Results 1 to 4 of 4

Thread: Body van een e-mail

  1. #1
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283

    Body van een e-mail

    Ik wou eens mijn eigen e-mail programma gaan maken, vooral om meerdere e-mailadressen tegelijk op te halen en deze dan netjes apart weer te geven en natuurlijk omdat ik weer eens wat nieuws wil proberen . Ik kan al de headers enzo ophalen alleen bij de body van de e-mail lukt het niet. Dus ik naar de demo van Indy kijken en hier deed hij het tot mijn verbazing ook niet. Toen Outlook geopend en hier deed hij het wel. Iemand een idee waarom ik niet gewoon:
    Code:
    Memo1.Lines.AddStrings(TIdText(Msg.MessageParts.Items[intIndex]).Body);
    kan doen zoals ook in de demo gedaan wordt en net zo belangrijk hoe het wel kan.

  2. #2
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    Soms kan ik me wel voor mijn kop slaan. (Auw) Ik had RetrieveHeaders gedaan ipv Retrieve en de regel die ik hierboven gepost had was voor text-attachments terwijl ik dacht dat ik hiermee de body van mijn mail in mijn memo terecht zou krijgen. Ik kon gewoon de volgende code gebruiken:
    Code:
    Memo1.Lines.AddStrings(Msg.Body);
    nadat ik de gewone retrieve had gedaan.

    Soms is de oplossing zo simpel en kijk je (ik tenminste) er gewoon overheen.

    Naja, ik kan weer verder.

  3. #3
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Staat het dan ook verkeerd in de indy-demo's, of was daar iets ander mis? in dat eerste geval is het misschien wel even handig dat bij nevrona te melden.
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  4. #4
    Senior Member The Master's Avatar
    Join Date
    Jul 2002
    Location
    Venlo
    Posts
    283
    Wat in de Indy demo stond klopte wel maar dat is alleen voor als er een attachment bij de email zit, dan moet de tekst met Memo1.Lines.AddStrings(TIdText(Msg.MessageParts.It ems[intIndex]).Body); worden weergegeven maar
    aangezien ik een e-mail had gestuurd zonder een attachment kon het dus niet op deze marnier maar moest ik gewoon Memo1.Lines.AddStrings(Msg.Body); gebruiken. De demo van indy laat de tekst van de body niet zien als er geen attachment bij zit omdat je dan dus Memo1.Lines.AddStrings(Msg.Body); moet gebruiken wat volgens niet gebeurd want ik krijg geen tekst te zien als ik geen attachment toevoeg.

    Verder heb ik nog een opmerking over de Indy mailclient en dat is dat ik met mijn 800x600 scherm (ik weet het veel te klein, moet nodig een nieuwe monitor kopen) niet alle knoppen van het form kan zien, nou zullen er niet zo heel veel programmeurs met een 800x600 beeldscherm zijn maar dit is soms behoorlijk irritant.

    Ik hoop dat je het nu snapt, zo niet moet je het maar ff zeggen dan zal ik het proberen nog duidelijker uit te leggen.

    Zal ik tegen de makers van Indy zeggen dat ze als je geen attachment verstuurd je de tekst van de body niet goed te zien krijgt in het memoveld?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •