Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Printen van een artikel

  1. #1
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Unhappy

    Hi,

    dacht ik van ik ga eens op mijn gemak het artikel lezen van Marcel v. B. over ClientDataSet, krijg ik het met geen mogelijkheid volledig op papier! De laatste twee / drie woorden van ieder regel vallen er altijd van af! De eerste regel eindigt bijv : "Maar na het op" en de tweede regel stopt na "die hij sn"

    Kun jij er iets aan doen? of doe ik toch zelf iets niet goed?
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  2. #2
    Nee, da's helemaal mijn schuld. Ik lees zelf altijd alles online, vandaar dat ik regelmatig vergeet om bij een nieuwe lay-out te kijken of artikelen ook nog geprint kunnen worden.

    Is het handiger als ik de artikelen ook in Word formaat neerzet zodat je ze vanuit Word kunt printen? Die navigatiebalk heb je nou eenmaal weinig aan op papier.
    Marcel

  3. #3
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking Zou mischien handig zijn.

    Het zou inderdaad mischien handig zijn om het in Word formaat te plaatsen, maar ja aan de andere kant : Linkermuisknop in sleep naar beneden en rechtermuisknop en dan print selected werkt ook als een trein.

    Groetjes.
    RLD

  4. #4
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    [it]Originally posted by Marcel [/it]
    Is het handiger als ik de artikelen ook in Word formaat neerzet zodat je ze vanuit Word kunt printen? Die navigatiebalk heb je nou eenmaal weinig aan op papier.
    Persoonlijk hoef ik geen downloadable Word-format als ik het maar gewoon kan printen, vind ik het al goed. Want helaas werkt Richards tip ook niet helemaal ik mis nog steeds een aantal letters aan het eind van de regel.
    Dus als je het op een of andere manier 'printable' kunt maken dan graag! Pretty please
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  5. #5
    Ik heb al een leuke oplossing gevonden. Ik ga een CGI schrijven die alles tussen bepaalde tags weghaalt. Er zal dus een link 'Printversie komen' waar je dan dezelfde pagina terug krijgt, alleen dan zonder het gedeelte dat je niet wilt printen. Eeeh, dat klinkt nog wat vaag geloof ik. Kijken of ik dat morgen even kan maken...
    Marcel

  6. #6
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    [it]Originally posted by Marcel [/it]Eeeh, dat klinkt nog wat vaag geloof ik. Kijken of ik dat morgen even kan maken...
    Klinkt helemaal niet vaag. 't Is eigenlijk iets waar ik om had willen vragen maar ... ! Kan dus niet wachten om op de dag na morgen (de 20e dus ) de resultaten te zien! Of bedoelde je dat morgen al vandaag zou zijn?
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  7. #7
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Red face Nu we het toch over de layout hebben

    Ik denk dat jij met een 17" monitor werkt op 1024 x 768. In die resolutie zijn namelijk de artikelen te lezen terwijl de navigatie balk zichtbaar is en je geen scrollbar onderin je beeld hebt staan. (D.w.z. als je IE full screen draait!)
    Op 800 x 600 is het bijna niet mogelijk de tekst van de artikelen te lezen zonder dat je m.b.v. de scrollbar je beeld heen en waar moet schuiven.
    Misschien is het verstandig om te zorgen dat je schermen ook bij 880 x 600 volledig zichtbaar zijn.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  8. #8
    Eigenlijk zouden alle pagina's inderdaad gewoon leesbaar moeten zijn zonder balk, de tekst zou afgebroken moeten worden. Helaas werkt dat niet als je voorbeeldcode gebruikt, die wil je nou eenmaal in het formaat houden waarin ie stond. Maar ik zal de artikelen nog eens langslopen op 800x600.

    Maar het afdrukken is klaar! Je vind onderaan de artikelen een printer, druk hierop en de pagina wordt geopend zonder de navigatiebalk. Deze pagina kun je dan afdrukken. Lang leve Delphi, een uurtje werk en ik heb weer een leuke uitbreiding voor de site!
    Marcel

  9. #9
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199

    Talking


    Het printen werkt inderdaad als een zonnetje, hartstikke bedankt. En ik maar denken dat je dat morgen pas wou doen!
    Ik vind het over het algemeen toch makkelijker om grotere stukken tekst van papier te lezen, het zal bij mij dus wel nooit een "paperless" office worden
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  10. #10
    5th member of nldelphi
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,127

    Talking Mischien is het tijd voor een bril. ?

    Hoi Marcel en Matthijs,

    Je vind onderaan de artikelen een printer,
    Mischien is het voor mij wel tijd voor een bril(letje) want op dit moment zie ik nog geen printertje onderaan de artikelen, of kijk ik verkeert ?

    Groetjes.
    RLD

  11. #11
    Huh? Hij staat er toch echt. Probeer deze eens:

    www.nldelphi.com/art/WebDelphiIntro.htm

    Dan staat er onderaan het artikel een printer. Staat ie er niet dan is je browser erg sterk in het cachen van pagina's, druk eens op Vernieuwen, of F5.

    Marcel
    [it]Help, net een nieuw programma, is ie alweer weg...[/it]

  12. #12
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Even een stok oud draadje schoppen.
    Het printen van een artikel gaat (bij mij) niet goed. Weer mankeren de laatste woorden van de regels. Ik gebruik nu de truc:
    File -> Save As ...
    (opslaan als htm file)
    Word openen.
    Bestand inlezen.
    Weergeven in document formaat en dan printen.
    Toch niet helemaal de bedoeling.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  13. #13
    Nee, dat klopt. Welk artikel ging dit om? Meestal betekent het gewoon dat de schrijver van het artikel een te breed plaatje, of te brede code heeft gebruikt. Bij de artikelen die ik vandaag heb geplaatst heb ik erop gelet, deze zijn direct printbaar.
    Marcel

  14. #14
    Old Navigator Matthijs's Avatar
    Join Date
    Mar 2001
    Location
    Ede, NL. Delphi: Delphi 7/2005 :). Matthijs schrijf je Matthijs
    Posts
    2,199
    Het ging over deze van DuneBuggy.
    What's in a sig?

    Would my posting be less valuable if it didnot have a sig? (Vrij naar William S.)

    Let op de kleine lettertjes. For all postings: e&oe!
    This program performed an illegal function, the police are on their way

  15. #15
    Dat artikel heb ik nu aangepast, die print nu wel goed. Er stonden inderdaad een paar lange code regels in.
    Marcel

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •