Results 1 to 12 of 12

Thread: Bugreport #1 NLDSearchbar

  1. #1
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Exclamation Bugreport #1 NLDSearchbar

    Hierbij wil ik even een 'bug' melden die ik ondervindt met de NLDSearchbar.

    Als ik alle IE windows gesloten heb en daarna de install.bat run dan wordt de dll
    netjes geregistreerd, als ik daarna een IE window open en de balk dan toevoeg
    aan de werkbalk dan zal deze er ook netjes bij geplaatst worden.

    Echter vanaf dit moment krijg ik een 'zachte' AV om me oren als ik mijn History /
    Geschiedenis open vanuit mijn werkbalk.

    Dit perikel blijft zich telkens herhalen wanneer ik het opnieuw probeer, echter...
    als ik alle IE windows sluit en daarna de uninstall.bat run dan wordt de DLL netjes
    geuninstalled, als ik daarna IE open en dan op History / Geschiedenis klik dan opent
    deze wel netjes zonder 'zachte' AV.

    Vreemd ? of niet vreemd ?

    Zijn er meer mensen die er last van hebben ?

    OS: Windows 2000 5.00.2195 SP3
    IE: Versie 6.00.2800.1106 incl. SP1

    Richard


    * Zachte Av = meldings scherm van foutrapportage.

    Toevoeging:

    Na het een en ander geprobeerd te hebben zie ik er toch iets 'vasts' in.
    even vanaf het begin af aan (dus voordat ik uberhaupt wat geinstalled heb)


    [list=1][*]Copy de NLDSearchbar in een aparte map.[*]Sluit ALLE openstaande Internet Explorer windows.[*]Run de install.bat (installatie succesvol)[*]Open een IE window (nog geen bar te zien)[*]Klik op History (om te testen) en ja die werkt nog.[*]Klik op Beeld --> Werkbalken --> vink NLDSearchbar aan (bar is nu te zien)[*]Klik nogmaals op History (om te testen) en ja die werkt nog.(ondanks dat de bar er is)[*]Sluit ALLE openstaande IE windows (als het goed is maar 1)[*]Open weer een IE (deze opend nu met de bar)[*]Klik nogmaals op History (en jahoor daar is de 'zachte' av weer)[*]Sluit de av.[*]Klik op Beeld --> Werkbalken --> vink NLDSearchbar uit (bar is nu niet meer te zien)[*]Klik nogmaals op History (en jahoor daar is de 'zachte' av weer)[*]Sluit ALLE openstaande IE windows (als het goed is maar 1)[*]Open weer een IE (deze opend nu zonder de bar)[*]Klik nogmaals op History (en jahoor nu werkt het weer gewoon.)[/list=1]

    Moraal van dit verhaal: zodra de balk zichtbaar is en blijft na een opnieuw opgestarte
    IE dan is het feest als er op History geklikt wordt.

    Succes met vinden van deze 'bug' / 'unwanted feature'

    Toevoeging 2:
    - Op mijn werk heb ik exact hetzelfde probleem.
    - OS: Windows 2000 5.00.2195 SP3
    - IE: Versie 6.00.2800.1106 incl. SP1
    Last edited by Richard; 04-Mar-03 at 08:40.
    RLD

  2. #2
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Wat ik ook doe, ik krijg dit niet gereproduceerd. Wat ik echter wel zojuist kreeg: zodra ik naar NLDelphi surf krijg ik wel een 'zachte AV'. Erg vervelend, want ik heb geen flauw idee waar 't vandaan komt nu (oleaut2.dll volgens IE, maar daar geloof ik nou net helemaal niks van )...

    Onder XP zonder SP's en de standaard IE6 ging alles goed, maar hier onder 2000 met IE 6.0.2600.0000 gaat 't blijkbaar toch iets minder... ik zal eens kijken of ik tijd heb om 't een en ander te debuggen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Ok, de oorzaak is gevonden, nu "enkel" nog de oplossing. Het probleem zit 'm hier:


    Code:
    procedure TNLDSBForm.SetWebBrowserApp;
    var
      ifBrowser:        IWebBrowser2;
    
    begin
      FBrowser  := ABrowser;
    
      if Assigned(FBrowser) then begin
        if Supports(FBrowser, IWebBrowser2, ifBrowser) then begin
          FExplorer := TInternetExplorer.Create(nil);
          FExplorer.ConnectTo(ifBrowser);
          FExplorer.OnBeforeNavigate2 := BeforeNavigate;
          ifBrowser := nil;
        end else
          FreeAndNil(FExplorer);
      end else
        FreeAndNil(FExplorer);
    end;

    ...zodra ik een koppeling maak met de IWebBrowser2 interface zal dit later grandioos fout gaan. Ik weet niet exact waarom, misschien een interface-reference kwestie (waar ik nogal wat ruzie mee heb over 't algemeen ) of update IE z'n interface zonder dat NLDSearchBar daarvan op de hoogte is, maar dat gaan we dus mooi even uitzoeken
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    En ook met de nieuwe versie gaat het nog wel eens fout: bij het afsluiten van IE krijg ik onder Windows 2000 nogal eens het bekende foutschermpje. Wederom vermoed ik dat het iets is met de interfaces...


    Onder Windows XP draait alles echter zonder problemen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  5. #5
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    mhh... Bij mij onder XP sluit IE niet goed af als ik de NLDSearchbar zichtbaar heb ik doe het zolang met de ouderwetse manier Maar ik hoop binnenkort ook met de NLDSearchbar te mogen/kunnen zoeken
    !

  6. #6
    Originally posted by SVG_1986
    mhh... Bij mij onder XP sluit IE niet goed af als ik de NLDSearchbar zichtbaar heb ik doe het zolang met de ouderwetse manier Maar ik hoop binnenkort ook met de NLDSearchbar te mogen/kunnen zoeken
    Wat bedoel je precies met.. IE sluite niet goed af, krijg je een foutmelding ofzo?

    Ik heb hier WinXP Pro SP1 in combinatie met IE 6.0.2800.etcetera. en ik heb geen problemen.

  7. #7
    notice-itter SvG's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Location
    's-Hertogenbosch
    Posts
    4,865
    domme domme ik Ik dacht dat ik de 2e versie van NLDSearchBar al had gedownload en installed, maar was niet zo Dus Mark: Forget my post nu werkt ie wel naar behoren..
    !

  8. #8
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127
    Ik wil inderdaad even mee bevestigen dat ik onder Windows 2000 soms hetzelfde
    euvel ondervindt als wat Psycho enkele posts boven deze schrijft.

    Het gebeurt niet vaak... maar gelukkig enkelt bij het afsluiten van een IE window.

    Richard
    RLD

  9. #9
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    En nog steeds ben ik er niet uit waarom. Het gebeurd inderdaad slechts 1 op de 20 keer bij het afsluiten, en debuggen wordt er niet makkelijker op... als iemand dus nog een goed idee heeft hoor ik dat heeeeel erg graag
    Qui custodiet ipsos custodes

  10. #10
    Een zeer uitgebreide Logfile maken?

    (nee het is nog niet af)

    edit: dat laatste is voor diegene die weten waar ik mee bezig ben

  11. #11

    SearchBar

    Heb ook ff zitten spelen met de searchbar, en heb het idee dat dit aleen fout gaat met Windows XP Met ServicePack.

    Ikzelf heb in het begin iedere keer deze Softerror in IE gehad, en nu krijg ik hem niet 1X meer. Dat is erg vervelen om dan te debuggen.

    John

  12. #12
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    De enige manier lijkt me inderdaad een manier vinden om logs bij te houden. Opletten dat dit in ieder geval realtime wordt weggeschreven, want uit ervaring weet ik dat Windows anders je programma al afsluit voordat de data binnen is...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. NLDSearchbar aangepast
    By eagle00789 in forum NLDSearchbar
    Replies: 3
    Last Post: 29-Jul-04, 08:53
  2. Bugreport #2 NLDSearchbar
    By Richard in forum NLDSearchbar
    Replies: 0
    Last Post: 19-Apr-03, 18:10
  3. Versiehistorie
    By PsychoMark in forum NLDSearchbar
    Replies: 1
    Last Post: 04-Mar-03, 20:01
  4. Bugreport voor mijzelf...
    By doggo18 in forum NLDOpenSoundDialog
    Replies: 1
    Last Post: 17-Dec-02, 18:38

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •