Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: NlDPyramide

  1. #1
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    NlDPyramide

    De allereerste beta is vandaag beschikbaar gekomen. Stel je er nog niet al te veel van voor, want het heeft me wel een hele avond programmeren gekost om zover te komen.
    Het enige wat ik zou willen weten is, of er in de cards.dll nog meer dingen zitten dan de kaarten en de achterkanten van deze kaarten. Ik stel me zo voor dat er ook functies inzitten die deze bitmaps tekenen of zo.
    Dus als iemand informatie heeft? (Nee Google leverde ook niet veel op )

    In ieder geval have fun
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  2. #2
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    hoi

    je hebt geen link meegegeven.. Maar omdat ik al dacht dat je m op de NLDelphi-server had gezet heb ik daar even gekeken en daar stond ie, voor de anderen:
    Ftp://ftp.nldelphi.com/public/OpenSo...mide030228.zip

    opmerkingen:
    *als ik nog geen kaart heb gepakt van de stapel, en ik dubbelklik op 1 van de kaarten, dan krijg ik een Listindex out of bounds..
    *ik kreeg de melding "Resource #2140 niet gevonden ( FindResource )" ( en vanaf toen liep het programma wel heel erg vast )

    verder ziet het er leuk uit en krijg ik het niet voor elkaar om mn kaarten kwijt te raken
    !

  3. #3
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Eerste fout is bekend, maar toen had ik de boel al naar Marcel gemaild.

    Aller, aller, allereerste Beta. Dan krijg je dat soort dingen. Maar ik meldde het vrijdag in de Chat en Marcel kwam gelijk met "Er staat toch wel NlD voor?" en dan kan je niets anders meer dan de boel in de OpenSource gooien, toch?

    Waar de tweede vandaan komt weet ik niet. Op een of andere manier wordt er een vreemde waarde gegenereerd. Zoals gezegd het is een allereerste beta en ik denk er over om de unit waarin de cards.dll wordt gebruikt maar helemaal zelf te implementeren, waarschijnlijk op een heel andere manier.

    Maar je krijgt nooit al je kaarten weggespeeld? Regeltjes moet ik ook nog even opnemen in de help of zo.
    Je kunt een kaart wegspelen als de kaart op de stack 1 hoger of lager is dan degene die je wilt wegspelen.
    Je mag meerdere kaarten achter elkaar wegspelen.
    Een Aas is een lager dan een twee en een hoger dan een Koning.

    Enfin, volgens mij kom je altijd uit. Het is mij nog niet gelukt om niet uit te komen. Maar misschien heeft iemand ergens de officieele regels liggen?
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  4. #4
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    Zoals gezegd het is een allereerste beta en ik denk er over om de unit waarin de cards.dll wordt gebruikt maar helemaal zelf te implementeren, waarschijnlijk op een heel andere manier.
    misschien heb je hier iets aan?
    http://members.lycos.nl/SVG1986/uploads
    en dan uCards.pas
    !

  5. #5
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    He, he, zelf had ik net dit nog eens wat beter doorgelezen en was ik inderdaad deze functies al tegengekomen!
    Dus: Pyramide vs 2.0 will be on its way Alleen neem ik nu wat langer de tijd dan een avondje om dit spel te schrijven.
    In ieder geval is mijn dochtertje hartstikke enthousiast over het spelletje
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  6. #6
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Als we er toch een algemene thread van maken: leuk spel, werkt prima op de bugjes die SVG al noemde na... ik kijk zeker uit naar v2
    Qui custodiet ipsos custodes

  7. #7
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Bugje 1 is er uit.
    Bugje 2 :? Probleem met bug 2 is, dat deze niet aanwijsbaar voorkomt. Ik snap wel wat er gebeurt, maar niet hoe. Wat er gebeurt is dat er om een bitmap met een index "tig" gevraagd wordt, terwijl dit maximaal 68 mag zijn. Het lukt me dus niet om deze bug doel bewust te creeren.

    Bugje 3. (Om er zelf maar een te melden ) Onder Windows ME kan cards.dll niet geladen worden
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  8. #8
    Gelijk de eerste keer spelletje uit

    maar bij de 2de keer kreeg ik deze:

    Resource #1105 niet gevonden (FindResource)

    en.. net als wat SVG-1986 al zegt, vanaf daar wil het spel dan niet meer

    ik drukte 1 keer op deel spel,. toen 2 keer op die kikkerkaart.. en toen was het over

  9. #9
    De eerste game ronde gaat inderdaad goed. De Resource meldingen komen pas bij ronde twee. De eerste zijn nog weg te klikken, maar dan wordt het steeds erger. Het spel eindigt dan in een dikke Access Violation. :S
    Ik begon meteen al met een List Index Out Of Bound, maar dat was omdat ik nog niet had gedeeld.
    Misschien is het netjes om meteen te delen bij het starten van het spel, of er in ieder geval een melding zonder rood kruis bij te geven.

    Het enige bugje wat ik verder heb opgemerkt, was dat een kaart onder een andere lag terwijl die er eigenlijk bovenop had moeten liggen.
    Het was de linker kaart van de twee kaarten onder de top van de linker piramide. Deze lag half onder de top kaart verborgen. De top kaart lag zelf ook al open, terwijl dit eigenlijk niet zou moeten kunnen. Hier is dus blijkbaar iets niet goed gegaan in het algoritme.

    Voor de rest (y) Ziet er goed uit.
    1+1=b

  10. #10
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458

    Download?

    Hallo allemaal en met name Mathijs,

    Ik lees hier leuke reacties op een spel dat pyramide heet en wat te maken heeft met kaarten wegklikken.

    Mijn vraag is waar kan ik die downloaden want ik zie in deze threat zo snel geen downloadlink.
    Greetzz Jacco

  11. #11
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    In deze reply staat toch duidelijk een download linkje? En anders op de VSC server van NlDelphi.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  12. #12
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Ja klopt sorry, ik had voor ik mijn vraag stelde niet verder gekeken dan mijn neus lang is (en ik heb best een behoorlijke gok).
    Greetzz Jacco

  13. #13
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Ik ken het spel en is inderdaad erg leuk en erg verslavend.
    Mijn vriendin is er online verlsaafd aan en daar speel je het in levels met een tijdslimiet die per level korter word(dat is frustrerend maar wel leuk).

    Ik ben ondertussen ook aan het proberen om de bugs eruit te krijgen, maar wil nog niet erg lukken.
    Ik heb wel het idee dat er iets niet goed gaat met de wislijsten procedure.
    Dus als je de lijsten opnieuw wilt laden dat ze nog niet helemaal leeg zijn en er dus teveel kaarten zijn.
    Hoe dit precies zit weet ik (nog) niet maar ik ga verder zoeken en laat het weten als ik eruit ben.

    Voor de rest ziet het er goed uit en is het een leuk spel. (Y)
    Greetzz Jacco

  14. #14
    Hobby fröbelaar
    Join Date
    Nov 2002
    Location
    Goes
    Posts
    458
    Ik denk dat ik eruit ben:

    De procedure Wislijsten heb ik nu als volgt (simpel maar doeltreffend)
    KaartOpen.Free;
    KaartGesloten.Free;

    Toen kon ik zonder AV's een potje of 5 achter elkaar doen, maar kreeg een AV als ik het spel afsloot.
    Deze heb ik weg gekregen door bij het Form.Destroy de Wislijsten procedure weg te halen, omdat deze al de KaartOpen en KaartGesloten al vrijgeeft.

    Hopende dat jullie er iets aan hebben.
    Greetzz Jacco

  15. #15
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    ik heb ondertussen een bug vrije versie. Maar omdat het deel uitmaakt van een suite van kaartspelen staat het nog niet in NlDOpenSource. Andere kaartspelletjes die hier deel van uitmaken zijn 15 en de standaard patience.
    Echter die zijn nog niet klaar.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •