Results 1 to 5 of 5

Thread: Pascal-Converter - onvolkomenheid in vBulletin

  1. #1
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415

    Pascal-Converter - onvolkomenheid in vBulletin

    Om je codesnippers die je hier op de forum wil plaatsen te voorzien van syntax highlighting in de form van kleuren, wordt er gelukkig veel gebruikt van de Pascal-Converter. Maar het gaat niet altijd goed kijk hier. In de functie "KomtVoor" van Henk gaat het mis in de derde regel, er is ineens een spatie tussen de "/" en de kleur aanduiding. Hierdoor komt de opmaak natuurlijk in de waar, zoals het tezien is.

    Na heel wat zoek werk ben ik achter gekomen dat het aan een onvolkomenheid in vBulletin ligt.
    Eerst heb ik gekeken naar de Html code die de Pascal-Converter produceerde en die bleek dus de bovengenoemde spatie niet te bevatten, dus moest het gezocht worden in vBulletin.
    De TextArea van vBulletin waar wij de berichten en dus ook de code intypen staat op: wrap="virtual".
    En hierdoor vindt de forumparser, die de kleuren codes van vBulletin moet vertalen, het niet goed als een tekstregel langer zijn dan de TextArea breed is, dus zonder spaties.

    Waarom vBulletin zo reageerd hierop is mij niet duidelijk, maar het is vrij makkelijk om te voorkomen. Zorg er voor dat er natuurlijke spaties in de code zijn. Wat het ook makkelijker leesbaar maakt.

    Als voorbeeld heb ik hier de functie van Henk gebruikt. Eerst zoals die was, dan met een spatie tussen de komma en de tweede UpperCase.
    Dan heb ik in de derde regel de meeste van de code vervangen de aaneensluitende letters (w's) in totaal 53 letters en in de laatste stuk code het zelfde maar dan met 52 letters.
    Code:
    function{sub}KomtVoor(S:string):Boolean;
    begin
      Result:=(Pos(Uppercase(S),UpperCase(DataSet['Company'])) <> 0)
    end;
    Code:
    function{sub}KomtVoor(S:string):Boolean;
    begin
      Result:=(Pos(Uppercase(S), UpperCase(DataSet['Company'])) <> 0)
    end;
    Code:
    function{sub}KomtVoor(S:string):Boolean;
    begin
      Resulwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
    end;
    Code:
    function{sub}KomtVoor(S:string):Boolean;
    begin
      Resulwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
    end;
    Tip Als je een code optimizer zoals DelForExp gebruikt, dan heb je meestal geen problemen, die plaats immers zelf de nodige spaties
    Last edited by Anders; 24-Mar-03 at 16:12.
    Anders

    May your code compile!

  2. #2

    Thumbs up

    Bedankt voor het uitzoeken Anders! We gaan nu nog nettere code maken.
    Marcel

  3. #3
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    ...en wat als we wrap="virtual" nu eens weghalen uit de vBulletin templates? Zou dat misschien het probleem geheel uit de wereld helpen?
    Qui custodiet ipsos custodes

  4. #4
    Senior Member Anders's Avatar
    Join Date
    Dec 2001
    Location
    Doetinchem
    Posts
    1,415
    @PsychoMark - Of het weghalen van de wrap="virtual" de oplossing is weet ik dus niet, ik heb wel een idee van wel. Maar ik blijf het raar vinden dat hij dan een spatie in de color-tag zet?

    @Marcel - Ik ben gaan zoeken omdat ik eerst dacht dat het aan de code van de Pacal-Converter lag, maar kwam dus achter dat met vBulletin te maken had. En trouwens - "Je kan niet nog nettere code maken"
    Anders

    May your code compile!

  5. #5
    Senior Member PsychoMark's Avatar
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    10,269
    Om even een oude topic omhoog te halen, ik zat vandaag eens te spelen met vBulletin en kwam deze optie tegen in de admin:


    Number of characters before wrapping
    If you want posts to automatically insert spaces into long words to make them wrap after a certain number of characters, set the number of characters in the box above. If you do not want this to occur, enter 0.

    ...ik denk dat dat het probleem is, de originele code bevat geen spaties. Natuurlijk raadt ik iedereen aan om gewoon spaties te gebruiken in hun code, dat leest ook een stuk prettiger, maar ik wou dit toch nog even melden...
    Qui custodiet ipsos custodes

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Nieuwe versie vBulletin
    By Marcel in forum De website
    Replies: 0
    Last Post: 07-Jan-05, 23:57
  2. Nieuwe pascal variant Chrome proberen?
    By Lord Larry in forum Koffiehoek
    Replies: 0
    Last Post: 07-Jan-05, 20:55
  3. Fibonacci functie / recursie in Delphi maken
    By marielle in forum Koffiehoek
    Replies: 40
    Last Post: 21-Jun-04, 20:58
  4. Beginnen met Pascal
    By klaasie in forum Koffiehoek
    Replies: 9
    Last Post: 03-Feb-04, 14:46
  5. Vergelijking tussen programmeertalen
    By mea in forum Algemeen
    Replies: 24
    Last Post: 11-Jan-03, 16:36

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •