Results 1 to 10 of 10

Thread: Access-online koppelen met delphi

  1. #1
    Member
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Netherlands
    Posts
    32

    Access-online koppelen met delphi

    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen hoe ik vanuit een Delphi toepassing een online Access database benader?

    Thanx,

    Ultimator

  2. #2
    Volgens mij kan dat niet. Access is een speelgoed database die in een gedeelde directory kan staan. Wil je die van buiten benaderen, dan moet de map waar die in staat dus gedeeld kunnen worden.

    Lijkt me niet echt handig voor een on line database.

    Kijk eens naar echte alternatieven zoals interbase, firebird of MySql.

    Benno

  3. #3
    Senior Member micha's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    E-town
    Posts
    166
    Als je geen alternatieve db kunt gebruiken, zou het kunnen met behulp van 'n data access pagina, dus via een webpagina de gegevens binnenhalen met behulp van indy http. Maar dat is wel een plakband / prittstift oplossing. Ik zou Benno's oplossing gebruiken als het mogelijk is.

  4. #4
    Member
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Netherlands
    Posts
    32
    Thanx,

    Hoe werkt die plakband prittstift oplossing precies? Want ik ben bang dat een conversie niet op prijs gesteld wordt.

    MZZL,

    Ultimator
    The source is the inspiration!!!

  5. #5
    Senior Member micha's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    E-town
    Posts
    166
    Wat je in feite doet is dan 'n webserver op zetten en via een webpagina met je db communiceren. Met behulp van indy kun je dan vanuit je applicatie met die webpagina communiceren.
    Nogmaals: deze vorm van werken is ongebruikelijk en naar mijn idee behoorlijk omslachtig. Tevens denk ik dat je aan snelheid moet inleveren, om over beveiliging nog maar te zwijgen.
    Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar het precies voor is?

    Hier staat het een en ander over data access pagina's:
    msdn - data access

  6. #6
    Member
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Netherlands
    Posts
    32
    Ik weet niet of ik dat kan vertellen. Ik ben namelijk voor een of ander bedrijf bezig. In ieder geval moeten er gegevens vanuit een database via het internet aangeboden worden. Momenteel is dat een Access database en omdat de persoon die hier over gaat op vakantie is, kan ik niet verder. Ik zou trouwens ook niet weten hoe. Daarom ben ik me aan het orienteren.

    Erg veel weet ik niet. Ik ben een Bedrijfskundige Informatica student en ik heb hier nog nooit iets over geleerd.
    The source is the inspiration!!!

  7. #7
    Senior Member micha's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    E-town
    Posts
    166
    Zoals je het nu beschrijft kun je het eventueel wel met een access database af. Je zult er dan wel rekening mee moeten houden dat een access database maximaal 20 gelijktijdige connecties kan hebben. In je website/asp zul je dus bij veel gebruikers heel strak moeten zijn met connecties (na een view ophalen meteen weer disconnecten).

  8. #8
    Member
    Join Date
    Feb 2003
    Location
    Netherlands
    Posts
    32
    Ik ben bang dat men ook records moet kunnen wijzigen en aanpassen.

    Maar dat weet ik niet zeker
    The source is the inspiration!!!

  9. #9
    Ultimator,

    Als het een offline database mag zijn, zou je het denk ik via FTP kunnen doen. Je vult de database in je lokale netwerk (dus op een lokale machine). Een keer per dag (of een paar keer per dag) upload je die database naar je webserver.

    Volgens mij kun je via PHP connectie maken met een access database.

    Niet optimaal, omdat je 2 versies van een database hebt, maar mogelijk bruikbaar voor jouw toepassing.

    Als je een eigen webserver hebt, zou je ook kunnen overwegen om de dir waarin die database staat te delen. Dit is echter super onveilig.

    Benno

  10. #10
    Senior Member micha's Avatar
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    E-town
    Posts
    166
    Via asp kun je connectie maken met je db en er je gegevens manipuleren. Je zult moeten regelen op de webserver wie er toegang tot die site hebben.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Replies: 17
    Last Post: 16-Dec-04, 15:41
  2. Replies: 1
    Last Post: 31-Mar-04, 12:25
  3. Delphi ->> access
    By erich van den H in forum Algemeen
    Replies: 2
    Last Post: 05-Oct-01, 21:13

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •