Results 1 to 13 of 13

Thread: Service App met hooks erin

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103

    Service App met hooks erin

    Hoi mensen, mijn service applicatie met twee hooks (een shell hook en een keyboard hook; in 1 DLL) - werkt wel goed met admin account rechten in W2000 maar niet met user account rechten. Is dat normaal?

    Met name de keyboard hook werkt bij mij niet met user accounts. De service meldt zich aan met LocalSystem account.

    Ik vraag me namelijk af of IK iets fout doe, of dat het een rechten kwestie is, binnen W2000? In dat laatste geval kan ik de service misschien draaien met een user account met uitgebreide rechten. (??)

    Kan iemand mij misschien hier iets over vertellen?

    Groeten van
    Mark

  2. #2
    Je hebt een NT Service die een hook legt (de hook zit in een DLL) begrijp ik. Hoe zorg je voor de communicatie tussen de DLL en je service?

    Services draaien normaal onder het System account.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103
    Wel, in het create event van de service laad ik de handle voor de DLL en maak ik een memory file mapping, die de handle bevat van een procedure in mijn client applicatie. De client applicatie installeert de hooks die in de DLL staan gedefinieerd en ontvangt via een callback functie de keyboard aanslagen.
    De service gebruik ik om een TCP server draaiend te houden, die voortdurend de toetsaanslagen doorstuurt.
    Dit werkt zoals ik dat wil, als ik ben aangemeld met admin rechten, maar niet meer als ik mij als user aanmeld.

    De service start dan niet automatisch (ik weet niet waarom dat is; want dat doet ie wel bij aanmelden met admin rechten). Als ik de service vervolgens handmatig start, dan draait ie wel, maar werken de hooks niet meer.

    Enig idee? Groet,
    Mark

  4. #4
    Met 'ik mij als user aanmeld' bedoel je de service? Het wordt er zo niet duidelijker op als je alles 'ik' noemt...
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103
    Ik = Ik als persoon . De service draait al onder het localsystem account, als ik mij aanmeld met een account dat user rechten heeft, dan werkt de hook niet.
    Mark

  6. #6
    Je kan niet zomaar hooks zetten op desktops van andere mensen. Daarom werkt het alleen voor de mensen die de hook gestart hebben.
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103
    Nee, daarom doe ik het ook bij mezelf.
    Als je geen zinnig antwoord wilt geven, of dat niet kunt, doe dat dan ook niet. Voor morele discussies moet je ergens anders zijn.
    Mark

  8. #8
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Uhm, Larry heeft een hele goeie opmerking te pakken hoor: jouw service draait onder LocalSystem en jij zelf onder je eigen username... hij bedoeld dus niet dat je het op een andere pc installeerd, maar dat de twee onder een andere username draaien en dus niet bij elkaar kunnen komen...
    Qui custodiet ipsos custodes

  9. #9
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103
    Excuus. Ik had mijn window half geminimized staan. Daardoor zag ik alleen 'Je kan niet zomaar hooks zetten op desktops van andere mensen'. De zin erna zag ik niet. Vandaar mijn antwoord. Nogmaals: excuus aan Lord Larry. En bedankt voor jullie antwoord. Groet,
    Mark

  10. #10
    Geen probleem Ik ben zelf de veroorzaker van dit misverstand denk ik. Ik had idd eerst alleen die eerste zin staan, maar zag na het posten zelf in dat dit wel verwarrend zou kunnen zijn. Toen heb ik m snel aangepast. Dus eigenlijk moet ik mijn excuses aan jouw aanbieden
    We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

  11. #11
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Utrecht
    Posts
    103
    Hmmm... nou ja... jeemig ... ik voelde me behoorlijk beschaamd Maar ehh... okee..

    [weer on-topic] Ik maak op, dat dit dan een rechten kwestie moet zijn
    Mark

  12. #12
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Yep, en niet zomaar een rechtenkwestie: hoeveel rechten je ook hebt, zodra je onder een andere account inlogt kan de service daar niet meer bij...

    Ik had hetzelfde probleem in dit touwtje, mijn "oplossing" (workaround) was om de service onder mijn eigen account te laten draaien... natuurlijk geen oplossing voor een global keyboard hook die alle gebruikers moet loggen, maar in dat geval zou je moeten kijken of je het kan oplossen door bv een applicatie altijd te laten starten, misschien met een loginscript o.i.d. (in ieder geval iets waar de gebruiker niet bij kan zonder voldoende rechten)...
    Qui custodiet ipsos custodes

  13. #13
    Senior Member
    Join Date
    May 2002
    Location
    Belgium
    Posts
    593
    Hi Mark Onrust

    Ik weet niet als je het zal helpen maar heb je al eens naar madCodeHook gekeken

    Dit is alvast de website:

    http://www.madshi.net/olddlp0.htm

    Met Dank

    Beleefde Groeten

    Patrick

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Email versturen met plaatje erin
    By h.heijmans in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 15-Mar-04, 11:48
  2. Service App + Form
    By Elphi in forum Algemeen
    Replies: 4
    Last Post: 18-Feb-04, 16:21
  3. DLL en communicatie met App
    By SvG in forum Algemeen
    Replies: 3
    Last Post: 19-Oct-02, 17:57
  4. Replies: 7
    Last Post: 24-Jun-02, 15:20

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •