Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 18

Thread: vBulletin: Probleem met weergeven van nieuwe berichten?

  1. #1

    vBulletin: Probleem met weergeven van nieuwe berichten?

    Het valt mij op dat vB vrijwel nooit juist toont welk forum nieuwe berichten heeft: Soms zijn er nieuwe berichten en wordt dat niet getoond door vB, terwijl andersom vaak blijft staan dat een bericht nieuw is, nadat ik het heb gelezen. Ook 'mark all read' biedt geen uitkomst.

    Het maakt hierbij niet uit of ik cookies accepteer of niet. Ook na een upgrade naar IE 6 heb ik dit probleem.

    Zijn er meer mensen met dit probleem?
    "Who is this?" they say.

    "It's me I think" I say, having successfully attended a telephone skills course.


    ~ B.O.F.H.

  2. #2
    Senior Member rckoenes's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Amsterdam, NL
    Posts
    281
    Dit zelfde overkomt mij ook regel matig

    [edit] Nog een post en 100 [/edit]

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Cookies maken wel degelijk uit, en ook of je wel of niet ingelogd bent... anders kan vBulletin niet bepalen wie jij bent...


    Maar voor de volledige accuratie kan je natuurlijk veel beter een NLDelphi XML Client gebruiken
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Volledigheidshalve: Normaal gesproken accepteer ik de NLD-cookies en ben ik permanent ingelogd. Desondanks gaat het meestal fout. Meer mensen met dit probleem?

    Misschien zouden 'we' over moeten stappen op YaBB SE: Veel mooier dan vB* en ook in Nederlandstalig jasje verkrijgbaar: Dat is eigenlijk wel zo leuk voor NLDelphi, toch?

    *Persoonlijke mening
    "Who is this?" they say.

    "It's me I think" I say, having successfully attended a telephone skills course.


    ~ B.O.F.H.

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Originally posted by Maarten2
    Misschien zouden 'we' over moeten stappen op YaBB SE: Veel mooier dan vB* en ook in Nederlandstalig jasje verkrijgbaar: Dat is eigenlijk wel zo leuk voor NLDelphi, toch?

    Uiterlijk != stabiliteit

    vBulletin heeft zich in de loop der jaren bewezen als een stabiel prettig werkend systeem, die klaar is om grote aantallen hits probleemloos te verwerken. YaBB heeft dat niet, en ook een port daarvan moet zich dus nog bewijzen...


    ...plus dat vBulletin betaalde support heeft en dus meer zekerheid. En over betalingen gesproken, volgens mij heeft Marcel zojuist weer voor een jaar betaald, dus ik zou er niet op rekenen dat ie overstapt



    Maar goed, elke forumsoftware heeft problemen met niet-gelezen threads, er is altijd wel iemand die klaagt over de manier waarop 't werkt (niet persoonlijk bedoeld, meer dat je op andere forums er ook wel mensen over hoort )... kortom: gebruik gewoon DeX en blijf altijd netjes op de hoogte



    [/persoonlijke mening]
    Qui custodiet ipsos custodes

  6. #6
    Ik gebruikte DeX Fanatiek maar heb nu een vreemd probleem met mijn monitor waardoor de pop-upjes buiten mijn beeld verschijnen en ik er dus niets meer aan heb... :-(

    Maar gelukkig mailt vB me bij een nieuw bericht...
    "Who is this?" they say.

    "It's me I think" I say, having successfully attended a telephone skills course.


    ~ B.O.F.H.

  7. #7
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Is dat bij DeX/DeX2 of DeX??? Als 't bij DeX?? is dan wil ik 't wel graag weten, als 't bij DeX/DeX2 is dan wil Marcel 't vast wel weten
    Qui custodiet ipsos custodes

  8. #8
    Don't worry: Het is geen Dex-bug maar het ligt aan mijn monitor.
    "Who is this?" they say.

    "It's me I think" I say, having successfully attended a telephone skills course.


    ~ B.O.F.H.

  9. #9
    Frank
    Guest
    Bij mij doen vBulletin forums het altijd goed

  10. #10
    Tja, YaBB's bij mij ook...
    "Who is this?" they say.

    "It's me I think" I say, having successfully attended a telephone skills course.


    ~ B.O.F.H.

  11. #11
    Originally posted by Maarten2
    Tja, YaBB's bij mij ook...
    Om een hele langdradige discussie te voorkomen verwijs ik terug op de post van PsychoMark, waar ik me helemaal bij aansluit..

    [/persoonlijke mening ]

  12. #12
    Is waar. Ik maakte ook maar een geintje hoor.
    "Who is this?" they say.

    "It's me I think" I say, having successfully attended a telephone skills course.


    ~ B.O.F.H.

  13. #13
    Senior Member walterheck's Avatar
    Join Date
    Oct 2001
    Location
    Belo Horizonte, Brasil
    Posts
    4,212
    Ik heb er ook last van, al beik ingelogd met alle koekjes van de hele wereld maar ik heb er geen last van, aangezien ik een die-hard DeXer ben. Ik gebruik trouwens ook geen popupjes bij dex hoor, ik lees gewoon een aantal maal per dag alle ongelezen berichten... (er staan er nu wel 1500, maar da's nog van de carnaval )
    Nee, de Romeinen spraken geen ISO-8859-1 LATIN

  14. #14
    Dat zou ik natuurlijk ook nog kunnen doen ja!
    "Who is this?" they say.

    "It's me I think" I say, having successfully attended a telephone skills course.


    ~ B.O.F.H.

  15. #15
    vBull markeert niet of je een bericht hebt gelezen, maar of er nieuwe berichten zijn in een thread sinds je laatste login of sinds je dat forum hebt bekeken. Dat is handig als je soms op het forum komt, maar niet als je gewoon alles wilt lezen. En dat is inderdaad precies de reden dat we DeX hebben gebouwd.

    Overgang naar een ander forum? Och, ik hou alle opties open maar vergeet niet dat daar zeker een paar weken (zo niet maanden) werk in gaat zitten. Een forum moet worden geïnstalleerd, getest, ingericht. Vervolgens zouden alle threads overgezet moeten worden. En vergeet ook niet alle software die om het forum heen is gebouwed zoals de voorpagina, het nieuws, de nieuwsbrief, de links, DeX, ....

    Kortom, ik denk dat NLDelphi nog wel even bij vBull blijft, waar ik overigens persoonlijk ook erg tevreden over ben.
    Marcel

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •