Results 1 to 6 of 6

Thread: NLDSecureINI

  1. #1
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865

    Post NLDSecureINI

    Het is dan eindelijk toch zover ik zet de unit NLDSecureINI op NLDelphi.. het is in niets speciaals, het bevat een 3-tal classes:

    • TNLDSecureAdvIniFile
    • TNLDSecureAdvMemIniFile
    • TNLDIniFileEx


    TNLDSecureAdvIniFile
    Met TNLDSecureAdvIniFile is het mogenlijk om de waarden die in een INI staan compleet encrypted weg te schrijven/uit te lezen. ( stamt af van TIniFile )

    TNLDSecureAdvMemIniFile
    Met TNLDSecureAdvMemIniFile is het mogenlijk om de waarden die in een INI staan compleet encrypted weg te schrijven/uit te lezen. Alleen gebeurd het dan eerst in het geheugen gedaan en pas als je dat zelf wilt naar een bestand geschreven. ( Stamt af van TMemIniFile )

    TNLDIniFileEx
    Met TNLDIniFileEx krijg je 2 nieuwe procedures: WritePassword() en ReadPassword(). Bij deze classe zullen niet alle waarden worden encrypted maar alleen de waarden die je encrypted wilt hebben. Die waarden moet je uiteraard dan wegschrijven en uitlezen met de 2 procedures

    de classes maken gebruik van Blowfish in combinatie met Base64. Door de property Key aan te passen kan men een eigen hash gebruiken en kun je ervoor zorgen dat een ander programma meer moeite moet doen om de INI-waardes te kunnen decrypten.

    Nodig om de classes te kunnen gebruiken
    http://www.scramdisk.clara.net/d_crypto.html ( DCPcrypt v2 BETA )
    http://www.cityinthesky.co.uk/cryptography.html ( DCPcrypt v2 )
    !

  2. #2
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Vergeet ik natuurlijk helemaal te zeggen waar je de unit kunt download

    Download hier
    !

  3. #3
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    waarom werken die dingen bij mij nooit???

    nog een keer:

    Download hier


    [edit]

    en nu doettie het..
    !

  4. #4
    Member
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Eindhoven
    Posts
    30
    Zijn er hier wellicht voorbeelden van om dit toe te passen? Ik ben namelijk zo ver dat ik een ini file kan schrijven en uitlezen, maar op een bepaalde gegeven te encrypten nog niet

  5. #5
    Waar loop je vast? Ik heb het idee dat ze hetzelfde werken als de gewone TIniFile, maar dan encrypted.
    Marcel

  6. #6
    WritePassword gebruiken?
    Quote Originally Posted by SvG[B
    TNLDIniFileEx[/B]
    Met TNLDIniFileEx krijg je 2 nieuwe procedures: WritePassword() en ReadPassword(). Bij deze classe zullen niet alle waarden worden encrypted maar alleen de waarden die je encrypted wilt hebben. Die waarden moet je uiteraard dan wegschrijven en uitlezen met de 2 procedures ...
    DeX 3 Delphi := The ease of VB with the power of C; Zoekt en gij zult vinden

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •