Results 1 to 10 of 10

Thread: Access Database CGI op web site

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103

    Access Database CGI op web site

    Hoi,

    Ik heb een cgi applicatie die gebruik maakt van een MS Access database bestand via ADO. Stel, ik wil dit op mijn website zetten, die ik niet zelf host.
    Kan die ADO verbinding dan wel worden gebruikt, of moet de provider Access ondersteunen?

    Groet,
    Mark

  2. #2
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Mark - Je webhosting bedrijf moet zowel Access als cgi's(executable) ondersteunen en zijn webserver moet draaien op Windows.
    Anders

    May your code compile!

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103
    Hmm, das minder... Mijn provider ondersteunt CGI, maar niet Access. Toch wil ik mijn cgi kunnen uitvoeren.

    Is er een component die ik kan gebruiken voor het opslaan van mijn database data? Zonder dat ik afhankelijk ben van wat mijn provider ondersteunt?
    Mark

  4. #4
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Hoi Mark

    Ik wil niet vervelend doen, maar weet je zeker dat je provider cgi - executable ondersteunt en niet gewoon cgi script's - wat veel providers die onder Linux draait doet. En dat is iets heel anders dan een cgi gmaakt met Delphi.
    En draait hij zijn server onder Windows, anders kan je nooit een met Delphi gemaakt cgi bij je provider laten draaien.
    En als laatste, ook zou je in theorie je gevens ook in tekst formaat kunnen opslaan in plaats van in een database, dan heb je zeer waarschijnlijk geen rechten om je cgi te laten schrijven op de hard disk van je provider.

    Zoals je ziet zijn er vele factoren die je moet rekening mee houden als je een webapplicatie wil deplooy'en op het net. Het lijkt mij een goed idee om eerst wat kennis te vergaren over internet, webservers en hun protocollen, server side scripting e.d. voordat je met je eigen applicatie live gaat.
    Zoek internet af voor wat informatie - misschien geeft deze link je een begin http://www.dslwebserver.com/main/main.html

    succes
    Anders

    May your code compile!

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103
    Bedankt voor de link

    In mijn aanmelding-bevestigings mailtje staat dit:

    --
    4. CGI

    To use cgi, create a cgi-bin in your home directory. Upload
    .cgi and .pl files into that folder. Remember that they must
    be made executable before they will work.

    Some cgi\'s need a full path name to work. Add /home/username
    to the path name.

    --

    Dit riekt ernaar dat cgi exe's uitgevoerd kunnen worden toch?

    Tekstfiles lijken me niet zo handig.. ik zoek eigenlijk meer een component met database eigenschappen. Dat zoekt wat makkelijker.. inderdaad... eerst maar eens de link lezen..

    groet,
    Mark

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    /home/username wijst al 100% op een Unix-based systeem, en .cgi en .pl bevestigen dat: het gaat hier om CGI scripts geschreven met behulp van Perl, je zal dus geen Delphi EXE CGI's uit kunnen voeren, helaas...
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103
    Sjonge.. ik blij met met men zelfgemaakt app... krijg je dit... ..
    Ik ga dit maar even verwerken...
    Mark

  8. #8
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Het leven is hard

    Als je klaar met verwerken kan je dan uitleggen wat je precis wil? Ik bedoel is het alleen voor test doeleinde of is het voor gebruik in de real world? In geval van het eerste - test doeleinde kan je gewoon een webserver op je lokale machine instaleren en die benaderen door "localhost" of 127.0.0.1
    Is het voor de real world heb je twee mogelijkheden.
    Een eigen webserver opzetten en alles zelf verder regelen. Dat is best te doen als je kabel of ADSL aansluiting heeft. (de eerder link beschijft dat uitgebreid).
    Of je neemt een account bij een hosting bedrijf die op Windows server draait, waar je executable mag graaien (en liefts ook ISAPI's) en waar je een datbase heeft. De database zou ik liefts een echte database server zoals MSSQL of MySQL hebben en als het niet anders kan Access database.
    Zo'n account is beschikbaar van +/- $ 1.75 tot zo duur je maar wil
    Kijk hier voor een paar links:
    Win2000hoster
    Reddi-web
    TDMweb

    succes
    Anders

    May your code compile!

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103

    Alles is testen, bij mij :)

    Wel, ik heb nu een webserver op mijn machine, op welke ik mijn applicatie heb staan. Dat is testen, met databases enzo, dat soort dingen. Dat ik weet hoe dat werkt. Eigenlijk gewoon wat in Marcel's artikelen wordt beschreven.

    Dat lukt nu leuk, en nu wil ik mijn cgi vanaf een homepage kunnen gaan uitvoeren. Dat is eigenlijk het verhaal.

    Ik kan het zelf gaan hosten, maar de router waar ik achter zit doet moeilijk als een client een request doet. Maar ik ga denk ik maar eens uitzoeken wat er precies niet goed gaat met de router, en zorgen dat dat werkt. Dan host ik gewoon zelf.

    Bedankt voor je tips
    Mark

  10. #10
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    Veel plezier met het opzetten van een eigen web server. Het is zeer boeiend onderwerp.

    Misschien heb je wat een deze oude thread van mij toen ik er mee begon.
    Verder zijn er heel veel informatie te vinden op internet.

    Komt je vast te zitten weet je waar je vragen kan stellen en wij (ik) zullen ons best doen om je verder te helpen.
    Anders

    May your code compile!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Access Plaatjes in delpihi database
    By Master X in forum Databases
    Replies: 10
    Last Post: 05-Feb-04, 15:49

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •