo goed de functies uit die units gebruiken...
    3. Je registreert je component op het tabblad 'custom'. Kun je daar misschien NLDelphi van maken? dan blijft alles bij elkaar...


    voor de rest:
    1. De eerste versie van deze component is te vinden op de opensource FTP (let wel; dit is een developer-versie (wat niet wil zeggen dat ie niet stabiel is hoor )) dus voor echt gebruik zou ik even wachten tot er een stable build staat...
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  3. #3
    1. Deze wordt idd gebruikt voor het inloggen, ik had hem dan ook bij de source gedaan maar Marcel heeft hem weer verwijderd. Ik weet helaas nog niet waarom. Ondertussen heb ik hem al wel in de FreeVCS gestopt en zit hij ook in de nieuwe zip die Marcel heeft gemaakt. Gebruik deze dus eens.

    2. Ik heb hier eerst naar volle tevredenheid gebruik van gemaakt. De URLDecode functie werkte perfect, totdat ik de URLEncode moest gebruiken. Deze vereist een geldige URL (dus met protocol e.d.). En dat heb ik dus niet nodig, vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar andere methodes.

    3. Prima, zal ik doen.


    Voor de rest:

    1. Ik moet even kijken wanneer ik hem stable maak. Opzich is de developer versie altijd wel stable maar gewoon nog niet af en niet compleet getest. Het MSN messenger protocol is uitgebreid en het kost toch wel tijd alles erin te stoppen (zie ook todo lijst). Daarom heb ik nu gekozen om hem zo maar beschikbaar te maken. Het hele sessie gebeuren zit er nu in wat toch al aardig wat is.

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    2. Dit had ik van de week ook, maar als je in de URLEncode source kijkt: TIdURI heeft een 3-tal functies, waaronder bijvoorbeeld ParamsEncode, die hebben mijn prima geholpen
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    Originally posted by PsychoMark
    2. Dit had ik van de week ook, maar als je in de URLEncode source kijkt: TIdURI heeft een 3-tal functies, waaronder bijvoorbeeld ParamsEncode, die hebben mijn prima geholpen
    Ok, heb ze erin gestopt, lijkt te werken.

  6. #6
    Ik heb 'm nog niet geprobeerd maar heb op voorhand hierover 2 vragen:

    1) Maakt 'ie gebruik van de Microsoft Messenger Servers?
    2) Is het gebruik van die servers met applicaties die niet door Microsoft zijn ontwikkeld, legaal?

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    1. Uiteraard, anders was het geen MSN
    2. Als Trillian en al die andere clients nog geen rechtzaken hebben gehad lijkt het mij niet illegaal, maar uiteindelijk zal je 't toch aan MS moeten vragen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Als Trillian en al die andere clients nog geen rechtzaken hebben gehad lijkt het mij niet illegaal, maar uiteindelijk zal je 't toch aan MS moeten vragen...
    lijkt me sterk dat ze kunnen achterhalen welke software de server probeert te bereiken. Ook ik ken het MSN-protocol en je hoeft je software maar 1x te valideren, maar daar vul je simpelweg de originele msn-client in, en dan is het goed
    !

  9. #9
    Volgens mij vond Microsoft het niet zo heel erg dat er andere clients op hun netwerk zitten. Verder heeft Microsoft zelf een RFC van MSNP v1.0 uitgegeven:
    http://www.tlsecurity.net/Textware/M...rotocol-00.txt

  10. #10
    MD5.pas had ik er niet bij gedaan omdat dat gewoon te downloaden is. Het leek mij niet zo handig om de gebruikte third party software steeds bij de projecten op te slaan.
    Marcel

  11. #11
    Originally posted by Marcel
    MD5.pas had ik er niet bij gedaan omdat dat gewoon te downloaden is. Het leek mij niet zo handig om de gebruikte third party software steeds bij de projecten op te slaan.
    Dat is opzich wel een goede opmerking, maar aan de andere kant wil je niet eerst overal allemaal source vandaan moeten halen voordat je aan de slag kunt. Tevens staat hier min of meer dat de source compileerbaar moet zijn. Vandaar dat ik hem er toch maar bij heb gedaan.

    Overigens is die RegEx unit ook gewoon te downloaden, waarom heb je die er dan wel bij gelaten?
    Last edited by Vos; 19-Feb-03 at 01:07.

  12. #12
    Ik zal de procedure aanpassen, het is inderdaad niet de bedoeling 3rd party in FreeVCS op te slaan.
    Marcel

  13. #13
    Als ik de username probeer te veranderen, wordt de spatie vervangen door een +.
    Wat doe ik fout?
    Borland Delph 7 Enterprise
    Borland C++ 6 Professional

  14. #14
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Niet dat het logisch is dat een spatie word veranderd door een +, maar er mogen geen spaties in de username van MSN. Dus waarom probeer je een spatie toe te voegen?
    !

  15. #15
    Dat klopt idd, maar dit is ingebouwd in het component. Je kunt gewoon NLDMSNP.Username := 'Jelmer Vos' doen. En volgens mij worden de spaties goed geconverteerd.

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 9
    Last Post: 13-Jan-04, 10:15
  2. Replies: 14
    Last Post: 02-Apr-03, 13:27
  3. Hoe kan ik zien wat nog wel en niet......
    By Richard in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 06-Aug-01, 08:49

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •